Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@03:27:43 GMT

نفس تنگ آبادان در زیر بار انبوه زباله ها

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۶۴۴۰۳

نفس تنگ آبادان در زیر بار انبوه زباله ها

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: فرزانه یحیی آبادی: آبادان روزها و ماه های زیادی است که دارد با این وضعیت اسفباری که فریاد شهروندانش را نیز به آسمان بلند کرده است، دست پنجه نرم می کند و این فریادها را در قالب تهیه تصاویر ویدئویی و حتی عکس و متن نوشته و انتشار در فضای مجازی منتشر کرده و باز هم تکرار می کنند، آبادان روزگارش را می گذراند و صد البته که گوش مسئولان شهرداری شنوای این فریادها نیست و انگارنه‌انگار برای رفع این مشکل که به طور حتم سلامت عمومی جامعه را نیز به خطر انداخته، اراده ای وجود ندارد اگر چه شهرداری در چندین مرحله سعی کرد وظایف روزمره اش را تحت عناوین مختلفی از طرح پاک سازی اجرا کند اما باز هم تیرش به سنگ خورد و در اندک زمانی باز هم آش همان و کاسه همان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرداری آبادان در آخرین اقدام برنامه ریزی شده اش طرح پاک‌سازی و نظافت شهری با نام «طرح  ۷۷ » در سه ماه که پایانش تیرماه امسال بود را به مرحله اجرا درآورد و قرار شد تا پس از یک تنفس کوتاه و بررسی آنچه در مرحله نخست اجرای این طرح اتفاق افتاد و رفع نواقص احتمالی کار، بار دیگر عملیات از سر گرفته شود اما با کمال تأسف چنین نشد و این طرح نه تنها طرح موفقی به لحاظ اجرا و اثربخشی اش نبود بلکه در جلب رضایتمندی شهروندان نیز نتوانست چاره ساز باشد.

شهرداری آبادان در برهه ای از زمان حقوق نگرفتن کارگران حوزه خدمات شهری را دلیل جمع آوری نشدن زباله ها به نشانه اعتراض اعلام کرد که این مشکل با بازنشسته کردن جمع زیادی از پیکره کارگری شهرداری که از موعد بازنشستگی شان نیز گذشته بود، حل و پرداختی ها به روز شد و دیگر شاهد هیچ اعتصابی از سوی کارگران شهرداری نبوده و نیستیم و در برهه ای دیگر مشارکت و همراهی نکردن شهروندان با شهرداری را دلیل اصلی مشکلات به ویژه در حوزه خدمات شهری عنوان کرد و این در حالی است که شهرداری در این زمینه تاکنون هیچ برنامه فرهنگی با محوریت آموزش حقوق شهروندی که بتواند سبب رغبت مردم برای مشارکت با شهرداری شود، نداشته تا ارائه کند و اکنون که کارد به استخوان مردم رسیده و حجم نارضایتی شان بیشتر شده می گوید: مقصر اصلی این نابسامانی های شهری مردم اند.

یکی از شهروندان آبادانی که پراکنده بودن زباله ها در سطح شهر را یکی از علل به خطر افتادن سلامت شهروندان می داند، می گوید: ناتوانی شهرداری در جمع آوری زباله هایی که به شکل فراوان در سطح کوچه و خیابان ها پراکنده شده اند سبب شده تا علاوه بر تجمع حیوانات موذی، سگ ها و پشه ها در اطراف آنها که ناخرسندی و وحشت کودکان و زنان را به همراه دارد، بوی مشمئز کننده اش مشام هر رهگذری را بیازارد.

امیرعلی صادقی افزود: سال هاست که آبادان ضعف مدیریتی دارد و دلسوزی برای آن وجود ندارد؛ همه تنها ادعا و تعصب بیهوده بر روی شهر دارند اما وقتی به جایی می رسند، همه چیز یادشان می رود؛ در شهر مشکل غیر قابل حلی نیست! یا مدیر دانش درستی از مسئولیتی که بر عهده اش هست، ندارد و یا پیمانکاری که به کار می گیرد، از توان و دانش کافی برخوردار نیست.

دیگر شهروند آبادانی می گوید: احمد آباد را خاک گرفته است. پیش‌تر پاکبانان شهرداری هر روز برای نظافت می آمدند اما اکنون ۶ ماه است که هفته ای یک یا دو بار می آیند، شورا به طور عملی کارایی اش ساقط شده و تنها چیزی که از طریق شورا از شهردار مطالبه نمی شود، ساماندهی وضعیت شهر و پاک‌سازی آن از وجود زباله ها است.

صبا دریس افزود: وضعیت شهر را به جایی رسانده اند که مردم بزرگ‌ترین مطالبه شان جمع آوری زباله از سطح کوچه و خیابان ها شده است، شهردار اگر توان انجام کار را ندارد بهتر است کنار برود و اجازه دهد کسانی که توانایی دارند وارد عرصه کار شوند.

علی مزرعه دیگر شهروند آبادانی می گوید: آبادان سال های زیادی است که با این درد روزگار می گذراند، تمام مشکلاتی که می تواند یک استان را درگیر خود کند در آبادان به یکجا وجود دارد که ضعف مدیریتی مهم‌ترین این مشکلات است که با کمال تأسف در مقاطع مختلف کار به اهلش سپرده نشده و این راه پر غلط باز هم تکرار می شود.

وی افزود: شهردار آبادان در ابتدای ورودش به شهرداری به مردم قول داد که برای ریشه کنی معضل زباله در شهر، نقاط مختلف شهر را به کارگاه تبدیل می کنیم تا مشکل به طور کامل حل شود اما این کار نه تنها عملیاتی نشد بلکه مناطق مختلف شهرداری در جمع آوری روزانه زباله هم دچار مشکل شده اند.

وی اظهار کرد: ما آبادانی ها صبح که از خانه مان بیرون می آییم به جز زباله و فاضلاب های بالا زده و کوچه های کثیف چیز دیگری را نمی بینیم، جدی ترین نیاز فعلی آبادان نظافت عمومی شهر است؛ لذا از مسئولان می خواهیم در این باره تلاش و جدیت بیشتر و بهتری به خرج دهند تا با این حجم از زباله ها بیمار نشویم.

یکی از اهالی منطقه ذوالفقاری آبادان می گوید: معلوم نیست که شهرداری کجاست و چرا به وضعیت شهر رسیدگی نمی کند؛ هر روز و هر ساعت زباله ها روی زمین ریخته و تلنبار می شوند و کسی نیست که آنها را جمع آوری کند.

مریم محمد زاده افزود: مسئولان شهرداری یک بار نبود اعتبار، یک روز نبود همکاری ادارات حفار، یک روز همکاری نکردن مردم با شهرداری، یک روز اعتصاب پاکبانان به دلیل دریافت نکردن حقوقشان و روز دیگر موضوعی دیگر را بهانه ای برای انجام ندادن وظایفشان می کنند، آنها بهتر است به جای بهانه جویی با مردم رو راست باشند و بگویند ما توان کار کردن نداریم.

وی اظهار کرد: در حالی که شهر مملو از زباله شده اما مسئولان شهرداری در خواب زمستانی فرو رفته و شهر را به حال خود رها کرده اند؛ شهرداری‌های آبادان فاقد دانش مدیریت شهری هستند.

دیگر بانوی آبادانی می گوید: پیچیده شدن بوی متعفن زباله های رها شده در کوچه و خیابان‌ها زندگی را برایمان سخت کرده است، اگر گوش شنوایی در این شهر است لطفا به کمکمان بیاید و برای رهایی ما از این اوضاع کاری واقعی انجام دهد.

زهره اسکندری افزود: وضعیت تأسف بار این روزهای آبادان حاصل نبود برنامه ریزی مناسب، عملکرد منفی و غیر قابل دفاع شهردار و شورای شهر درباره جمع آوری زباله ها است که بیش از آنکه شنیدنی باشد دیدنی است و هر کس با گذر از کوچه و خیابان‌های آبادان می تواند آن را به وضوح ببیند و لمس کند.

وی اظهار کرد: در تعجبم! مگر مسئولان شهرداری و اعضای شورای شهر در این شهر زندگی نمی کنند که  متوجه وضعیت اسفناک شهر باشند.

ضعف مدیریت شهری مشهود است

امام جمعه آبادان نیز در این زمینه با انتقاد جدی از ضعف مدیریت شهری گفت: برخی از طرح ها برای انجام دادن آنها نیاز به اعتبار دارد اما نظافت شهر و جمع آوری زباله ای شهری نیاز به اعتبار خاص و کلان ندارد.

حجت الاسلام علی ابراهیمی پور افزود: نبود زیرساخت های مناسب در جریان بارندگی اخیر در آبادان به طور جدی مشهود بود؛ چرا که یک بارندگی متوسط در شهر خرابی زیادی به بار آورد.

وی اظهار کرد: در شهری که بندر، پالایشگاه، پتروشیمی و منطقه آزاد وجود دارد چرا به دلیل کم کاری برخی از مسئولان باید شرمنده مردم به ویژه در مناطق محروم باشیم.

امام جمعه آبادان با انتقاد از ضعف مدیریتی برخی مسئولان شهری تصریح کرد: زیر ساخت های شهری متناسب نیست و با کمال تأسف بی تدبیری در برخی از حوزه های مدیریت شهری وجود دارد.

حجت الاسلام ابراهیمی پور توجه جدی دولت به رفع مشکلات شهری آبادان را خواستار شد و گفت: مردم آبادان مردمی ولایتمدار و پیرو امر رهبری هستند و میان نظام و مسئولان بی کفایت شهری فرق می گذارند.

آبادانی ها از بدیهی ترین خدمات شهری بی بهره اند

فرماندار آبادان ضمن انتقاد از عملکرد شورا و شهرداری از وضعیت نابسامان خدمات شهری گفت: جای تأسف دارد که مردم آبادان از بدیهی ترین خدمات شهری نیز بی بهره اند.

سید زین العابدین موسوی چندی پیش در نشست فوق العاده شورای شهر آبادان، ضمن تشریح شرایط نابسامان خدمات شهری آبادان از اعضای شورای شهر خواست در اسرع وقت ممکن به مشکلات ورود کرده و در جهت رفع آنان چاره اندیشی و اقدام کنند.

وی افزود: در سیستم مدیریت شهری وظایف مدیران مشخص شده و هر فرد در مقام اجرایی خود باید بتواند وظایفش را به درستی انجام دهد، شورا، شهرداری، دستگاه های دولتی و سایر نهادهای اجرایی باید وظایف خود را به نحو احسن و مطلوب و با رعایت اصل مداخله نکردن در کار یکدیگر وظایف شان را انجام دهند، وظیفه همه ما ارائه خدمات مطلوب به مردم است.

فرماندار ویژه شهرستان آبادان با طرح سوالات مردمی از شورا و شهرداری با تأکید بر آنکه مردم آبادان از بدیهی ترین خدمات شهری بی بهره اند، به ارائه برخی راه حل ها برای خروج شهرداری از بحران خدمات رسانی به ویژه در حوزه خدمات شهری پرداخت.

افرادی مغرضانه در حال کم کاری اند

موسوی ضمن یادآوری مسئولیت های اجرایی اعضای شورای اسلامی شهر به عنوان منتخبان مردم تصریح کرد: به رغم آنکه وظیفه فرمانداری نظارت است اما همکاران ما در فرمانداری هر روز در کف خیابان در حال انجام وظایف شهرداری هستند، چه کسی یا کسانی مسبب وضعیت کنونی شهرند، آیا به وجود آمدن این وضعیت بر اساس منطق است یا کسانی هستند که مغرضانه در حال کم کاری اند.

وی یادآور شد: اگر مساحت فرودگاه، مخازن نفت، پالایشگاه، پتروشیمی، ادارات، زمین‌های خالی، منازل مردم و غیره را از مساحت شهر کم کنیم، مگر چقدر فضا باقی می ماند که شهرداری و شورای شهر از پس رفع مشکلات آن برنمی آیند؟!

موسوی خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر آبادان گفت: شما بر اساس توانایی که در خود برای برنامه ریزی شهری سراغ داشتید، خودتان را در معرض انتخاب مردم قرار دادید، مردم نیز به شما رای دادند تا بتوانید خدمات شهری را رهبری کنید، شهردار باید کارهایش بر اساس برنامه باشد و شورا نیز این برنامه ها را رهبری، تدوین و مدیریت کند، ضمن اینکه شورای شهر نیز باید برنامه داشته باشد.

وی افزود: برنامه ای که شورا به شهرداری ارائه می کند از دو حالت خارج نیست؛ یا شهردار آن را اجرا می کند یا به انجام آن اعتقادی ندارد و اجرا نمی کند، آیا شما به عنوان اعضاء شورا به طور واقعی از خدمتی که شهرداری به مردم ارائه می کند، راضی هستید؟

انتظارات ۹ گانه شهروندان از شهرداری برآورده نشد

جمع آوری زباله، لایروبی و خروج آب‌های سطحی، بهبود و افزایش سرانه فضای سبز، آسفالت معابر، جلوگیری از سد معبر، نخاله برداری و جلوگیری از دپوی زباله، بهبود وضعیت مبلمان شهری، تسهیل گره ترافیکی و جمع آوری سگ های ولگرد ۹ خدمت و انتظار اولیه مردم از شهرداری بود که توسط فرماندار ویژه شهرستان آبادان عنوان شد.

موسوی با تأکید بر اینکه نقاط زیادی از شهر مملو از زباله است، اظهار کرد: انباشت آب های سطحی صدای مردم را در آورده است؛ چه مسئله ای وجود دارد که شهرداری نمی‌ تواند ۶۹ کیلومتر کانال خروج آب‌های سطحی را مدیریت کند.

وی تصریح کرد: آبادان شهری کم باران است؛ لذا آب های سطحی زیادی ندارد ولی همین مقدار کم نیز به میزان زیادی برای مردم دردسر ایجاد کرده، با وجود اینکه آبادان شهری مسطح است و مسیر کانال ها به داخل رودخانه می رود، اگر هم آب رودخانه بالا بیاید، کانال های دفع آب های سطحی نمی توانند جوابگو باشند، این وضعیت نابسامان سوای از ۸۵۰ کیلومتر شبکه فاضلاب آبفا است، شهردار به طور واقعی برای حل این مشکل چه برنامه ای داشته است.

فضای سبز به یغما رفته است

موسوی با انتقاد شدید از وضعیت فضای سبز آبادان یادآور شد: سرانه فضای سبز با وجود نیزارها افزایش یافته، چرا برای ریشه کنی نیزارها هیچ کاری انجام نمی دهید؟ چرا اجازه می دهید فضای سبز آبادان به یغما برود؟ چرا اجازه می دهید فضای سبز تبدیل به پارکینگ شود؟

فرماندار ویژه شهرستان آبادان در بخش دیگری از سخنان خود درباره ساخت و سازهای غیرمجاز، ترافیک و سگ های ولگرد گفت: برخی ساختمان‌های در حال ساخت با نصب داربست فلزی و تأخیر در جمع آوری آن برای مردم مشکل ایجاد کرده اند و کسی نیز پیگیری جدی نمی‌ کند،  فلان بساز بفروش می آید از فضای تراس استفاده می‌ کند و تا ۱۰ طبقه آن را تبدیل به فضای تجاری ملک خود می کند و این گونه است که اگر از ابتدای یک خیابان انتهای آن را مشاهده کنید، شاهد پیشروی بسیاری از ساختمان ها خواهید بود.

موسوی افزود: نخاله های ساختمانی شهر امان مردم را بریده است، کوچه ها و خیابان‌ها پر از گودال و چاله است، اگر باعث حادثه یا ایجاد تصادف شد چه کسی پاسخ می دهد شهردار یا شورا؟ چرا در شهری که اگر جنگ نبود بیش از یک میلیون جمعیت داشت و اکنون ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد این همه مشکلات ترافیکی وجود دارد؟ چه برنامه ای برای جمع آوری سگ های ولگرد دارید؟ حتما باید اتفاق ناگواری پیش آید که به فکر حل مشکلات باشید؟ چرا از پس ۲۰۰ متکدی که بسیاری از آنها معتاد و کارتن خوابند، بر نمی آیید؟

وی اظهار کرد: شهر آبادان به شهر کیوسک تبدیل شده، مردم در این باره مدام از ما سوال می کنند و شکایت دارند که واگذاری این کیوسک‌ها بر اساس چه مبنایی بوده است و از طرفی دیگر وضعیت برخی خیابان ها و حتی بلوارها به طور واقعی تأسف بار است، وانت های فروش میوه و دیگر اقلام با توقف در جای‌جای شهر برای خود قلمرو ایجاد کرده اند؛ آیا این کارشان سد معبر محسوب نمی شود؟ این همه حفاری در شهراتفاق می افتد که شهرداری پول ترمیم آن را گرفته است؛ پس چرا آنها را به حالت اولیه بر نمی گرداند؟ جواب مردم امیرآباد، سلیچ، دهکده بریم و دیگر مناطق محروم را چه کسی باید بدهد؟

عدم توانمندی در جذب اعتبار ساحل سازی اروند

وی خطاب به اعضای شورای شهر تصریح کرد: شهرداری و شورا نتوانست بودجه ۱۱ میلیاردی ساحل سازی را برمبنای یک مناقصه صحیح و بدون مسئله برگزار کند، چرا با کمیسیون مناقصات که در این باره سهل انگاری کرده برخورد نکردید، وضعیت پارک ۱۷ هکتاری دیگر به گونه ای شده که دادستان باید به آن ورود کند، در جای دیگری از شهر از سمت میدان ثامن الائمه تا سه راه مدن، حریم شهر را با ساخت و ساز غیرمجاز به تاراج برده اند، چرا شهرداری به این مسئله با جدیت ورود نکرده است؟

فرماندار ویژه شهرستان آبادان در ادامه با تأکید بر رفع سریع مشکلات خدمات شهری، پیشنهادات خود را مبنی بر خروج شهرداری از این بحران این چنین عنوان کرد: حدود ۲۸ نقطه در شهر وجود دارد که نیاز به خدمات دهی روزانه ی شهرداری دارد، ۹ خدمات اولیه ای که از آن نام برده شد را در عدد ۲۸ ضرب کنید حدود ۲۵۰ نفر از کارکنان شهرداری را مسئول رسیدگی به درخواست‌های ۹ گانه مردم در ۲۸ نقطه شهر کنید و از آنها گزارش روزانه بخواهید و پاسخگو باشید؛ اگر آنها بتوانند وظیفه خود را به خوبی انجام دهند به طور حتم انقلاب بزرگی در زمینه ارائه خدمات شهری آبادان رخ می دهد.

اختلافات کنار گذاشته شود

موسوی خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر یادآور شد: تعارفات و اختلافات را کنار بگذارید، محافظه کار نباشید و مطالبه تان از سازمان منطقه آزاد انعقاد تفاهم نامه باشد، پیمانکاران قوی و سرمایه گذاران توانمند جذب کنید، کدهای درآمدی شهرداری تعطیل است، آنها را فعال کنید و اقدامی را که در آن برای مردم نفعی در پی دارد، انجام دهید.

وی با اشاره به اینکه شهرداری علاوه بر بودجه سالانه، از دولت بودجه عمرانی نیز می گیرد، گفت: علاوه بر آن شهرداری تفاهم ‌نامه با منطقه آزاد، مشارکت‌های بخش خصوصی و کمک های دیگر دستگاه‌ها را نیز دارد و باید بتوانید تمامی موارد یاد شده را به درستی مدیریت کنید.

اعضای شورا راضی نیستند

نائب رئیس شورای اسلامی شهر آبادان با بیان اینکه بنده به عنوان یک شهروند و دیگر اعضای شورا از وضعیت خدمات شهری آبادان راضی نیستیم، گفت: تمام تلاشمان را برای بهتر شدن اوضاع و کاهش مشکلات به کار می بریم.

حمید کوراوند افزود: بخش زیادی از وضعیت کنونی شهر قصور شهرداری است که در این باره تذکرات فراوان و مکرر داده شده است و در تمام مواردی که از شهردار توسط اعضای شورا طرح سوال انجام شده بحث زباله بدون استثناء یکی از سوالات مطروحه بوده است؛ البته یکی از علل تشدید افزایش و پراکندگی زباله ها در سطح شهر نیز مربوط به رعایت نکردن از سوی شهروندان نیز هست که باید در این باره نیز کارهای فرهنگی انجام شود.

وی اظهار کرد: در جلسه ای که به تازگی با شهردار داشتیم باز هم درباره وضعیت نامناسب شهر به لحاظ پراکندگی و جمع آوری نشدن درست زباله ها به طور شفاهی تذکراتی داده شد و بر نبود رضایت از وضعیت موجود تأکید شد.

جذب پیمانکار ظرف یک ماه آینده

نائب رئیس شورای اسلامی شهر آبادان تصریح کرد: مقرر شد تا شهرداری ظرف ۲۵ تا یک ماه آینده با هدف کمک به بهبود وضعیت نابسامان شهری در حوزه پسماند، به ویژه در مناطق ۲ و ۳ شهری نسبت به جذب پیمانکار با قرارداد مشخص و برگزاری مناقصه عمومی اقدام کند.

کوراوند با تأکید بر اینکه شهرداری در بحث فرهنگ سازی عمومی در حوزه شهری تاکنون ضعیف عمل کرده است، یادآور شد: در این باره به همراهی، اندیشه و پیشنهادات مؤسسات اجتماعی، تشکل ها و نهادهای مردمی، صاحبان تفکر و نخبگان نیازمندیم و با روی باز از آن استقبال خواهیم کرد.

کد خبر 4767374

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر آبادان شهرداری آبادان فرمانداری آبادان زباله محیط زیست خوزستان یوم الله 13 آبان بوشهر زلزله راهپيمايي 13 آبان شهرکرد ایلام تئاتر کودک و نوجوان گرگان شیراز خطبه های نماز جمعه بیرجند پدافند غیرعامل قزوین سفر استانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۴۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت‌های شهری برای مهار تورم و جهش تولید باید تقویت شود

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با اشاره به افزایش پروژه‌های مشارکتی و سرمایه‌گذاری در این کلان‌شهر گفت: تقویت زیرساخت‌ها با رویکرد اقتصاد شهری، موجب مهار تورم و جهش تولید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مسعود حیدری اظهار کرد: با توجه به نام‌گذاری سال ۱۴۰۳ توسط مقام معظم رهبری که «جهش تولید با مشارکت مردم» را به‌عنوان سیاست کلان نظام جمهوری اسلامی انتخاب کردند، یکی از مهم‌ترین دستگاه‌های اجرایی در جذب مشارکت مردم برای توسعه شهر، مجموعه ارکان مدیریت شهری است که ضرورت دارد همواره برنامه‌ها و اقدامات اجرایی و عملیاتی شهرداری اصفهان با این رویکرد بازتعریف و بازطراحی شود.

وی افزود: انتخاب حکیمانه این عنوان بیانگر اهمیت نگاه ویژه به مقوله تولید و نقش کلیدی مردم و مشارکت آحاد جامعه در تحقق این هدف بزرگ ملی است و نشان از آن دارد که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، راه تعالی کشور را در گرو مشارکت مردم جست‌وجو می‌کند.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان تصریح کرد: شهرداری‌ها به‌عنوان یکی از نهادهای عمومی با توان مالی بالا و ظرفیت‌های متعدد، قادر هستند فضای لازم را ایجاد کنند و اجازه دهند با درایت فعالان اقتصادی، حجم فعالیت‌های توسعه‌ای شهر گسترده شود.

حیدری ادامه داد: آنچه ضامن ایجاد یک شهر پویا است در هم‌افزایی بخش عمومی و بخش خصوصی هر شهر نهفته است و ثمره این مشارکت دوطرفه، در نهایت به نفع شهر و شهروندان تمام خواهد شد.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر، تقویت زیرساخت‌ها با رویکرد اقتصاد شهری، موجب مهار تورم و جهش تولید خواهد شد؛ به‌عنوان مثال رشد سیستم حمل‌ونقل عمومی، تقویت بخش مسکن، توجه ویژه به تولیدات داخلی و فرایندهای دانش‌بنیان، تولید و اشتغال شهر را افزایش می‌دهد یا تقویت توان کارآفرینی که در گروه مشارکت عموم مردم است، زمینه جهش پایدار شهر را فراهم می‌کند.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان گفت: شهرداری این کلان‌شهر از سال‌ها قبل در این مسیر گام برداشته است، به‌ویژه سال گذشته، افزایش چشمگیر پروژه‌های مشارکتی و سرمایه‌گذاری در شهر اصفهان را شاهد بودیم که نشان می‌دهد ظرفیت سرمایه‌گذاری در شهر اصفهان افزایش یافته است و اعتماد سرمایه‌گذاران و مشارکت‌کنندگان در پروژه‌های شهری به نهاد متولی اداره شهر، یکی از مهم‌ترین دلایل رغبت برای افزایش سرمایه‌گذاری آن‌ها بوده است.

حیدری اظهار کرد: سال گذشته رشد بسیار خوبی در پروژه‌های شهری اصفهان شاهد بودیم که اثرات آن شهر اصفهان را متحول خواهد کرد و شهروندان نتایج اجرای این آن‌ها را در آینده مشاهده خواهند کرد.

وی تاکید کرد: برای هر پروژه‌ای که فراخوان آن توسط شهرداری اعلام می‌شود، ده‌ها سرمایه‌گذار اعلام آمادگی می‌کنند و رقابت برای گرفتن هر طرح مشارکتی بسیار افزایش یافته است و هیچ پروژه‌ای نیست که استقبال کننده نداشته باشد.

کد خبر 745332

دیگر خبرها

  • تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است
  • بدهی ۳۱ هزار میلیارد تومانی دولت به شهرداری مشهد
  • زیرساخت‌های شهری برای مهار تورم و جهش تولید باید تقویت شود
  • شرایط استخدام زباله‌گردان به عنوان پاکبان مشخص شد / این افراد چقدر حقوق می گیرند؟
  • شرایط استخدام زباله‌گردان به عنوان پاکبان مشخص شد
  • زباله‌گرد‌ها و کارتن‌خواب‌های تهران پاکبان می‌شوند
  • شرایط استخدام زباله‌گردان به عنوان پاکبان مشخص شد | این افراد چقدر حقوق می گیرند؟
  • زباله‌گردها و کارتن‌خواب‌های تهران پاکبان می‌شوند/ بکارگیری ۷۰ نفر تا کنون
  • جذب افراد زباله‌گرد و کارتن‌خواب به عنوان پاکبان
  • جذب افراد زباله‌گرد و کارتن‌خواب در شهرداری تهران به عنوان پاکبان