Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محسن مختاری رئیس شبکه دامپزشکی شهرکرد گفت: در شش ماهه نخست امسال، بیش از ۶۱ هزار رأس دام در این شهرستان، علیه بروسلوز (تب مالت) واکسینه و پایش شدند.

او افزود: در این مدت، یک هزار و ۸۰۰ رأس گوساله، دو هزار و ۵۰۰ رأس گاو، ۵۳ هزار رأس بره و بزغاله علیه بروسلوز واکسینه شدند و حدود چهار هزار و ۲۵۰ رأس دام سنگین (گاو و گوساله) در سطح شهرستان شهرکرد مورد پایش این بیماری قرا گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مختاری اضافه کرد: باکتری‌های عامل بیماری بروسلوز که با نام بیماری «تب مالت» در انسان شناخته می‌شود، به دلیل تنوع، طیف وسیعی از حیوانات را درگیر و آلوده می‌کند.

او با اشاره به روش‌های انتقال عامل بیماری ادامه داد: یکی از منابع مهم آلودگی به باکتری عامل این بیماری، ترشحات دفع شده از بدن دام آلوده در هنگام زایمان است.

مختاری افزود: باکتری‌های دفع شده در محیط به ویژه در هوای سرد و مرطوب، به مدت طولانی زنده می‌مانند و از طرفی باکتری عامل بیماری در بافت پستان دام مبتلا یا آلوده، تجمع کرده و سبب آلوده شدن شیر خواهد شد.

او گفت: همچنین عامل این بیماری می‌تواند از طریق آلوده شدن خراش پوستی و مخاطات بدن مانند چشم، بینی منتقل شود.

مختاری اضافه کرد: واکسیناسیون به موقع دام‌ها یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین روش‌های پیشگیری از بروز و گسترش بیماری در جمعت دامی و در نهایت در انسان‌ها است.

انتهای پیام/ف

واکسیناسیون دام علیه بیماری تب مالت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دامپزشکی اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۴۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مختاری حضور در جام تختی را هم از دست داد

مدعی وزن ۷۷ کیلوگرم استان فارس اجازه کشتی گرفتن در جام تختی کشتی فرنگی را نخواهد داشت. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، رقابت‌های کشتی فرنگی جام تختی روزهای 6 و 7 اردیبهشت ماه در شهر اهواز برگزار می‌شود. محمدرضا مختاری که یکی از مدعیان جدی وزن 77 کیلوگرم کشتی فرنگی برای شرکت در مسابقات کسب سهمیه یا قهرمانی آسیا بود، شرکت در این رقابت‌ها را هم به دلیل ادامه تعلیقش از دست داد.

ناگفته‌های مختاری از کشتی جنجالی با حریف ترک: کارشان زشت بود/ روی پله‌ها هُلم دادند

 

این کشتی‌گیر در جام وهبی‎‌امره ترکیه بعد از غلبه بر امین کاویانی‌نژاد که دور قبلی امیر عبدی را برده بود، در نیمه نهایی مقابل حریفی از ترکیه قرار گرفت که این مبارزه با زد و خورد همراه شد.

از سوی میزبان رقابت‌ها، مختاری و کشتی‌گیر ترک دیسکالیفه شده و هر دو حضور در مرحله بعدی را از دست دادند و بین کشتی‌گیرانی که مغلوب این دو نفر شده بودند، مبارزه برگزار شد تا در نهایت کاویانی‌نژاد قهرمان این رقابت‌ها شود.

در حالی که عنوان شده بود این کشتی‌گیر از سوی اتحادیه جهانی با محرومیت مواجه خواهد شد، این اتفاق تاکنون رخ نداده است، اما مختاری بلافاصله از سوی فدراسیون کشتی تعلیق شده و به این ترتیب بازنده‌های او که به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم کاویانی‌نژاد و عبدی بودند، به مسابقات گزینشی قاره‌ای و قهرمانی آسیا اعزام شدند.

مختاری با وجودی که امید داشت تعلیقش به اتمام رسیده و بتواند بار دیگر وارد چرخه انتخابی وزن 77 کیلوگرم شود، اما اجازه شرکت در جام تختی را هم نخواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مختاری حضور در جام تختی را هم از دست داد
  • آغاز طرح واکسیناسیون سراسری دام علیه بیماری تب مالت از اردیبهشت
  • خونگیری از ۷ هزار راس دام برای تشخیص بیماری مشترک بروسلوز (تب مالت) در تربت حیدریه
  • هوای اصفهان آلوده شد
  • هوای اصفهان آلوده است
  • این باکتری‌ها به خون انسان تشنه هستند!
  • عامل چاقی مردان و زنان یکسان است؟
  • عامل چاقی مردان و زنان که احتمالا نمی‌دانید
  • نکته جالب درباره عامل چاقی مردان و زنان که احتمالا نمی‌دانید
  • آلوده‌ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۳