Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-16@08:43:29 GMT

چاقی، عامل بستری یک میلیون نفر در بیمارستان

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۶۳۳۷۳

چاقی، عامل بستری یک میلیون نفر در بیمارستان

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، اکنون بیش از یک میلیون بیمار در بیمارستان‌های انگلیس با بیماری‌های چاقی مانند دیابت نوع ۲ بستری شده‌اند.

محققان انگلیسی، روند عجیب چاقی در بین کودکان و نوجوانان این کشور را «بحران» نامیده‌اند و باور دارند این افزایش می‌تواند آمار سرطان، دیابت و سکته‌های قلبی‌ را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس آمار موجود، شمار بیماران چاق بستری شده در بیمارستان‌های انگلیس در سال گذشته حدود ۸۸۴ هزار نفر بود و د سال جاری این رقم از مرز یک میلیون نفر عبور کرد. 

شمار افراد چاق که در بیمارستان بستری شدند، در سال ۲۰۱۳ حدود ۴۴۲ هزار نفر بوده و در عرض 5 سال این رقم نیز دو برابر شده و حالا روند صعودی خدو را طی می‌کند. 

رئیس سازمان بهداشت انگلیس در توضیح این ارقام گفت: «این روند شگفت‌آور است»؛ سال گذشته تقریباً ۱.۱ میلیارد پوند برای تجویز انسولین، داروهای ضد دیابتی و درمان هیپوگلیسمی هزینه شده است.

محققان با تکیه بر آمار موجود باور دارند، انگلیس یکی از از بالاترین میزان چاقی در کشورهای غرب اروپا را به خدو اختصاص داده و روند چاقی در ان حتی از آمریکا هم پرسرعت‌تر است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: انگلیس چاقی کودکان و نوجوانان بیمارستان درمان انگلیس بیمارستان درمان دیابت دیابت نوع 2

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۳۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی روند اجرای عملیات ساخت بیمارستان جایگزین پورسینا در رشت

اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز (یکشنبه ۲۶ فروردین ماه) با همراهی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، اقتصاد و دارایی استان و جمعی از مدیران کل و رؤسای سازمان‌های استان برای بررسی روند اجرای عملیات ساخت بیمارستان جایگزین پورسینا در رشت بازدید کرد.

او با اشاره به ساخت بیمارستان جایگزین پورسینا در رشت گفت: این بیمارستان با بهره‌گیری از ظرفیت مولدسازی املاک مازاد دولت در دست ساخت قرار گرفت، اما فرآیند آن کمی طولانی شد در حالیکه ساخت این بیمارستان جزء مصوبات دور نخست سفر رئیس جمهور به گیلان بوده است و تلاش‌ها برای ساخت و تکمیل آن باید بیشتر شود.

استاندار به منابع مورد نیاز برای ساخت و بهره‌برداری از این بیمارستان اشاره کرد و افزود: حدود ۷۰ درصد منابع لازم برای ساخت بیمارستان از محل تهاتر و مابقی آن از منابع دولتی تأمین خواهد شد که سهم منابع دولتی از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به گیلان تخصیص داده شده است.

عباسی همچنین با بیان اینکه بیمارستان ۴۲۱ تختخوابی لاکان حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: در تلاشیم تا در ۶ ماه ابتدای امسال پیشرفت فیزیکی این پروژه به حد قابل قبولی برسد.

او بر ضرورت همکاری و تعامل بیشتر پیمانکاران و کارفرمایان در رابطه با طرح‌های عمرانی سلامت‌محور گیلان تأکید کرد و گفت: پیمانکاران و کارفرمایان ساخت بیمارستان‌ها باید همکاری و تعامل بیشتری با یکدیگر داشته باشند تا سرعت اجرای پروژه‌ها با شتاب بیشتری انجام شود. 

ساخت بیمارستان جایگزین پورسینا با همکاری مشترک قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء از سال ۱۴۰۰ آغاز شد و در حال حاضر حدود ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • روند افزایشی آمار ازدواج در گچساران
  • آخرین آمار قربانیان جنگ غزه
  • مصائب پرستاران؛ گسترشِ استعفا‌ها از یک شغل بسیار سخت
  • رصد پا با هوش مصنوعی برای جلوگیری از نارسایی قلبی
  • تشخیص نارسایی قلبی از حجم پا
  • (عکس) مهدی تارتار در بیمارستان بستری شد
  • حسن شکوهی دچار عارضه مغزی شد
  • بررسی روند اجرای عملیات ساخت بیمارستان جایگزین پورسینا در رشت
  • دگردیسی لواندوفسکی، عامل تغییرات مثبت آبی‌واناری‌ها
  • روند کاهشی صادرات فرش دستباف