Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-18@06:05:29 GMT

چاقی؛ عامل بستری یک میلیون نفر در بیمارستان

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۶۳۹۳۲

به گزارش فارس به نقل از دیلی‌میل، اکنون بیش از یک میلیون بیمار در بیمارستان‌های انگلیس با بیماری‌های چاقی مانند دیابت نوع ۲ بستری شده‌اند.

محققان انگلیسی، روند عجیب چاقی در بین کودکان و نوجوانان این کشور را «بحران» نامیده‌اند و باور دارند این افزایش می‌تواند آمار سرطان، دیابت و سکته‌های قلبی‌ را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس آمار موجود، شمار بیماران چاق بستری شده در بیمارستان‌های انگلیس در سال گذشته حدود ۸۸۴ هزار نفر بود و د سال جاری این رقم از مرز یک میلیون نفر عبور کرد. 

شمار افراد چاق که در بیمارستان بستری شدند، در سال ۲۰۱۳ حدود ۴۴۲ هزار نفر بوده و در عرض 5 سال این رقم نیز دو برابر شده و حالا روند صعودی خدو را طی می‌کند. 

رئیس سازمان بهداشت انگلیس در توضیح این ارقام گفت: «این روند شگفت‌آور است»؛ سال گذشته تقریباً ۱.۱ میلیارد پوند برای تجویز انسولین، داروهای ضد دیابتی و درمان هیپوگلیسمی هزینه شده است.

محققان با تکیه بر آمار موجود باور دارند، انگلیس یکی از از بالاترین میزان چاقی در کشورهای غرب اروپا را به خدو اختصاص داده و روند چاقی در ان حتی از آمریکا هم پرسرعت‌تر است. 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۳۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس بندرعباس - تهران / ترخیص ۱۰ مصدوم حادثه + اسامی

رئیس سازمان اورژانس استان یزد با اشاره به آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس گفت: سه نفر از ۱۳ مصدوم حادثه در بخش تخصصی بستری بودند و مابقی مرخص شدند.

محمدجواد میرجلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در یزد اظهار کرد: به دنبال اعلام حادثه واژگونی اتوبوس بندرعباس تهران در محور کمربندی مهریز در یزد کدهای اورژانس استان اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه این اتوبوس ۱۳ مسافر و دو راننده داشته است گفت: دو مصدوم از ۱۳ مصدوم این حادثه در محل حادثه درمان شدند و یازده مصدوم دیگر نیاز به انتقال به بیمارستان داشتند.

رئیس سازمان اورژانس استان یزد با بیان اینکه خوشبختانه این حادثه فوتی نداشت تصریح کرد: ۷ مصدوم به بیمارستان شهید صدوقی و چهار مصدوم به بیمارستان شهید رهنمون اعزام شدند.

میرجلیلی اظهار کرد: اکثر مصدومان مرخص شدند و یک نفر خانم و دو نفر آقا در بیمارستان تحت درمان بوده و بستری هستند که سیما ساعی با شکستگی ترقوه، تروما به سینه در بخش ارتوپدی، محمدرضا زهی با شکستگی زانو و بستری در بخش ارتوپدی و جعفر حسن زاده با شکستگی دنده در بخش جراحی بستری هستند.

کد خبر 745435

دیگر خبرها

  • عامل چاقی مردان و زنان یکسان است؟
  • عامل چاقی مردان و زنان که احتمالا نمی‌دانید
  • آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس بندرعباس - تهران / ترخیص ۱۰ مصدوم حادثه + اسامی
  • نکته جالب درباره عامل چاقی مردان و زنان که احتمالا نمی‌دانید
  • آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس بندرعباس _ تهران
  • کاپیتان اسبق استقلال از تصادف جان سالم به در برد (+عکس)
  • کاپیتان اسبق استقلال از تصادف جان سالم به در برد +عکس
  • کاپیتان سابق استقلال تصادف کرد + عکس
  • رصد پا با هوش مصنوعی برای جلوگیری از نارسایی قلبی
  • تشخیص نارسایی قلبی از حجم پا