Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام مرتضوی مقدم گفت: دستگاه قضایی استان خراسان جنوبی از جهت تلاش قضات، کیفیت قضات و آمار پرونده‌ها جزو دستگاه‌های قضایی نمونه در سطح کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «سید احمد مرتضوی مقدم» شامگاه (20 آبان) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، اظهار کرد: یکی از وظایف مهم دیوان عالی نظارت بر احکام صادره از سوی دادگاه‌ها در سراسر کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به نحوه نظارت بر احکام دادگاه‌ها گفت: برخی پرونده‌ها به دیوان عالی کشور ارجاع می شود و یا با مراجعه به استان‌ها و دادگاه‌ها به پرونده‌ها رسیدگی می شود.

 

حجت الاسلام مرتضوی مقدم با بیان اینکه تمام پرونده های به دیوان عالی کشور ارجاع نمی شود، افزود: آن دسته از پرونده های که فرجام خواهی دارد و دارای اهمیت بالایی است احکام صادره به دیوان عالی کشور می آید و در آنجا مورد بررسی قرار می‌گیرد، اما بیشتر احکام صادره قابل فرجام خواهی نیست که باید در سفر‌های استانی به آن‌ها رسیدگی شود.

 

وی ادامه داد: دستگاه قضایی استان خراسان جنوبی از جهت تلاش قضات، کیفیت قضات و آمار پرونده‌ها  جزو دستگاه‌های قضایی نمونه در سطح کشور است.

 

رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه از ابتدای هفته جاری دو تیم از دادستانی و دیوان عالی کشور در استان برای ارزیابی عملکرد دستگاه قضایی خراسان جنوبی مستقر هستند، عنوان کرد: روز پنج شنبه 23 آبان نتایج این ارزیابی‌ها جمع بندی می شود و گزارش جامع سفر به استان خراسان جنوبی به ریاست قوه قضاییه ارائه خواهد شد.

 

حجت الاسلام مرتضوی مقدم افزود: قضات شایسته  خراسان جنوبی را تشویق می کنیم و اگر نقص و ایرادی در رسیدگی‌ها باشد باید تذکر دهیم تا روند رسیدگی به پرونده ها بهتر و مردم سریعتر به حقوق خود برسند.

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته وحدت مسجد خبرگزاری شبستان استان بوشهر کانون های فرهنگی هنری مساجد شیراز اصفهان اردبیل شبستان یزد رئیس دیوان عالی کشور دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۳۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه قضایی پیشران حمایت از تولید و تقویت اشتغال در استان تهران است

ایسنا/تهران مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران با اشاره به نقش حمایتی ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری کل استان تهران در رفع موانع و مشکلات صاحبان صنایع و متقاضیان سرمایه‌گذاری بیان کرد: دستگاه قضایی پیشران حمایت از تولید و تقویت اشتغال در استان تهران است.

سعید صادقی اظهار کرد: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته در طی دو سال گذشته با ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری کل استان تهران نسبت به تمام مسائل و مشکلات زیر ساختی شهرک‌ها و نواحی صنعتی و همچنین واحدهای تولیدی، تشکیل پرونده شده است و همزمان با انجام بازدیدهای میدانی از شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان و واحدهای فعال و راکد دارای موانع اداری و قضایی، نسبت به برگزاری نشست‌های مشترک با حضور دستگاه‌های اجرایی و صاحبان صنایع اقدام شد.

وی اضافه کرد: در نتیجه پیگیری‌های مستمر و برگزاری جلسات هفته‌ای منظم در دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی، شاهد اقدامات خوب و شایسته ای توسط دستگاه قضائی استان در راستای امنیت سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه‌گذاری‌های مشروع بودیم.

صادقی تصریح کرد: نقض حکم خلع ید مساحت ۳۶۴ هکتار از اراضی شهرک صنعتی عباس‌آباد که بیش از ۲۲۰ واحد صنعتی فعال در محدوده اراضی مزبور مشغول به فعالیت تولیدی هستند، از جمله اقدامات ارزشی و ماندگار دستگاه قضایی بود که منجر به ایجاد امنیت سرمایه‌گذاری شد و در اقدام مشابه دیگری نیز در شهرک صنعتی دماوند، حکم ابطال سند مالکیت ۲۳ هکتاری شهرک صنعتی مزبور نقض و شرایط لازم برای پذیرش متقاضیان جدید سرمایه‌گذاری فراهم شد.

وی با اشاره به حمایت‌های رئیس کل دادگستری استان تهران و اعضا ستاد استانی اقتصاد مقاومتی از تولید و اشتغال تاکید کرد: رفع مشکل تنش آبی شهرک صنعتی شمس آباد از طریق خط انتقال آب از تصفیه خانه اسلامشهر و رفع مشکل صدور اسناد مالکیت شهرک صنعتی شمس آباد پس از ۱۲ سال وقفه و همچنین صدور بیش از ۲۶۶۰ فقره سند مالکیت تک برگی با همکاری تنگاتنگ مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان تهران در مدت ۴۵ روز کاری از اقدامات جهادی در حمایت از تولید بوده است.

صادقی بیان کرد: ستاد اقتصاد مقاومتی در کنار فعالان حوزه تولید است و تمام اعضا بویژه دادستان تهران، بازرس کل سازمان بازرسی استان تهران با تمام توان تلاش می‌کنند که به تولید و اشتغال کمک کنند و زمینه رفع مشکلات و موانع پیش روی تولیدکنندگان را فراهم آورند.

وی ادامه داد: آزادسازی بیش از ۹۰ هکتار زمین صنعتی راکد و بلا اقدام در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، ساماندهی وضعیت نقل و انتقال اراضی شهرک‌های صنعتی در اتحادیه مشاورین املاک و دفاتر اسناد رسمی و مبارزه جدی ضابطین و دادستان‌ها با دلالان، نظارت مستمر بر پرونده‌های مرتبط با زمین‌خواری و موضوعات صیانت از بیت المال و اراضی ملی مرتبط با شهرک‌های صنعتی از جمله در شهرک صنعتی پیشوا، شناسایی بیش از ۱۰۰ طرح و واحد صنعتی فعال و دانش بنیان دارای پرونده و مشکلات قضایی مطروحه در محاکم و دستگاه‌های اجرایی و تشکیل پرونده در ستاد اقتصاد مقاومتی برای رصد و پیگیری امور تنها گوشه ای از همکارهای مشترک با ستاد اقتصاد مقاومتی بوده است.

سعید صادقی از پیگیری ویژه برای حمایت از تولید و اشتغال در استان تهران خبر داد و بیان کرد: رفع مشکل صدور کارت بازرگانی واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی از طریق پذیرش دفترچه ‌قراردادهای شرکت شهرک‌های صنعتی به عنوان استثنائات، تعیین شعب تخصصی در محاکم تجدید نظر استان تهران برای رسیدگی به پرونده‌های مرتبط با فعالین اقتصادی و شهرک‌های صنعتی و راه اندازی ۱۲ مرکز شورای حل اختلاف با تعیین مدیران واحدهای تولیدی به عنوان مسئولین شعبات از دیگر اقدامات حمایتی بوده است که تمام رویکردی‌های بیان شده در سال جاری نیز با همت بلند و جهش در تصمیم‌گیری‌ها و رفع موانع در سال مزین به جهش تولید با مشارکت مردم دنبال خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • همکلاسی سابق پوتین به ریاست دیوان عالی روسیه رسید
  • رای دیوان عالی کشور در مورد قانون مبارزه با مواد مخدر
  • گروه آموزش برتر، سایت نمونه سوالات کشور
  • دستگاه قضایی پیشران حمایت از تولید و اشتغال در استان تهران است
  • شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی از میانگین کشوری فراتر رفت
  • بازدید وزیر بهداشت از ساخت بیمارستان موقوفه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • کلیات اصلاح موادی از قانون آیین دادرسی کیفری تصویب شد
  • حمایت دستگاه قضایی از اجرای طرح عفاف و حجاب در اصفهان
  • حمایت دستگاه قضایی از اجرای طرح عفاف و حجاب در استان
  • دستگاه قضایی پیشران حمایت از تولید و تقویت اشتغال در استان تهران است