Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@20:59:55 GMT

واکنش غریب آبادی به گزارش اخیر آژانس درباره ایران

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۶۳۳۹۶

واکنش غریب آبادی به گزارش اخیر آژانس درباره ایران

غریب آبادی گفت: از زمانی که آژانس اعلام کرد سؤالاتی درباره یک مکان خاص دارد، دسترسی لازم از سوی ایران فراهم شد و هرگونه تلاش برای ارزیابی زودهنگام و خام در این باره در راستای مقاصد سیاسی است.

به گزارش مشرق، «کاظم غریب آبادی» سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی، درخصوص گزارش اخیر آژانس در زمینه راستی آزمایی اجرای برجام گفت: این گزارش نشان می دهد که آژانس همچنان دسترسی کاملی در ایران دارد و علیرغم کاهش تعهدات ایران تحت برجام که با هدف برقراری توازن نسبی بین حقوق و تکالیف طرفین انجام می شود، همچنان قادر به راستی آزمایی هم اجرای تعهدات و هم توقف اجرای بخشی از تعهدات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

سفیر ایران در سازمان ملل: هر ۶۰ روز تعهدات ما محدودتر می‌شود تروئیکای اروپا: ایران با غنی‌سازی در فردو از برجام فاصله گرفت آژانس «غنی‌سازی در سایت فردو» را تایید کرد

نماینده دائم کشورمان در واکنش به اظهارات اخیر آژانس در مورد مکانی در ایران، افزود: از همان ابتدا و از زمانی که آژانس، ایران را مطلع کرد که برخی سؤالات در مورد یک مکان خاص دارد، ایران موافقت کرد وارد یک تعامل مثبت با آژانس برای شفاف کردن وضعیت و رسیدگی به سوالات مرتبط، شود.

وی افزود: ایران با نشان دادن نهایت همکاری و شفافیت، متعاقبا دسترسی لازم را برای آژانس فراهم کرد. همانگونه که توسط مقامات آژانس نیز در موقعیت های مختلف تأکید شد، تعامل بین آژانس و ایران درخصوص این موضوع در حال انجام می باشد. بنابراین، هرگونه تلاش برای پیش داوری و ارائه ارزیابی زودهنگام و خام، صرفاً در جهت مصادره این موضوع در راستای مقاصد سیاسی است.

غریب آبادی اظهار داشت: وجود اینگونه سؤالات در تعاملات بین آژانس و کشورهای عضو امری معمول و عادی بوده و در حالیکه دو طرف برای حل آن در تعامل هستند، نمی بایستی با اغراض سیاسی مورد سو استفاده و بزرگنمایی واقع شود.

به گزارش فارس، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش فصلی جدید خود اعلام کرد که ایران از تاریخ ۹ نوامبر اقدام به غنی‌سازی اورانیوم در سایت فردو کرده است. 

در گزارش فصلی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که روز دوشنبه برای اعضای شورای حکام ارسال شده عنوان شده میزان ذخایر اورانیوم کم‌غنای ایران ۳۷۲.۳ کیلوگرم بوده است. 

در بخشی از این گزارش ادعا شده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در منطقه‌ای که به آژانس اعلام نشده ذرات اورانیوم طبیعی کشف کرده است. 

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق روح الله زم تحولات لبنان کاظم غریب آبادی آژانس بین المللی انرژی اتمی شورای حکام برجام ایران انرژی اتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۳۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: هیچ آسیبی به تأسیسات هسته‌ای ایران وارد نشده است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، اوایل امروز جمعه رسانه‌ها گزارش دادند سیستم‌های پدافندی ایران با نفوذ چند ریزپرنده مقابله و آنها را منهدم کرده است.

در پی این رویداد، صدا‌هایی ناشی از انفجار در نزدیکی شهر اصفهان شنیده شد که ناشی از عملکرد سیستم‌های پدافند هوایی بوده است.

بعدا رسانه‌های داخلی ایران گزارش دادند که تأسیسات هسته‌ای ایران امن هستند.

به گزارش اسپوتنیک، در پی این رویداد‌ها، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأیید کرد که هیچ آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است.

آژانس در ایکس نوشت: «رافائل گروسی» رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواستار خویشتنداری شدید از سوی همه است و تکرار می‌کند که تأسیسات هسته‌ای هرگز نباید هدف درگیری‌های نظامی باشند.

روزگذشته، سردار سرتیپ پاسدار «احمد حق‌طلب» فرمانده سپاه حفاظت و امنیت مراکز هسته‌ای ایران هشدار داد:  اگر رژیم جعلی صهیونیستی بخواهد از تهدید حمله کردن به مراکز هسته‌ای  کشورمان برای تحت فشار قرار دادن ایران استفاده ابزاری کند، تجدید نظر در دکترین و سیاست‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و عدول از ملاحظات اعلامی گذشته محتمل و قابل تصور است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزرای خارجه گروه ۷ خواستار همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی شدند
  • واکنش آژانس انرژی اتمی به حمله امروز صبح در اصفهان
  • آژانس: هیچ آسیبی به مراکز هسته‌ای ایران وارد نشده
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ ای ایران وارد نشده است
  • آژانس: هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ای ایران وارد نشده
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ای ایران وارد نشده است
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: هیچ آسیبی به تأسیسات هسته‌ای ایران وارد نشده است
  • آژانس انرژی اتمی: هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ای ایران وارد نشده است
  • آژانس اتمی: هیچ آسیبی به تأسیسات هسته‌ای ایران نرسیده است
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: مدیرکل آژانس اتمی به‌زودی به ایران سفر می‌کند