Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به همکاری بیمه مرکزی با سامانه جامع تجارت، اظهار کرد: بیمه‌ها در سطح کشور محصولات و پوشش‌های متنوعی را ارائه می‌دهند که از جمله این بیمه‌ها به حوزه کالا، انبار‌ها و باربری  مربوط می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او ادامه داد: به طور معمول ۳۲ شرکت بیمه که در کشور فعالیت می‌کنند به صورت جدی در حوزه انبارداری و بیمه انبار‌ها فعالیت می‌کنند که خوشبختانه به دلیل برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای مبارزه با قاچاق در کشور سامانه‌ای با نام سامانه جامع تجارت راه اندازی شد تا بتواند سیستم تجاری کشور از جمله گمرک، وزارت صمت، بیمه‌ها و سایر دستگاه‌های مرتبط را به نوعی به یکدیگر مرتبط کند.

سلیمانی بیان کرد: در این همکاری همه جانبه که ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز متولی آن است، بیمه مرکزی نیز به عنوان یکی از سازمان‌های اصلی فعالیت خود را آغاز کرده است، نرم افزار‌های مورد نیاز جهت اتصال به سامانه جامع تجارت برنامه نویسی، نصب و راه اندازی شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: طبیعی است که ۳۲ شرکت بیمه در کشور هر یک با نرم افزار خاصی فعالیت‌های الکترونیکی و خدماتی خود را انجام می‌دادند، به همین دلیل بیمه مرکزی با هماهنگی لازم در حال حاضر ۱۵ شرکت بیمه‌ای را به نرم افزار یکپارچه خود متصل کرده است.   کدام یک از شرکت های بیمه ای حق صدور بیمه نامه باربری و انبارداری را ندارند؟ رئیس کل بیمه مرکزی بیان کرد: این ۱۵ شرکت از لحاظ حجمی ۸۰ درصد بیمه نامه‌های باربری و انبارداری کشور را صادر می‌کنند و در واقع، قدم اصلی در اتصال بیمه‌ها به سامانه جامع تجارت برداشته شده است.

سلیمانی تاکید کرد: شرکت‌هایی که هم چنان اختیار اتصال به سیستم یکپارچه بیمه انبار‌ها و کالا‌ها را ندارند، حق صدور بیمه نامه کالا، باربری و انبارداری را نخواهند داشت. در نتیجه بار صدور ۲۰ درصد باقی مانده از صدور بیمه نامه‌های باربری بر عهده ۱۵ شرکت متصل به سامانه جامع تجارت خواهد بود.

او با اشاره شروع فرآیند صدور بیمه نامه‌های باربری و انبارداری در سامانه جامع تجارت از هفته گذشته اشاره کرده و گفت: بخشنامه این فرآیند  در روزهای گذشته ابلاغ شده است.

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به نرم افزار طراحی شده توسط بیمه مرکزی برای اتصال به سامانه جامع تجارت، گفت: به طور عملی کالا‌هایی که در سامانه جامع انبار‌ها ثبت نشده باشند. بیمه نخواهند شد.

سلیمانی گفت: همکاری‌های زیادی با دستگاه‌های مختلف از جمله سازمان توسعه تجارت، وزارت راه و شهرسازی، نیروی انتظامی و قوه قضائیه در ارتباط و همکاری متقابل هستیم. همین ارتباطات منجر شد تا بیمه مرکزی به عنوان یکی از بانک‌های اطلاعاتی قوی در کشور تعریف شود.بیشتر بخوانید: نرخ بیمه‌های شخص ثالث خودرو‌های سواری اعلام شد + جدول
او ادامه داد: اختلال در سیستم اتصالی بیمه مرکزی تنها به همین یک مورد (اتصال به سامانه جامع تجارت) مربوط می‌شد که آن هم با پیگیری‌های مستمر مرتفع شد. روند صدور بیمه نامه خودروهای نا متعارف اصلاح شد رئیس کل بیمه مرکزی در ادامه به تشریح روند بیمه‌های خودرو‌های غیر متعارف با ارزش ریالی بالا اشاره کرد و گفت: طبق مصوبه شورای عالی بیمه و هماهنگی با دیوان عدالت اداری مشکل بیمه ای که مدتی است شهروندان با آن مواجه شده اند با شروطی برطرف شده است.

او ادامه داد: شروط این مصوبه اینگونه است که در صورتی تصادف خودروی غیر متعارفی که ارزش ریالی آن بیش از ۱۸۰ میلیون تومان است با خودروی دیگر، خسارت وارده بر آن برمبنای خودروی ۱۸۰ میلیون تومانی محاسبه می‌شود.

سلیمانی افزود: به طور مثال در صورت صدمه دیدن چراغ این خودرو، مبلغ چراغ خودرویی که ۱۸۰ میلیون تومان است به راننده پرداخت می‌شود و فرد مابقی ارزش خسارت را باید شخصا پرداخت کند. طبیعی است مبلغ ناچیز به نظر برسد چرا که برخی از خودرو‌ها ارزش میلیاردی داشته و قطعا رقم پرداختی کفاف خسارت وی را نخواهد داد.

این مقام مسئول بیان کرد: علاوه بر اینکه رقم برخی از خودرو‌های خارجی بالاتر از یک میلیارد تومان است، این بین خودرو‌های داخلی نیز افزایش قیمت داشته اند.

سلیمانی در پاسخ به این سوال که راه حل این مشکل چیست؟ گفت: بهترین راه حل، خرید بیمه نامه بدنه است چرا که این بیمه با توجه به سقف پرداختی راننده به وی خسارت پرداخت خواهد کرد. البته بیمه مرکزی در تلاش است تا اصلاحیه‌ای درخصوص بیمه خودرو‌های بالا ۱۸۰ میلیون تومان انجام شده و مجدد به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.   رئیس کل بیمه مرکزی بیان کرد: درصورتی که شرکت بیمه‌ای در ارائه خدمات بیمه‌ای به خودرو‌های بالای ۱۸۰ میلیون تومان از قانون مصوب شورای عالی بیمه سرپیچی کند به عنوان متخلف به بیمه مرکزی معرفی شده و مورد برخورد جدی قرار خواهند گرفت.   انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیمه مرکزی بیمه شخص ثالث اخبار اقتصادی اقتصاد ایران وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۳۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه به شورای نگهبان درباره معافیت مشمولان بالای ۳۵ سال

نماینده نجف‌آباد در مجلس از ارسال نامه خود به شورای نگهبان درباره مشمولان بالای ۳۵ سال دارای ۲ فرزند و بیشتر خبر داد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف‌آباد و عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به مخالفت با مصوبه مجلس درباره معافیت مشمولان بالای 35 سال دارای 2 فرزند و بیشتر در نامه‌ای به این شورای خواستار شد که در صورت بازگشت مجدد این مصوبه به شورا، اعضا در نظر خود بازنگری کنند.

قانون کاهش مدت سربازی تا شهریور ماه اجرایی می‌شود متن نامه ابوترابی نماینده نجف|آباد به آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان به شرح ذیل است:

حضرت آیت‌الله جنتی (حفظه‌الله‌تعالى)
دبیر محترم شورای نگهبان

با سلام و تحیات اللهی

همانگونه که مستحضرید نظر آن شورای محترم درباره مصوبه معافیت مشمولان بالای 35 سال سن و دارای دو فرزند یا بیشتر لایحه برنامه پنج‌ساله هفتم ماده 102، بند ت، تبصره (1) به شرح زیر اعلام شده است:

اطلاق حکم نسبت به مشمولان غایب مغایر بند 10 اصل سوم قانون اساسی شناخته شد.

به استحضار میرساند مغایرت مصوبه مذکور با بند 10 اصل سوم قانون اساسی - وظیفه دولت برای ایجاد نظام اداری صحیح و حذف تشکیلات غیرضرور خالی از ابهام نبوده و حتی موجب شگفتی شده است. به ویژه آن که شمار چشمگیری از نمایندگان مجلس یازدهم از جمله این جانب سال‌هاست برای اصلاح قانون سربازی و با در نظر گرفتن منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و اهداف ارزشمند قانون حمایت از خانواده و جوانی، جمعیت تلاش و پیگیری نموده و اینک در پایان دوره یازدهم مجلس با مخالفت شورای محترم نگهبان با مصوبه یاد شده روبرو هستیم.

یادآور می‌شود به سربازی رفتن فردی با بیش از 35 سال سن و دارای دو فرزند و بیشتر موجب تنگناهای اقتصادی و اجتماعی خواهد شد و دلسردی بسیاری از مردم را در پی خواهد داشت. همچنین تصویب این معافیت مشوق ارزنده‌ای برای فرزندآوری زوج‌های بدون فرزند یا تک فرزند خواهد بود و گام کوچکی برای رهایی کشور از خطر تله جمعیتی در سال‌های آینده خواهد بود.

یادآور می‌شود با توجه به سنوات مجاز تحصیلی در دانشگاه حذف مشمولان غایب از شمول این معافیت اثرگذاری آن را عملاً ناچیز خواهد کرد. همچنین با توجه به استفاده روحانیون حوزه علمیه از این معافیت و محرومیت سایر افشار از آن شائبه تبعیض و در نتیجه بدبینی نسبت به روحانیون محترم را در پی خواهد داشت.

مع‌الوصف خواهشمند است با در نظر گرفتن منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و مصالح عالیه کشور و ضمن پایبندی به مطابقت مصوبات مجلس با قانون اساسی در صورت امکان در نظر خود درباره این مصوبه بازنگری نموده و پس از ارسال مجدد به آن شورای محترم، با آن موافقت فرمایید.

با تشکر

ابوالفضل ابوترابی

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • کدام بیمارستان‌ها به سامانه نوبت دهی الکترونیک متصل نیستند
  • فراخوان ثبت نام شرکت در آزمون رادیو آماتوری سال ۱۴۰۳
  • جای خالی بیمارستان‌های تامین اجتماعی در نوبت دهی الکترونیک
  • نامه به شورای نگهبان درباره معافیت مشمولان بالای ۳۵ سال
  • خداحافظی با نخستین سامانه تحت وب سمات پس از ۱۶ سال
  • سهمیه سوخت این خودرو‌ها قطع می‌شود
  • پاسخ به نیازهای ناشناخته بیمه‌گذاران بیمه رازی در ۱۴۰۳
  • بهره برداری از سامانه رضایت سنجی بیمه گذاران شرکت بیمه دی/ رضایتمندی ۹۷ درصدی مراجعان در اولین دوره نظرسنجی
  • این تعداد خودرو سهمیه سوخت نمی گیرند
  • خدمات رایگان برای افراد بالای ۶۵ سال در یزد