Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@20:31:19 GMT

مستند سینمایی ایکسونانمی رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۶۲۸۸۳

مستند سینمایی ایکسونانمی رونمایی شد

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، قبل از شروع نمایش، آقایی روی صحنه آمد و گفت: امیدوارم از دیدن این مستند لذت ببرید، ما زمان زیادی را برای تولید این اثر صرف کردیم و حدود سه سال شد.

پس از نمایش فیلم محسن آقایی و محمدرضا برونی برای روی صحنه آمدند و آقایی گفت: به نظرم ایده بنیادین این فیلم از بدو خلقت همراه همه ماست، ما زمان زیادی به دنبال راوی فیلم بودیم و این بخش زمان بر شد و عمده زمان ما را گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اصل باید از حضور فردی بهره می‌بردیم که خیلی فاکتور‌ها را داشته باشد.

وی افزود: ابتدا قرار بود میشل مارن فردی که در ابتدای فیلم تصاویر کوتاهی از او را مشاهده کردید در فیلم باشد. اول با ایشان ارتباط گرفتیم، اما دیگر بیش از هفت ماه از او خبری نشد، چون اوضاع خوبی نداشت و تنها و بی کس بود.

آقایی اظهار کرد: میشل مارن آخرین مرتبه به من گفت «یک فرد تنها هستم که اگر مراقب خودم نباشم، کسی نیست کمکم کند». هرچند از اینکه در فیلم حضور نداشت ناراحت بود؛ ما در نهایت یک خانم آمریکایی که فقط یک روز بیشتر جلوی دوربین ما نیامد. این اتفاق باعث شد حضور راوی در فیلم کچل باشد و البته می‌دانم که فیلم ما مشکلات دیگری هم دارد، به هر حال دنیای مستند همین است.

وی درخصوص ارائه تصویر شیطانی از کشور آمریکا در مستندش بیان کرد: من قائل به این نیستم که آنجا جهنم است و ما در بهشتیم، اصلا هدف ما این نبود. با این حال یک زمان‌هایی واکنش‌هایی از سوی عده‌ای می‌بینم که عجیب است. انگار که ما در ایکسونامی خانواده آن‌ها را زیر سوال برده ایم. در حالی که این مستند درباره آمریکاست. حتی ما مستند را به برخی از آمریکایی‌ها نشان دادیم که چند نفر از آن‌ها حرف‌های عجیبی زدند و گفتند ما به خاطر همین آمریکا را رها کردیم.

برونی تهیه‌کننده این فیلم گفت: به شخصه دو سالی است که در این حوزه پژوهش می‌کنم، ولی باید بگویم ما اصلا چنین وضعیتی نداریم که بچه‌ای بدون پدر به دنیا بیاید، اما در آمریکا ۴۲ درصد فرزندان بدون ازدواج به دنیا می‌آیند. آمار کشور ما اصلا نزدیک به آمریکا نیست، ولی در یک پیچ تاریخی قرار گرفته ایم.

او افزود: در یک نشست می‌توانم توضیح بدهم که کینزی آغازکننده انقلاب جنسی در آمریکا به واسطه انتشار آمار‌هایی درباره ارتباطات جنسی در ایران هم وجود دارد، یادم می‌آید یکی از دوستان تعریف می‌کرد استاد او در دانشگاه از همجنس‌گرایی دفاع می‌کرده و در مقابل او نسبت به این قضیه اعتراض کرده که حتی کار این دانشجو به کمیته انضباطی کشیده شده بود. این در صورتی است که استاد حتی نباید به خود اجازه دهد در خصوص این جریان صحبتی داشته باشد البته نمی‌خواهم بگویم در همه کلاس‌ها این جریان‌ها وجود دارد، ولی سونامی در راه است.

برونی بیان کرد: ما ۲۰ میلیون نفر که دسترسی به تامین نیاز جنسی ندارند داریم، شما تصور کنید این موضوع در حالی است که در انگلیس ۹ میلیون نفر فقط احساس تنهایی کرده بودند که برای آن‌ها یک وزارتخانه به نام تنهایی زدند، اما در اینجا کسی به فکرش نیست. البته اصلا کاری به این دولت و آن دولت ندارم در همه دولت‌ها به این جریان فکر نمی‌کنند.

او ادامه داد: با احترام به روحانیت معزز، اما نمی‌شود به افراد گفت تقوا بورزید؛ بلکه باید سن ازدواج را پایین بیاورید و حتما باید قانون تسهیل ازدواج را دریابید، ما قانون داریم که می‌گوید اگر کسی شغل ندارد تا دو سال اول ازدواج دولت باید او را یاری کند. اما به این قانون عمل نمی‌شود؛ بنابراین ما در قدم بعدی می‌خواهیم به این قانون بپردازیم.

در ادامه آقایی گفت: ما در اتفاقی غرق هستیم که در حین ساخت مستند به ابعاد آن پی بردم این غریضه یک ویژگی دارد و آن این است که بسیار به تصویر بستگی دارد و این مسأله بیشتر درباره آقایان صدق می‌کند. همین موضوع، ریشه ابزارانگاری زن در کل دنیاست. زن‌ها حسی درباره کیفیت نگاه آقایان ندارند، اما ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که تصویر از این میل، فانتزی و این تصویر آنقدر قدرتمند است که گفتنی نیست. ما یک عالمه متاهل با انحرافات جنسی داریم.

برونی اضافه کرد: تمام جامعه آمریکا آموزش جنسی دیده شده است. یعنی از سال ۱۹۸۱ تاکنون به آن‌ها آموزش جنسی داده اند. در این مستند آموزش جنسی را زیر سوال می‌بریم، زیرا در آن جا انقلاب جنسی رخ داده و یک لجام گسیختگی به وجود آمده است، اما در کشور ما انقلاب جنسی رخ نداده، بنابراین اگر دست به آموزش جنسی بزنیم این موضوع را به رسمیت شناخته‌ایم، هرچند اسلام آموزش دارد، ولی این آموزش بسیار دقیق پیش می‌رود.

وی ادامه داد: عده‌ای که نمی‌فهمند این مسأله را ساده سازی می‌کنند در حالی که اگر ما آموزش جنسی بدهیم وارد انقلاب جنسی خواهیم شد.

برونی در پاسخ به سوال تماشاگر۱۷ ساله‌ای که از مهیا نبودن شرایط ازدواج برای سنین او به دلیل کم سن بودنشان، بیان کرد: باید پی یک کار سخت را به تن بمالید و پدر و مادر را آسی کنید. مثلا من به مادرم می‌گفتم می‌خواهم ازدواج کنم، اما می‌گفت تو چه چیزی داری که می‌خواهی ازدواج کنی؟ با این وجود من معتقدم که پول عجیبی بعد از ازدواج به دست خواهد آمد.

وی افزود: این یک آیه قرآن است که اگر دختر و پسر از فقرا باشند خدا از فضل خود آن‌ها را غنی می‌سازد، اصلا ازدواج کنید و سر زندگی نروید. دوران عقد مشکلات زیادی دارد، اما بهتر از دوست دختر، دوست پسر بودن است.

آقایی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه بخشی از مراودات جنسی به دلیل مسائل سیاسی است، گفت: ما در این فیلم سکانسی داشتیم که امر جنسی را از منظر سیاست بررسی کرده است و گفتیم که سیاست چطور می‌تواند جریان ایجاد کرده موج سواری و ایجاد انحراف کند و ... حتی این مسأله از برخی آمریکایی‌ها که کار جدی کرده بودند هم پرسیدیم که آن‌ها به سیاسی بودن امر جنسی اشاره داشتند.

وی افزود: موضوع ارتباطات جنسی از یک جایی با دخالت‌های سیاسی به مسائل سیاسی تبدیل شد یعنی جمهوری خواهان در آمریکا آنقدری که درباره سقط جنین کل می‌اندازند درخصوص ایران ندارند، چون اگر سقط چنین و همجنسگرایی بماند قدرت باقی خواهد ماند.

آقایی گفت: امر جنسی حوزه منازعات در همه کشور‌ها امر جنسی حوزه منازعات بوده و خواهد بود، اما باید حواسمان را جمع کنیم که گیس و گیس کشی نشود. گوش‌ها از این حرف‌ها پر شده و به جز اینکه جریان‌های پشت پرده مانند صهیونیسم و... در این ماجرا دخیل است سهم مردم هم زیاد است تا جایی که می‌توان آن جریان‌ها را نادیده گرفت. آمریکا به نسبت ما جامعه تک صداتری است، یعنی آزادی بیان دارند، ولی آزادی استماع ندارند. این موضوع باعث می‌شود این مسائل در آن جا به گوش نرسد.

او ادامه داد: دوست ندارم هیچ مردی صد سال این فیلم را ببیند اصلا ما این فیلم را برای خانم‌ها ساختیم.

برونی گفت: مخاطب اصلی ما قشر خاکستری است و اصلا در غرب اینطور نیست که مسأله جنسی عادی شده باشد گناه همه گناه هیچکس نیست این را باید بدانیم.

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مستند سینما حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۲۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری مدعی تجاوز جنسی به صهیونیست‌ها در هفت اکتبر

نشریه عبری پرده از رسوایی ادعاهای واهی وکیل زن صهیونیست درباره تجاوز جنسی حماس در عملیات هفتم اکتبر برداشته و به دروغ بودن این ادعاها اعتراف کرد.

به گزارش مشرق، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» گزارش داد ادعاهایی که از سوی یک وکیل زن اسرائیلی به نام «کوچاو الکایام لِوی» درباره ارتکاب تجاوز جنسی از سوی نیروهای جنبش حماس در جریان عملیات هفتم اکتبر «طوفان الاقصی» مطرح شده و در سطحی وسیع در رسانه‌های این رژیم و متحدان آن انتشار پیدا کردند دروغ از آب درآمدند در حالی که وکیل مذکور میلیون‌ها دلار پولی که برای انجام تحقیقات درباره این ادعاها درخواست کرده بود را بالا کشیده است.

این روزنامه عبری نوشت منابع رسمی اعلام کرده‌اند کوچاو الکایام لِوی «ماجراهای دروغ و تحقیقات نادرست» درباره حملات هفتم اکتبر جنبش حماس منتشر کرده و از این راه میلیون‌ها دلار پول جمع‌آوری کرده است در حالی که به گفته همین منابع او یک فرد «غیرقابل اعتماد» است.

طبق گزارش این نشریه، یک مقام ناشناس اسرائیلی گفت ادعا درباره «پاره کردن شکم زن باردار» توسط حماس در هفتم اکتبر که در سطح گسترده‌ای در رسانه‌های غربی انتشار پیدا کرده و بعدا دروغ بودن آن محرز شد، «به اعتبار اسرائیل لطمه وارد کرد.»

در ادامه این گزارش آمده است مقام رژیم صهیونیستی تاکید کرد: «این زن یک شخص غیرقابل اعتماد است» و اسناد و مدارکی که الکایام لوی در ارتباط با این ادعاها مطرح کرد هیچ ارتباطی به حماس نداشتند.

این وکیل که رئیس اندیشکده صهیونیستی «انستیتوی دبوراه» و مدرس دپارتمان روابط بین‌المللی در دانشگاه عبری اسرائیل است این داستان‌های دروغ را منتشر کرد تا میلیون‌ها دلار پول از این راه به جیب بزند.

یک مقام دیگر رژیم صهیونیستی به یدیعوت آحارونوت فاش کرد الکایام لِوی بعد از ادعاهایی که در پی عملیات هفتم اکتبر طوفان الاقصی به چند رسانه خبری مطرح کرد مورد توجه قرار گرفت و در ادامه از طریق تشکیل یک به اصطلاح «کمیسیون حقیقت‌یاب غیر نظامی» برای انجام تحقیقات در مورد ادعای واهی حملات حماس به زنان و کودکان میلیون‌ها دلار کمک دریافت کرد و این کمیسیون را یک سازمان با پشتیبانی دولتی معرفی کرد.

منبع صهیونیست گفت بعد از درخواست این زن برای دریافت یک بودجه هشت میلیون دلاری برای تحقیقات ادعایی در سال۲۰۲۴ «رام امانوئل، سفیر آمریکا در ژاپن به او کمک کرد و او از جانب افراد زیادی پول جمع‌آوری کرد و حتی شروع به درخواست پول برای کنفرانس‌های خود کرد.»

به نوشته «خبرگزاری آناتولی» الکایام لوی در گزارشی به تاریخ ۲۸ اکتبر در حالی ادعای ارتکاب «خشونت جنسی نظام‌مند» از سوی حماس را مطرح کرد که بعدا روزنامه نیویورک تایمز ادعای وجود «اجساد دخترانی که به آنها تجاوز شده بود» را به دلیل آشکار شدن دروغ بودن آن پس گرفت و گزارش وکیل اسرائیلی زیر سوال رفت.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری مدعی تجاوز جنسی به صهیونیست‌ها در هفت اکتبر
  • نظربازی و چشم چرانی بنیان خانواده را به باد می‌دهد
  • مستند «متخصصان فرار بزرگ» از شبکه فراتر 
  • قدرت نمایی ایران مقابل آمریکا با این موشک هایپرسونیک /قاتل سامانه‌های پدافندی دشمنان را بشناسید+جزئیات
  • ببینید | بررسی ۷۵ سال خشونت جنسی اسرائیل علیه زنان فلسطینی!
  • هرکس چشم خود را از نگاه حرام نگه دارد به قلبش ایمنی داده است
  • گزارش مستند سازمان ملل از نسل‌کشی اسرائیل علیه مردم غزه
  • مستند «زمین» از شبکه چهار
  • رونمایی از یک بلوغ واقعی
  • این روزها غزه بدترین جای جهان برای «زن بودن» است