Web Analytics Made Easy - Statcounter

الخزعلی دوشنبه شب در توییتی  در واکنش به دخالت جدید آمریکا در امور عراق گفت: همین بیانیه نشان می دهد که طرح برگزاری انتخابات زودهنگام یک طرح اساسا آمریکایی است و با آنکه مرجعیت با تاکید بر انتخابات های دوره ای، (عملا) آن را قبلا رد کرده است آنها می خواهند دوباره آن را احیا کنند.  
الخزعلی افزود: فصل الخطاب در خصوص خواسته های جوانان (معترض) سخنان مرجعیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
بیانیه کاخ سفید مبنی بر ضرورت برگزاری انتخابات زودهنگام در عراق درست در زمانی صادر شد که چند روز از گشایش در بحران اعتراضات اجتماعی با کاهش قابل توجه جمعیت تظاهرکننده در بغداد و دیگر شهرها و نیز پدیدار شدن نشانه هایی از توافقات سیاسی میان احزاب برای کمک به دولت عبدالمهدی برای اجرای سیاست های اصلاحی جدی و عمیق در کشور می گذرد و عملا بحث کنار رفتن نخست وزیر و انتخابات زودهنگام دیگر حتی در حد اقلیت هم در فضای سیاسی عراق مطرح نبود.  
چند هفته پیش متقدا صدر، حیدرالعبادی و برخی احزاب کوچک دیگر در پارلمان عراق خواستار استعفای عبدالمهدی و برگزاری انتخابات زودهنگام شده بودند که بدلیل مخالفت اکثریت احزاب و نمایندگان پارلمان، فشار آنان به نتیجه نرسید و از چند روز پیش حتی در رسانه های عراق نیز دیگر بحثی از آن نبود.  

برچسب‌ها انتخابات پارلمانی کاخ سفید عراق پروندهٔ خبری برگزاری تجمع‌های اعتراضی در عراق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات پارلمانی کاخ سفید عراق انتخابات پارلمانی کاخ سفید عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۳۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری تمام الکترونیک دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سید عباس جوهری با اشاره به تلاش ۲۰۰ روزه دست اندرکاران و عوامل و مسؤولان برگزاری مرحله نخست انتخابات، افزود: تمام برنامه ریزی‌ها به بهترین شکل اجرایی و انتخابات در استان تهران با تعامل بسیار بالا، حضور چشمگیر مردم و بدون کوچک‌ترین چالش و تنش برگزار شد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران گفت:در دو حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، پردیس، اسلامشهر و ورامین، پیشوا، قرچک، انتخابات مجلس شورای اسلامی به دور دوم کشیده شده است و ۲۱ اردیبهشت این انتخابات در استان تهران برگزارمی شود.

آقای جوهری همچنین گفت: دو گروه می‌توانند در دور دوم رای خود را به صندوق‌ها بیاندازند گروه اول کسانی هستند که در دور اول انتخابات در همان حوزه انتخابیه (تهران یا ورامین) رأی داده اند و گروه دوم افرادی هستند که در دور اول انتخابات در هیچ یک از حوزه‌های انتخابیه کشور شرکت نکرده و رأی نداده اند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با تاکید بر اینکه آمار همه افراد شرکت کننده در دور اول انتخابات ثبت شده و در صورت مراجعه به صندوق این مورد مشخص می‌شود، گفت: افرادی که در دور اول انتخابات در حوزه انتخابیه غیر از تهران، ری، شمیرانات، پردیس، اسلامشهر و ورامین، قرچک و پیشوا رأی داده باشند نمی‌توانند در این دو حوزه رأی دهند.

دیگر خبرها

  • برگزاری الکترونیک دور دوم انتخابات مجلس
  • اوج گیری مبارزات انتخاباتی در هند
  • برگزاری تمام الکترونیک دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران
  • برگزاری انتخابات حمایت از حقوق مصرف کنندگان
  • دلزدگی مردم آمریکا از رقابت دوباره بایدن و ترامپ
  • عراق: خواهان گسترش درگیری‌ها در منطقه نیستیم
  • روابط ما با آمریکا به نقطه مهم و حساس رسیده است
  • سفر نخست وزیر عراق با هدف تعیین جدول زمانی خروج نظامیان آمریکایی
  • بازگشت مقتدی صدر به عرصه سیاست عراق؛ سناریوی بعدی چیست؟
  • اگر آمریکایی‌ها از عراق خارج نشوند هدف قرار می گیرند