Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@01:59:13 GMT

چهارمین جشنواره کدو در رشت آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۶۲۷۳۶

چهارمین جشنواره کدو در رشت آغاز شد

چهارمین جشنواره سنتی کدو با حضور ۲۰ غرفه عرضه‌کننده انواع غذاها و دسرهای محتوی کدو در پیاده‌ راه فرهنگی رشت آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، مراسم افتتاحیه چهارمین دوره جشنواره سنتی کدو با حضور علاقه‌مندان این گیاه مفید و پرفایده امشب (دوشنبه، ۲۰ آبان) در پیاده راه فرهنگی رشت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این مراسم، «علیرضا حسنی» با اشاره به اینکه چهارمین جشنواره کدو از ۲۰ تا ۲۶ آبان در رشت برگزار می‌شود، گفت:‌ علاقه‌مندان می‌توانند صبح‌‌ها و عصرها از این نمایشگاه سنتی بازدید نمایند.

 

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت افزود: در این جشنواره ۲۰ غرفه عرضه انواع غذا، دسر و شیرینی محتوی کدو حاضر و محصولات خود را به بازدیدکنندگان عرضه می‌کنند.

 

وی به ضرورت احیای سنت‌های بومی و محلی مردم گیلان تاکید و اظهار کرد:‌ باید از ظرفیت رشت به عنوان شهر خلاق خوراک‌ شناسی ثبت شده در یونسکو برای احیای سنت‌ها و ظرفیت‌های خوراکی خود استفاده کنیم.

 

حسنی خاطرنشان کرد: علاوه بر عرضه غذا و شیرینی محلی حاوی کدو، آثار هنری شامل نقاشی، خطاطی، چهره‌نگاری و خراطی بر روی کدو توسط هنرمندان گیلانی نیز برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته شده است.

 

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت به ارائه و آموزش پخت بیش از ۳۰۰ نوع انواع غذا و شیرینی در نمایشگاه جشنواره کدو رشت اشاره و تصریح کرد:‌ شهرداری رشت برای احیای سنت‌ها و ارج نهادن به فرهنگ غنی گیلانی همه تلاش خود را می‌کند.

پایان پیام/164

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته وحدت کانون های فرهنگی هنری مساجد خبرگزاری شبستان شیراز استان بوشهر شبستان یزد اصفهان کانون های مساجد مساجد جشنواره کدو رشت جشنواره کدو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۲۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه ویژه کتاب‌های انتشارات علمی و فرهنگی

کتاب‌های فروشگاه شعبه انقلاب انتشارات علمی و فرهنگی به مدت یک هفته با ۱۵ درصد تخفیف عرضه می‌شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، به نقل از ارتباطات و امور بین الملل انتشارات علمی و فرهنگی؛ همزمان با فرارسیدن اردیبهشت و مناسبت‌های ادبی و فرهنگی این ماه همچون بزرگداشت روز سعدی و نثر فارسی، شیخ بهایی، شیخ صدوق، شیخ کلینی و روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی کتاب‌های شعبه انقلاب انتشارات علمی و فرهنگی با تخفیف 15 درصدی عرضه می‌شود.

علاقه مندان از تاریخ یکشنبه، 9 اردیبهشت به مدت یک هفته می‌توانند با مراجعه به فروشگاه انقلاب انتشارات علمی و فرهنگی از تخفیف 15 درصدی برخوردار شوند.

انتشارات علمی و فرهنگی چگونه از عرش به فرش رسید؟

این در حالی است که در چند روز گذشته انتشار تعطیلی این شعبه از فروشگاه‌های انتشارات علمی و فرهنگی حواشی را برای این نشر ایجاد کرده بود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • عرضه ویژه کتاب‌های انتشارات علمی و فرهنگی
  • طرح فروش سایپا با خودروی ۱۵۱ آغاز شد
  • آغاز فروش سایپا با خودروی ۱۵۱ آغاز شد
  • آغاز جشنواره فرهنگی، ورزشی بازی‌های بومی محلی شهرستان لردگان
  • چهارمین جشنواره پژواک بین المللی می‌شود
  • چهارمین جشنواره پژواک بین المللی می شود
  • معاون صدا خبر داد: چهارمین جشنواره پژواک بین‌المللی می‌شود
  • اجرای ۳۰ برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان/ برگزاری جشنواره «نون و نمک» در فرهنگسرای کوثر
  • حاجی بادام؛ میراث شیرین یزدی‌ها
  • آغاز هفته‌ فرهنگی اصفهان با شعار شهر زنده، شهر زندگی