Web Analytics Made Easy - Statcounter

خواندن توضیحات شیخ عباس ۷۴ ساله، که ۳۶ سال خادم حرم حضرت ابوالفضل العباس (ع) بوده است، در مورد راز جریانآب در اطراف قبر علمدار کربلا خالی از لطف نیست.

وی گفت: قبلا دو چشمه در سرداب مطهر وجود داشت که از ۴۰۰ سال قبل که آب لوله‌کشی نبود این آب مرتب می‌جوشید و از یک طرف وارد و از طرف دیگر خارج می‌شد که مزه و طعم آن آب از بهترین آب معدنی امروز هم بهتر بود و آن سرداب پله داشت مردم می‌آمدند و از آن آب به عنوان تبرک استفاده می‌کردند که آب در تابستان خنک و در زمستان گرم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما یک فرد از خدا بی‌خبر آمد به بهانه اینکه تَرَکی در دیوارحرم اباالفضل پیدا شده گفت، می‌خواهم آزمایش کنم این آب از کجا می‌آید و بعد آن دو چشمه را کور کرد و هر چه تلاش کردند، آن دو چشمه احیا نشد.

اما بعد از دو ماه آب دوباره بالا آمد و به سرداب رسید و آن آب چشم‌های کور شده را شفا می‌داد.از ۵۰ سال قبل تا کنون این آب در یک سطح ثابت مانده و نه کم و نه زیاد می‌شود.

وی ادامه داد: شما به خوبی می‌دانید اگر آب به مدت ۱۰ روز در یک جا بماند گندیده می‌شود، اما این آب با وجود اینکه در ورودی آن بسته شده مانند گلاب می‌ماند و در اطراف قبر مطهر حضرت اباالفضل حلقه زده و همچنان بسیار تازه و معطر مانده است.

وی افزود: هم اکنون در بخش درب صاحب‌الزمان مرقد مطهر اباالفضل پنجره کوچکی قرار دارد که وصل به سرداب حرم است و اگر نگاه کنید از آن مرتب بوی گلاب می‌اید و این همان آبی است که متأسفانه خادمان کنونی در ورودی آن را و راه رسیدگی به سرداب را به روی زوار بسته‌اند.

این آب چند ویژگی دارد. اول اینکه اگرچه راکد است، هرگز رنگ و طعم آن از دست نرفته و گندیده نشده است.

ویژگی دوم آن که سطح آب بالاتر از قبر مطهر آقا ابوالفضل(ع) است آب از دیواره دور قبر به داخل نفوذ نمی‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۳۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابوالفضل و خاص‌ترین گل لیگ ایران!

به گزارش ورزش سه، در هفته‌های اخیر که هیجان لیگ برتر به اوج خود رسیده، شکل گلزنی تیم‌ها تغییر داشته و اکثرا به دنبال ارسال‌های مستقیم، استفاده از ضربات ایستگاهی، پنالتی یا بهره‌گیری از عمق دفاع حریفان هستند. به همین میزان، تعداد گل‌هایی که بر اساس ایده تاکتیکی به ثمر برسد، تا حد زیادی کاهش یافته اما گل دوم پیکان مقابل هوادار متفاوت بود. 

ویدئو: 330854

تیم تحت هدایت رضا عنایتی بر اساس یک کار تاکتیکی و فوتبال منظم با پاس‌های هدفمند و صحیح برابر هوادار به گل رسید. بازیکنان پیکان در این دیدار با حساب ۲ بر صفر از هوادار عقب افتادند اما با صبر و حوصله و کار تاکتیکی حساب‌شده، هر دو گل را جبران کردند.

در زمان ثبت گل دوم پیکان، از گلر تا مدافعان و هافبک‌ها درگیر بازی با توپ و ارسال پاس بودند و با استفاده از سرعت‌عمل، سماجت، کار تمرین شده و تیزهوشی بازیکنان به خواسته خود رسیدند. 

جالب اینکه ابوالفضل زمانی بازیکن ۱۸ ساله پیکان توانست گلزنی کند و در ویدیو مشخص است چه مسیری را برای زدن گل طی کرده است. در این صحنه، هر دو بازیکن تعویضی رضا عنایتی روی گل تاثیرگذار ظاهر شدند. این گل زیبا و تاکتیکی در هفته گذشته مهجور ماند و زیاد در موردش صحبت نشد.

دیگر خبرها

  • اشتغال‌زایی ۳۵۰ میلیاردی بسیج سازندگی در لرستان
  • ویژگی‌های حضرت حمزه(س) در بیان قرآن و روایات
  • ابوالفضل و خاص‌ترین گل لیگ ایران!
  • اینفوگرافیک/ تو را است معجزه در کف / مواردی که در قرآن معجزه عصای حضرت موسی
  • اثر جدید حسن روح‌الامین منتشر شد/ تصویرسازی دیجیتال از شعر رهبری
  • عکس | تو را است معجزه در کف...
  • ببینید | حضور نجم الدین شریعتی در چایخانه حضرت در حرم مطهر رضوی
  • تو را است معجزه در کف ز دشمنان نهراس
  • ادعای عجیب روزنامه آمریکایی از طرح اولیه حمله اسرائیل به ایران | حمله بزرگ به اهداف نظامی در نزدیکی تهران؟ | آمریکایی‌ها: ما نتانیاهو را منصرف کردیم!
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت حمزه و حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در قم برگزار می‌شود