Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-19@19:41:13 GMT

فواید چای سبز در پیشگیری از سرطان و دیابت

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۶۳۴۸۱

فواید چای سبز در پیشگیری از سرطان و دیابت

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، چای سبز عمدتا به منظور کاهش وزن استفاده می شود. اما با وجود آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی موجود در آن، چای سبز تاثیرات قوی ای بر بدن دارد و موجب بهبود عملکرد مغز، کاهش ریسک ابتلا به سرطان، تقویت متابولیسم و سلامت بهتر دندان ها می شود.

آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز به مراتب بیشتر از سبزیجات پهن برگ و توت فرنگی است، از اینرو منبع خوبی از این ماده مغذی محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنتی اکسیدان ها با کاهش ریسک بیماری قلبی از طریق تنظیم فشارخون بالا مرتبط هستند.

در ادامه به برخی از مهم ترین خواص چای سبز اشاره می شود.

کاهش احتمال ابتلا به سرطان

آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز دارای توانایی کاهش ریسک برخی انواع سرطان ها هستند. مطالعات مشاهده ای نشان می دهد زنانی که چای سبز می نوشند ۲۰ تا ۳۰ درصد کمتر با خطر ابتلا به سرطان سینه روبرو هستند. همچنین مطالعه ای دیگر نشان می دهد مردانی که چای سبز می نوشند ۴۸ درصد کمتر با احتمال ابتلا به سرطان پروستات مواجه هستند.

عملکرد شناختی بهتر مغز

کافئین موجود در چای سبز به عنوان یک محرک عمل می کند که موجب بهبود ابعاد گوناگون عملکرد مغز از جمله بهبود خلق و خو، هوشیاری، زمان واکنش و حافظه می شود.

کاهش ریسک ابتلا به آلزایمر و زوال عقل

مطالعات گوناگون بر روی مدل های حیوانی نشان داده اند که ترکیبات کاتچین موجود در چای سبز می تواند تاثیرات محافظتی بر نورون ها داشته و ریسک آلزایمر و بیماری پارکینسون را کاهش دهد. از اینرو چای سبز بر عملکرد مغز در کوتاه مدت و حفاظت از مغز در سنین پیری تاثیر دارد.

ریسک کمتر ابتلا به عفونت و سلامت بهتر دندان ها

برخی مطالعات نشان داده اند که چای سبز می تواند باکتری ها را کشته و از ویروس های نظیر آنفلونزا ممانعت کرده و در نتیجه خطر ابتلا به عفونت ها را کاهش دهد. همچنین برخی مطالعات نشان می دهند کاتچین های موجود در چای سبز مانع از رشد Streptococcus، باکتری مسئول پلاک، کرم خوردگی و پوسیدگی دندان ها می شود. همچنین چای سبز موجب کاهش بوی بد دهان می شود.

کاهش احتمال ابتلا به دیابت نوع۲

مطالعات زیادی نشان داده اند که چای سبز می تواند موجب بهبود حساسیت انسولین و کاهش میزان قندخون شود. مطالعات محققان ژاپنی نشان می دهد نوشیدن منظم چای سبز احتمال ابتلا به دیابت نوع۲ را تا ۴۲ درصد کاهش می دهد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کاهش وزن چای سلامت سبزیجات بیماری قلبی سرطان خطر ابتلا به سرطان سرطان پروستات مغز آلزایمر ویروس رشد پوسیدگی دندان بیماری قلبی خطر ابتلا به سرطان سبزیجات سرطان سرطان پروستات کاهش وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۳۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش حساسیت بینایی ۱۲ سال قبل از ابتلا به آلزایمر / تاثیر فرکانس ۴۰ هرتزی بر توقف بیماری

عضو هیئت مدیره انجمن اعصاب ایران با اشاره به کاهش حساسیت بینایی ۱۲ سال قبل از ابتلا به آلزایمر گفت: ایجاد فرکانس ۴۰ هرتز در مغز با استفاده از نور یا صدا می‌تواند منجر به پاک شدن پروتئین مضر منجر به ایجاد آلزایمر در مغز شود.

میرشهرام صفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به پیش‌بینی آلزایمر از تغییرات قدرت بینایی انسان اظهار کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده، ۱۲ سال قبل از ابتلای افراد به بیماری آلزایمر، حساسیت بینایی آنها کاهش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه ممکن است فرد بسیار زودتر از تغییرات حافظه، متوجه به وجود آمدن تغییراتی در بینایی خود شود، افزود: تغییرات بینایی از جمله کاهش توان تشخیص لبه‌ها، کاهش توان تشخیص طیف رنگ آبی از سبز و کاهش مهار کنترل حرکتی چشم در برابر عوامل حواس‌پرت‌کن، از جمله تغییراتی است که در بینایی افراد در معرض ابتلاء به آلزایمر بروز می‌کند.

عضو هیئت مدیره انجمن اعصاب ایران تصریح کرد: در صورتی که افراد متوجه وجود تغییر در بینایی خود شدند در نخستین گام باید به پزشک متخصص آسیب‌های چشم مراجعه کنند و در صورتی که بینایی آنها پس از معاینه توسط پزشک متخصص مشکلی نداشته باشد، می‌توانند با دیدن فیلم، تماشای تلویزیون یا خواندن کتاب، قدرت بینایی خود را تقویت کنند.

صفری با اشاره به راهکاری برای متوقف کردن بیماری آلزایمر در افراد درگیر با این بیماری ادامه داد: طبق مطالعات انجام شده در خصوص بیماری آلزایمر، ایجاد فرکانس ۴۰ هرتز در مغز با استفاده از نور یا صدا می‌تواند منجر به پاک شدن پروتئین مضر منجر به ایجاد آلزایمر در مغز شود.

وی گفت: در واقع نور یا صدای دارای فرکانس ۴۰ هرتز می‌تواند با افزایش تخلیه glymphatic و افزایش کارکرد عروقی با افزایش ترشح vip از اینترنورون‌ها باعث پاک شدن آمیلوئید بتا از مغز مدل آلزایمری شود.

نوروفیزیولوژیست و عضو هیئت مدیره انجمن اعصاب ایران اضافه کرد: به منظور پیشگیری از ابتلاء به بیماری آلزایمر، استفاده از رژیم غذایی مدیترانه‌ای می‌تواند مؤثر واقع شود و در مقابل، استرس و اضطراب دو عامل مهمی به شمار می‌رود که به سلول‌های ذخیره کننده حافظه مغز آسیب وارد می‌کند.

کد خبر 745623

دیگر خبرها

  •  سیگنال بازارهای جهانی به دلار تهران
  • دو بیماری‌ای که بیشتر مردم ایران را تهدید می‌کند
  • چگونه می‌توان بیماری دیابت را کنترل کرد؟
  • برای جلوگیری از سرطان روده مسواک بزنید
  • کاهش حساسیت بینایی ۱۲ سال قبل از ابتلا به آلزایمر / تاثیر فرکانس ۴۰ هرتزی بر توقف بیماری
  • با فواید غنی زردچوبه و دانه چیا آشنا شوید
  • ریواس کجا می‌روید؟ چند است؟ فواید ریواس چیست و چطور باید آن‎را خورد؟
  • حواستان به افسردگی دوران سالمندی باشد
  • عامل افزایش ابتلای جوانان به سرطان چیست؟
  • اگر هر روز نوشابه بخوریم چه اتفاقی در بدن ما می‌افتد؟