Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، در شرایطی که دولت یونان در تلاش برای تبدیل شدن به دروازه اروپا و ارائه فرصتهای سرمایه گذاری فراوان به مقامات چین است، مقامات آتن ضمن استقبال گرم از نخستین سفر رسمی «شی جین پینگ» به یونان آن را آغازگر «عصری جدید» در روابط نزدیک تجاری و سرمایه گذاری میان آتن و پکن می دانند؛ روابطی که ایالات متحده و اتحادیه اروپا به دقت نظاره گر آن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین ارتباط، «کاریاکاس میتسوتاکیس» نخست وزیر یونان به رئیس جمهور چین گفت: «یونان کشور چین را نه تنها به عنوان قدرتی بزرگ بلکه به عنوان کشوری به رسمیت می شناسد که یک نقش برجسته ژئواستراتژیک اقتصادی و سیاسی را برای خود به ارمغان آورده که البته این امر، عاری از دشواری نبوده است».

گفتنی است که یونان خواهان ایفای نقشی بزرگتر در برنامه های توسعه خارجی چین است.

هیأتهای نمایندگی دو کشور در جریان این دیدار رسمی  ۱۶ توافقنامه همکاری امضا کردند که مهم ترین آنها سرمایه گذاری های جدید چین در حوزه انرژی یونان است.

شایان ذکر است که شی جین پینگ در مقاله ای که پیش از سفرش به یونان منتشر شد، چشم اندازی «همه جانبه» را برای افزایش همکاریهای دوجانبه با یونان مطرح کرد.

وی در این مقاله نوشت: «چین و یونان باید با هم به ایجاد نوع جدیدی از روابط بین المللی بر پایه احترام، عدالت و همکاری متقابلاً سودمند یاری رسانند».

کد خبر 4769781

منبع: مهر

کلیدواژه: یونان چین جذب سرمایه گذاری شی جینپینگ ایالات متحده آمریکا عراق سوریه رژیم صهیونیستی ترکیه دونالد ترامپ ایران فلسطین روسیه لبنان عربستان سعودی اتحادیه اروپا برجام استیضاح ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۳۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت امیرعبداللهیان از روز اول سفر رئیسی به پاکستان 

 به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت امور خارجه، حسین امیر عبداللهیان در این ارتباط در صفحه اجتماعی ایکس نوشت :«در اولین روز سفر جناب آقای دکتر رئیسی رئیس جمهور کشورمان و در چارچوب پیگیری سیاست همسایگی دولت جمهوری اسلامی ایران، از کشور برادر و مسلمان پاکستان بازدید کردیم.

گفت‌وگوی مفصل و مهمی در خصوص مسائل بین‌المللی، تحولات منطقه‌ای و ارتقاء وضعیت روابط دوجانبه با آقایان آصف‌علی زرداری، رییس جمهور،  شهباز شریف نخست وزیر، روسای مجالس ملی و سنا و همچنین محمد اسحاق دار وزیر امور خارجه پاکستان انجام شد. 

موضوعات مختلف اعم از تجارت، انرژی، ترانزیت، علم و فناوری، فرهنگی، گردشگری سلامت و ‌زیارت، همکاری‌های مرزی، مبارزه با مواد مخدر و تروریسم، امنیتی، قضایی میان هیئت‌های عالی رتبه جمهوری اسلامی پاکستان و جمهوری اسلامی ایران انجام گرفت.

در نهایت ضمن هدف گذاری افزایش حجم تجارت رسمی به ده میلیارد دلار، ۸ سند همکاری مشترک به امضا رسید.

هزار کیلومتر مرز مشترک، اشتراکات فراوان تمدنی، فرهنگی و مذهبی، نگاه مشترک در عمده مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی، عزم دو کشور را بر ارتقاء و استحکام بیش از پیش روابط دوجانبه استوار ساخته است.»

دیگر خبرها

  • در سفر ابراهیم رئیسی به پاکستان چه می‌گذرد؟
  • قطار روابط تهران - اسلام‌آباد روی ریل توسعه
  • روایت امیرعبداللهیان از روز اول سفر رئیسی به پاکستان 
  • تهران و اسلام آباد، علیه تروریسم
  • مصمم به ارتقای روابط ایران و پاکستان هستیم/ افزایش سطح روابط تجاری به ۱۰ میلیارد دلار در گام اول
  • نخست وزیر پاکستان: چشم ما را روشن و دلمان را شاد کردید
  • رئیسی: ایران و پاکستان روابط اقتصادی- تجاری خود را ارتقاء بخشند/ قدردانی نخست‌وزیر پاکستان از رهبر معظم انقلاب
  • قدردانی نخست وزیر پاکستان از رهبر انقلاب به دلیل حمایت از مردم کشمیر
  • رئیسی: ایران و پاکستان روابط اقتصادی- تجاری خود را ارتقا بخشند/ مرز دو کشور یک فرصت است
  • استقبال سازمان همکاری اسلامی از توافق تعیین حدود مرز آذربایجان و ارمنستان