Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام ارشد روس با انتقاد ار رویکردهای آمریکا گفت، ایالات متحده به بهانه حمایت از جوامع مدنی، در امور داخلی کشورهای مستقل دخالت می‌کند.

به گزارش مشرق، دبیر شورای امنیت روسیه در مصاحبه با روزنامه «روسیسکایا گزتا» گفت، آمریکا، خاورمیانه را به دامنه آزمایش ژئوپلیتیک خود مبدل کرده و حضور نظامی خود را نیز در سراسر جهان افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری «تاس» «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه  در این باره گفت، واشنگتن در تلاش است در سطح جهانی رویکردها و راهبردهای مختلفی که قبلا در مناطق جداگانه بررسی شده را در درجه اول در خاورمیانه  پیش ببرد.

بیشتر بخوانید:

آمریکا در حال ایجاد پایگاه نفتی در خاک سوریه آمریکا متهم اصلی در عراق

این مقام ارشد روس گفت: «این منطقه مکانی است که فناوری‌های ایجاد هرج و مرج کنترل شده و جنگ ترکیبی برای اولین بار در آن به کار گرفته شد و بعدا کیفیت آن‌ها ارتقا یافت.»

وی برجسته‌ترین نمونه‌های این سیاست‌ها را عملیات آمریکا برای سرنگونی «صدام حسین» دیکتاتور سابق  عراق و «معمر قذافی» رهبر مخلوع لیبی و همچنین تلاش برای سرنگونی «بشار اسد» در سوریه خواند. این اقدامات به افزایش بی‌سابقه‌ تروریسم بین المللی و افراط گرایی منجر شد.»

پاتروشف با تاکید بر اینکه آمریکا و تعدادی دیگری از کشورها در حال افزایش حضور نظامی خود در مناطق مختلف جهان هستند، گفت: «در مبارزه با تروریسم آمریکا و متحدین آن سوء استفاده می‌کنند تا منافع و اولویت‌های خودشان را ارتقا دهند.»

وی در خاتمه گفت: «آمریکایی‌ها راهبرد خود برای مقابله با افراط گرایی خشونت آمیز را به سایر کشورها تحمیل می‌کنند که نه تنها محدودیت‌های ضد تروریسم مورد توافق سازمان ملل را نادیده می‌گیرد، بلکه به بهانه حمایت از جامعه مدنی در مبارزه با رژیم‌های مستبد اجازه مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل را می‌یابد.»

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق روح الله زم تحولات لبنان آمریکا هرج و مرج خاورمیانه عملیات آمریکا معمر قذافی لیبی سازمان ملل واشنگتن تروریسم بشار اسد صدام حسین سوریه عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۲۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان همکاری اسلامی: وجود آنروا گواهی بر پایبندی بین‌المللی به حقوق آوارگان فلسطینی است

سازمان همکاری اسلامی گزارش کمیته مستقل بررسی درباره آنروا را پاسخی روشن به برخی اقدامات تحریک‌آمیز رژیم صهیونیستی علیه آنروا با هدف متوقف کردن نقش آن و پاک کردن مساله پناهجویان فلسطینیدانست.

به گزارش ایسنا، کمیته مستقل بررسی عملکرد آنروا به این نتیجه رسید که آژانس به اصل انسانی بی‌طرفی پایبند بوده و نقش محوری در حمایت از امدادرسانی‌ها و اقدامات انسانی برای میلیون‌ها پناهجوی فلسطینی ایفا می‌کند.

سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای ضمن استقبال از نتیجه گزارش کمیته مستقل بررسی درباره عملکرد آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد، تاکید این گزارش بر این نکته که آنروا مکانیزم‌ها و اقداماتی موثری را برای تقویت ارزش‌های سازمان ملل و اصول انسانی در پیش می‌گیرد، به منزله پاسخی روشن به برخی اقدامات از جمله تحریک اسرائیل علیه آنروا با هدف متوقف کردن نقش آن و پاک کردن مساله پناهجویان فلسطینی است که اسرائیل به عنوان طرف اشغالگر به اتخاذ آنها عادت کرده است.

به گزارش سایت «النشره»، سازمان همکاری اسلامی در ادامه بیانیه خود، ضمن تقدیر از موضعگیری کشورهایی که از کمک‌های مالی جدیدی به آنروا خبر دادند، از تمامی کشورهایی که توقف حمایت‌های مالی‌شان از آنروا را اعلام کردند، خواست در تصمیمات خود تجدیدنظر کرده و کمک‌ها را از سر بگیرند تا تضمین شود آنروا می‌تواند به انجام وظیفه خود در ارائه خدمات اساسی به میلیون‌ها فلسطینی ادامه دهد.

همچنین این سازمان بار دیگر تاکید کرد، وجود آژانس آنروا و تداوم نقش آن با اولویت امداد و کمک گواهی بر پایبندی بین‌المللی به حقوق آوارگان فلسطینی و یکی از عناصر ثبات در منطقه است.

سازمان همکاری اسلامی در پایان بار دیگر بر پایبندی‌ به حمایت کامل از نقش آژانس آنروا بر اساس موضعگیری ثابت خود در حمایت از حقوق مشروع ملت فلسطین از جمله حق بازگشت، حق تعیین سرنوشت، حق تشکیل کشور مستقل‌شان بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ با پایتختی قدس شریف تاکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سازمان همکاری اسلامی ادامه همکاری کشورها با آنروا را خواستار شد
  • سازمان همکاری اسلامی: وجود آنروا گواهی بر پایبندی بین‌المللی به حقوق آوارگان فلسطینی است
  • واکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه های اول کنکور از ایران / عزا می گیرم وقتی می بینم مردم ما خود را با کشورهای منطقه مقایسه می کنند نه اروپا
  • پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع | به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است
  • ایران به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است
  • اجلاس روسای FIU کشورهای عضو بریکس در کشور روسیه برگزار شد
  • شورش بزرگ در دانشگاه های آمریکا / حمایت واشنگتن از اسرائیل بالاخره کار دستش داد/ تلاش دولت برای سرکوب معترضان عدالتخواه با بهانه «یهودی ستیزی»
  • مدیریت متفاوت در قرمز و آبی‌های اهواز؛ یکی دخالت می‌کند، یکی حمایت!
  • تکریم فرزندان مستقل بهزیستی در البرز