Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفتر مرجعیت عالی عراق دوشنبه شب با صدور بیانیه‌ای درباره دیدار امروز وی با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق، گفت: آیت الله سیستانی در این دیدار، نگرانی و رنجش خود را از وضعیت کنونی در کشورش اعلام کرد.  
وی گفت: در طول سالهای گذشته درباره مخاطرات گسترش فساد مالی و اداری و ضعف خدمات عمومی و نبود عدالت اجتماعی، تذکرات متعددی داده است اما این تذکرات گوش شنوایی در میان مسوولان نیافت تا به حل آن بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
مرجعیت عالی عراق، در این دیدار بر ضرورت اصلاحات حقیقی در یک مدت زمان منطقی تاکید کرد و درهمین چارچوب از پیشنهاد اخیر دفتر سازمان ملل در عراق (یونامی) در این خصوص استقبال کرد.  
آیت الله سیستانی همچنین از این که دستگاه‌های ذیربط، جدیت کافی برای اجرای اصلاحات حقیقی در کشور را نداشته باشند، ابراز نگرانی کرد و گفت: اگر سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه نتوانند اصلاحات لازم را در کشور انجام دهند باید به انتخاب راه دیگری در این زمینه فکر کرد چرا که وضعیت دیگر نمی‌تواند مثل آنچه پیش از شروع اعتراضات بوده ادامه یابد.  
مرجعیت عالی عراق همچنین بر ضرورت خودداری از کاربرد خشونت علیه تظاهرکنندگان مسالمت جو و بازداشت یا ربودن آنان تاکید کرد و خواستار پیگرد کسانی شد که بر خلاف شرع و قانون چنین می‌کنند.  
وی در این دیدار، با دخالت خارجی در امور عراق و همچنین تبدیل این کشور به میدانی برای تسویه حساب قدرت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی مخالفت کرد.  
"جنین هنیس پلاسخارت" نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور عراق روز دوشنبه پس از دیدار با مرجعیت عالی عراق از قول وی از جمله عبارتی را در مورد تداوم تظاهرات بیان کرد که بازتاب گسترده‌ای داشت اما در بیانیه دفتر آیت الله سیستانی این مطلب نیامده است.  
وی به نقل از آیت الله سیستانی گفته بود که تظاهرکنندگان جز در صورت اجرای اصلاحات به خانه هایشان باز نمی‌گردند. برخی رسانه‌ها نیز همین جمله را به صورت امری یعنی نباید بازگردند منتشر کردند.  
اکنون بیانیه دفتر مرجعیت عالی عراق نشان می‌دهد که دیدگاه مرجعیت با گزارشی که خانم پلاسخارت به رسانه‌ها داد، تفاوت‌هایی داشته است.

برچسب‌ها آیت الله سیستانی ایالات متحده آمریکا عراق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آیت الله سیستانی ایالات متحده آمریکا عراق آیت الله سیستانی ایالات متحده آمریکا عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۳۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ نشست امیرعبداللهیان با سفرای خارجی

نشست حسین امیرعبداللهیان وزیر محترم امور خارجه با سفرا و رؤسای نمایندگی‌های خارجی مقیم تهران امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ در ساختمان شماره ۱ وزارت امور خارجه برگزار شد.

دیگر خبرها

  • جای خالی مرجعیت مهارتی در سیاستگذاری‌ها/ رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای درنقشه جامع علمی کشور دیده نشده‌اند
  • افزایش جرایم آسیب به حیات وحش در انتظار تصویب شورای عالی محیط زیست 
  • گرفتگی گوش را این گونه برطرف کنید
  • در دیدار سال ۱۳۵۷، فرح با آیت‌الله خویی رهبر شیعیان عراق چه گذشت؟
  • دیدار مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی با خانواده‌های شهدای فاطمیون
  • امیرعبداللهیان بر موضع اصولی ایران در مخالفت با جنگ در منطقه تاکید کرد
  • عکس/ نشست امیرعبداللهیان با سفرای خارجی
  • از توطئه‌های دشمنان خارجی و عناصر خائن داخلی نباید غفلت کرد
  • رئیس دیوان عالی کشور: از توطئه‌های دشمنان خارجی و عناصر خائن داخلی نباید غفلت کرد
  • همکاری مشترک دانشگاه آزاد کرمانشاه با دانشگاه‌های خارجی