Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جلسه شورای برنامه‌ریزی بعثه مقام معظم رهبری اعلام شد که طبق برنامه‌ریزی انجام گرفته، ثبت‌نام زائران حج ۹۹ از بهمن‌ماه آغاز می‌شود. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت، جلسه شورای برنامه‌ریزی بعثه مقام معظم رهبری، با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت و علی‌رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت و معاونان و مدیران بخش‌های مختلف بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت، امروز در تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سرپرست حجاج ایرانی در ابتدای این جلسه با تبریک ولادت باسعادت پیامبر اکرم (صلی‌الله علیه واله وسلم) و امام جعفر صادق (علیه‌السلام) به بیان روایتی در خصوص اهمیت مسئولیت‌پذیری پرداخت و گفت: پیامبر اکرم (ص) در سخن نورانی خویش می‌فرمایند که «کلکمْ راعٍ وَ کلکمْ مَسْؤُولٌ عَنْ رَعِیتِهِ» همه ما در حیطه کاری که برعهده گرفته‌ایم، مسئول هستیم و باید پاسخگو باشیم. هر کجا اختیار و پذیرش وظیفه وجود داشته باشد، پاسخگوئی و مسئولیت هم به همراه دارد.

وی افزود: همه ما باید در خصوص کاری که برعهده گرفته‌ایم، خودمان را ارزیابی کنیم. این ارزیابی نشان دهنده این است اگر مشکلاتی در مسیر کارمان وجود دارد با برنامه‌ریزی و به‌سازی می‌توانیم آن را برطرف کنیم.

نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: خوشبختانه ارزیابی که در خصوص حج تمتع و اربعین ۹۸ صورت گرفت، نشان می‌دهد موفقیت‌های وجود دارد؛ البته برخی مشکلاتی در این مسیر هست که باید آسیب‌شناسی و بررسی کرد تا برای برنامه‌های سال آینده این مشکلات و آسیب‌ها برطرف شوند.

وی در ادامه از اقدام موفق شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی در حج تمتع و اربعین ۹۸ در خصوص اعزام زائران ایرانی تقدیر کرد و گفت: خوشبختانه شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی امسال به‌خوبی عمل کرد، آمار ثبت‌شده، کاهش میزان تأخیر پرواز‌ها در مقایسه با سال گذشته را نشان می‌دهد.

در ادامه این جلسه آقای علی‌رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت، گزارشی از روند برنامه‌های اجرایی حج تمتع و اربعین ارائه و اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون بحث آسیب‌شناسی حج ۹۸ را در استان‌ها انجام داده‌ایم و تا پایان آبان ماه این موضوع به نتیجه نهایی خواهد رسید.

وی همچنین در خصوص وضعیت اعزام زائران به عتبات عالیات یادآور شد: با ایجاد امنیت بهتر شهر‌های زیارتی اعزام زائران عتبات عالیات از سرگرفته خواهد شد.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به زلزله اخیر در آذربایجان شرقی از ارائه برخی کمک‌های جمع‌آوری‌شده توسط این سازمان در شهر‌های زلزله‌زده خبر داد.

در ادامه این جلسه موضوع کلیات حج ۹۹ مورد بحث و بررسی قرار گرفت و آقای اکبر رضایی معاون امور حج و زیارت سازمان حج و زیارت گزارشی در این خصوص ارائه کرد و گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته ان‌شاءالله از بهمن‌ماه ثبت‌نام زائران حج ۹۹ را کلید خواهیم زد؛ و بدیهی است بخشی از اقدامات مقدماتی بایسته پیش از این تاریخ به انجام خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کاروان حج نام نویسی حج سازمان حج و زیارت حج 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۴۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استطاعت بیش از ۸۲ هزار زائر برای حج آینده تایید شد

در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت تشکیل شد آقای سید عباس حسینی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه حج و زیارت برای کاهش عوامل و افزایش سرانه زائر افزود: تاکنون بیش از ۸۲۷۰۰ زائر حج ۱۴۰۳ ثبت نام کردند و انتظار می‌رود ظرفیت باقیمانده تا پایان این هفته تکمیل شود.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه اقدامات لازم برای صدور روادید زائران آغاز شده است، ابراز امیدواری کرد که روند اخذ ویزای زائران دربازه زمانی مورد نظرتکمیل شود.

در این نشست، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از همه دست اندرکاران سفر‌های عمره و حج برای فراهم کردن مقدمات لازم جهت اعزام حجاج ایرانی به سرزمین وحی تقدیر و تصریح کرد که خادمان موظفند به خواسته‌های زائران توجه نموده و برای مواردی که امکان اجرا دارد راهکار مناسب ارائه دهند.

در ادامه این جلسه آقایان سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت از روند معاینات زائران حج پیش رو و حمید رضا محمدی معاون عتبات سازمان حج در مورد برنامه‌های این حوزه برای اعزام‌های امسال و نحوه بررسی و رسیدگی به مشکلات شرکت‌های ارائه دهنده خدمات به زائران عتبات عالیات در دو سال گذشته گزارش دادند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت اظهار داشت: استطاعت ۸۲۱۶۴ زائر تاکنون تایید شده و ۱۵۰۰ نفر هم به کمیسیون‌های پزشکی ارجاع و تنها ۱۴۳ نفر رد شدند. 

این نشست با گزارش مهران فرشید مدیرکل دفتر طرح و برنامه و فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی از سامانه جامع مسکن و آثار استفاده از آن درچیدمان پرواز‌ها و اسکان در هتل‌ها ادامه یافت و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از معاون عتبات سازمان حج خواست در خصوص فعالیت شرکت‌های ارائه دهنده خدمات درسال ۱۴۰۱ بررسی لازم انجام شود و راهکارمناسب برای برخی مشکلات مرتبط با این شرکت‌ها برای تصمیم گیری به جلسه شورای برنامه ریزی ارائه گردد. 

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • صدور ویزای زائران حج تمتع در حال پیگیری است
  • ارز حج ۱۴۰۳ تأمین شد
  • اولین گروه از زائران خراسان جنوبی به عمره اعزام شدند
  • سفر به خانه خدا بعد از ۹ سال | جزئیات عمره ۱۴۰۳
  • حدود ۲ هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • آخرین اخبار حج تمتع ۱۴۰۳ / روند صدور روادید زائران آغاز شد
  • اعزام بیش 83 هزار زائر در حج 1403 
  • بیش از ۸۳ هزار زائر به حج ۱۴۰۳ اعزام می‌شوند
  • اعلام تعداد زائران حج و پیگیری‌ برای ویزای عربستان
  • استطاعت بیش از ۸۲ هزار زائر برای حج آینده تایید شد