Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@04:13:40 GMT

مورالس عازم مکزیک شد

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۶۴۴۶۰

«ایوو مورالس» رئیس جمهور مستعفی بولیوی برای دریافت پناهندگی سیاسی عازم کشور مکزیک شد.

اخبار بین‌الملل- خروج مورالس از موطن خود در حالی صورت می گیرد که نیروهای نظامی و انتظامی بولیوی برای مقابله با درگیریهای خشونت آمیز میان معترضان و حامیان مورالس در خیابانهای لاپاز مستقر شده اند.

مورالس که نخستین رئیس جمهور بومی بولیوی بشمار می رفت، از شهر «چیمور» در مرکز بولیوی سوار بر هواپیمای دولتی مکزیک شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در یک پیام توئیتری اعلام کرد که کشور بولیوی را به مقصد مکزیک ترک می کند، اما قول داد که با «توان و انرژی» بیشتری بازخواهد گشت

از سوی دیگر، «مارسلو اِبرارد» وزیر خارجه مکزیک نیز در یک پیام توئیتری اعلام کرد که مورالس برای تضمین سفری امن و بی خطر به مکزیک «سوار هواپیما شده بود».

گفتنی است که روز دوشنبه هزاران تن از حامیان مورالس از شهر «اِل آلتو» به سوی پایتخت بولیوی سرازیر شدند. در اطراف میدان مرکزی لاپازا و سایر بخشهای این شهر نیز معترضان مخالف دولت خیابانها را مسدود کردند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: بولیوی مورالس رئیس جمهور مکزیک بولیوی مکزیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۴۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیات اقتصادی کره شمالی عازم ایران شد

خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز چهارشنبه اعلام کرد یک هیات اقتصادی پیونگ یانگ به ریاست وزیر امور اقتصادی خارجی این کشور عازم ایران شده است.   به گزارش ایرنا، خبرگزاری رسمی کره شمالی «کی سی ان ای» اعلام کرد: این هیات اقتصادی به ریاست یون جونگ هو وزیر امور اقتصادی خارجی کره شمالی روز ۲۳ آوریل (به وقت محلی) این کشور را به مقصد ایران ترک کرده است.   این خبرگزاری به جزئیات دیگری در مورد این سفر اشاره نکرد. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: رزمایش هوایی آمریکا، ژاپن و کره جنوبی در تقابل با کره شمالی کره شمالی باز هم تسلیحات جدید رونمایی کرد گارد ساحلی ژاپن : موشک بالستیک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد

دیگر خبرها

  • اعزام ۸ کاروان حج تمتع از کرمانشاه به سرزمین وحی
  • هیات اقتصادی کره شمالی عازم ایران می‌شود
  • هیات اقتصادی کره شمالی عازم ایران شد
  • وزیر نفت به همراه رئیس‌جمهوری عازم سریلانکا شد
  • برقراری پرواز‌های حج از خرداد امسال به مقصد عربستان
  • رئیسی به کراچی رفت
  • سفیر بولیوی در تهران: نسل کشی در فلسطین سینه همه بشریت را به درد آورده است
  • نسل کشی در فلسطین سینه همه بشریت را به درد آورده است
  • رییس جمهور فردا عازم سریلانکا می‌شود
  • رئیسی عازم کراچی پاکستان شد