Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: رسول کوهپایه‌زاده وکیل بابک زنجانی در گفتگو با خبرنگار حقوقی و قضائی خبرگزاری فارس در خصوص مطالبی که در ارتباط با پرونده موکلش مطرح شد، گفت: باید بگویم که شفافیت و اطلاع‌رسانی از سوی قوه قضائیه در پرونده آقای «بابک زنجانی» در نوع خودش کم‌نظیر و بی‌نظیر بود به این معنی که ۲۶ جلسه دادگاه برگزار شد که از این ۲۶ جلسه، ۲۵ جلسه به صورت علنی و با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه مطرح و برگزار شد و هیچ خط قرمزی در خصوص بیان مطالب، طرح شکایات و ادعا‌ها از سوی ۴ وکیل شرکت نفت که در جلسات حضور داشتند و همچنین کارشناسان متعدد بانک مرکزی که به بیان نقطه‌نظرات خودشان می‌پرداختند وجود نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این وکلا و کارشناسان در این خصوص هر آنچه که اراده کردند و صلاح دانستند بدون هیچ دغدغه و اغماضی در جلسات دادگاه به صورت علنی مطرح کردند و این مطالب هم بلافاصله از سوی خبرنگاران و اصحاب رسانه مطرح، منتشر و منتقل می‌شد و افکار عمومی در جریان ریز جزئیات دادگاه موکلم قرار می‌گرفتند.

این وکیل دادگستری ادامه داد: اگر این دادرسی را مقایسه کنیم با برخی از دادگاه‌های مشابه که به صورت علنی هم برگزار نشده بود و خیلی هم افکار عمومی در جریان مطالب دادگاه قرار نمی‌گرفتند به نظر من در نوع خودش دستگاه قضایی از حیث اطلاع‌رسانی و شفافیت و انتقال مطالب به افکار عمومی از بدو تشکیل پرونده تا امروز هر آنچه که ممکن بوده را انجام داده است.

کوهپایه‌زاده گفت: در طول ۶ سال گذشته ما به کرات شاهد بودیم هر چند پرونده موکلم یک پرونده قضایی است، اما بهره‌برداری‌های سیاسی و جناحی به خصوص در هنگام نزدیکی به ایام انتخابات در سطح عمومی و علنی جامعه از سوی برخی رجل سیاسی مطرح شده و غلبه انگیزه‌های سیاسی در مبارزه با فساد بعضاً مشاهده می‌شود که این نحو مبارزه می‌تواند خودش مفسده‌انگیز باشد.

وکیل بابک زنجانی تصریح کرد: موضوعی که حتماً باید مدنظر قرار داد این است که موکلم اموالی در داخل و خارج از کشور داشته است؛ اموال داخل کشور ایشان در بدو بازداشت به صورت داوطلبانه از سوی موکل، طی وکالت رسمی بلاعزل، تفویض و منتقل شد به شرکت ملی نفت ایران که ارزش ریالی آن را نماینده دادستان در دادگاه حدود ۲۶۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد آن هم در زمانی که یورو حدود ۴ هزار تومان قیمت داشت.

وی ادامه داد: بخشی از اموال بابک زنجانی نیز مربوط به اموال خارجی بود که باز موکلم وکالت رسمی بلاعزل تنظیم و تفویض کرد به شرکت نفت ایران جهت پیگیری و مطالبه این حقوق از جمله مبلغ حدود ۶۰۰ میلیون دلار نفتی که به شرکت فال (Fall) فروخته بود و این شرکت هم بدهکاری خودش را پذیرفته است.

این وکیل دادگستری گفت: در واقع پیگیری حقوقی مطالبات با توجه به وضعیت بازداشت موکل از طریق اعطای وکالت‌نامه رسمی به شرکت ملی نفت ایران انجام شد؛ همچنین قبل از بازداشت موکل که اسناد و مدارک و دلایل آن هم در پرونده مضبوط است مبلغ ۷۰۰ میلیون یورو از پول‌های دریافتی توسط موکلم به پیمانکاران مورد تأیید وزارت نفت پرداخت شده بود.

کوهپایه‌زاده بیان کرد: لیست اموالی که از طرف موکلم به شرکت ملی نفت ایران منتقل شده که بر اساس کارشناسی‌های صورت گرفته ارزیابی، تقدیم و منتقل شده، موجود است که به برخی از آن‌ها سخنگوی قوه قضائیه اشاره کرده است.

وی اظهار کرد: به هر حال آنچه که مشخص است، اراده جدی دستگاه قضائی در دوران مدیریت جدید جهت مبارزه با همه مصادیق، مظاهر، ظواهر و بواطن فساد است و آنچه که مایه دلگرمی مردم بوده این است که دستگاه قضا فارغ از هیاهو‌های سیاسی و جنجال‌های جناحی بر اساس قوانین و مقررات و با توجه به وظیفه قانونی و رسالت ذاتی خودش، این روند مبارک را که آغاز کرده است همچنان باصلابت و اقتدار پیش خواهد برد و این هیجانات زودگذر تأثیری بر این اراده مستحکم نخواهد گذاشت.

منبع: فردا

کلیدواژه: وکیل بابک زنجانی بابک زنجانی قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۴۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به حکم دادگاه آرژانتینی در پرونده «آمیا»

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن رد ادعا‌های بی‌اساس و غیرمستند مندرج در حکم منتشره از سوی دادگاه کیفری فدرال آرژانتین در ارتباط با پرونده «لاپوشانی مستندات مربوط به پرونده آمیا»، این اقدام را معطوف به اهداف و اغراض سیاسی دانست و آن را محکوم کرد.

به گزارش ایرنا، ناصر کنعانی تاکید کرد: از دیدگاه جمهوری اسلامی ایران ورود دادگاه مذکور به موضوع انفجار ساختمان آمیا و اعلام نظر نهایی در خصوص انگیزه‌ها و عوامل اصلی انفجار، اقدامی ناشیانه و بدور از حزم حقوقی - قضایی است.

وی خاطر نشان کرد: در حالیکه پرونده مذکور در مراحل رسیدگی و تحقیق در دادگاه دیگری است، صدور حکم مزبور، نشانه واضحی از تلاش برای ایجاد انحراف دیگری در جریان تحقیقات برای کشف حقیقت است.

کنعانی افزود: این امر حاکی از اجرای پروژه سیاسی جدیدی از سوی دشمنان جمهوری اسلامی ایران و مشخصا رژیم صهیونیستی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشور با یادآوری اینکه جمهوری اسلامی ایران طی سی سال گذشته در ارتباط با انفجار مقر آمیا در بوئنوس آیرس، از هرگونه ابتکار سازنده از جمله امضا یادداشت تفاهم ایجاد کمیسیون حقیقت‌یاب پشتیبانی کرده است، افزود: متأسفانه اقدامات یادشده، از سوی کسانی که خواهان کشف حقیقت نبوده و همواره اجرای عدالت را قربانی اهداف سیاسی و گروهی خود در داخل آرژانتین کرده‌اند، عقیم مانده و به نتیجه‌ای نرسیده است.

کنعانی تصریح کرد: بر همگان روشن است در ماه‌های اخیر که رژیم صهیونیستی به دلیل ارتکاب جنایات جنگی و کشتار فجیع غیرنظامیان بویژه کودکان و زنان فلسطینی در نوار غزه، نزد افکار عمومی جهان شدیدا محکوم شده و به نظرات مجامع بین‌المللی از جمله شورای امنیت و شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد وقعی ننهاده و همچنان به ارتکاب جنایات بین‌المللی خود - جنایات جنگی و نسل‌کُشی - ادامه می‌دهد، به شیوه نابخردانه‌ای تلاش می‌کند که به طرق مختلف اذهان عمومی جهانی را از جنایات خود منحرف سازد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با رد اتهامات بی‌اساس منتسب به کشورمان و با یادآوری تلاش‌های دیپلماتیک دوجانبه و همچنین فراخواندن دولت و دستگاه قضایی آرژانتین برای تلاش‌های دوجانبه برای کشف حقیقت، نسبت به هرگونه اقدام ایران ستیزانه که از سوی رژیم صهیونیستی دنبال می‌شود، هشدار داد.

دیگر خبرها

  • محاکمه ترامپ وارد چهارمین روز شد
  • خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ
  • قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها
  • قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها | آدم‌ربایی و قتل در مشهد
  • عذاب وجدان حکم قصاص را متوقف کرد
  • عذاب وجدان حکم قصاص را متوقف کرد| قسامه چیست و چطور با ۵۰ قسم یک نفر قصاص می شود؟
  • واکنش ایران به حکم دادگاه آرژانتینی در پرونده «آمیا»
  • واکنش ایران به حکم صادره از سوی دادگاه آرژانتینی
  • مدیرعامل راه آهن: اهل شفافیت هستیم نه آرایش حساب + فیلم
  • ۵۴۴ پرونده تخلفاتی برای اصناف زنجانی تشکیل شد