Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-03-28@17:35:54 GMT

ایران داوطلبانه به پروتکل الحاقی ادامه می‌دهد

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۶۴۴۹۲

ایران داوطلبانه به پروتکل الحاقی ادامه می‌دهد

سفیر و نماینده ایران در سازمان‌های بین المللی در واکنش به گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران گفت: آژانس در گزارش جدید خود غنی‌سازی اورانیوم در فردو را تأیید کرده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، غریب آبادی افزود: دراین گزارش اذعان شده آژانس به اماکن مورد نیاز دسترسی دارد.     نماینده دائم ایران در آژانس تاکید کرد: ایران به اجرای داوطلبانه و موقت پروتکل الحاقی ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزرای خارجه انگلیس، آلمان و فرانسه در بیانیه مشترکی، با نادیده گرفتن تعهدات اروپا در قبال ایران از کاهش تعهدات برجامی ایران ابراز نگرانی کردند.   تروئیکای اروپایی با تاکید بر بازگشت ایران به وضع پیش از کاهش تعهدات برجامی شده مدعی شده به تلاش برای حفظ این توافق ادامه می‌دهند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم با بیان اینکه کاهش تعهدات برجامی ایران برای اتحادیه اروپا نگران‌کننده است افزود: ممکن است جلسه کمیسیون مشترک برجام به زودی برگزار شود.   موگرینی گفت: اتحادیه اروپا درباره گام‌های بعدی برای کاهش نیافتن تعهدات برجامی ایران، رایزنی خواهد کرد.

نماینده ایران در سازمان ملل تلاش برخی کشور‌ها برای انحصار فناوری هسته‌ای را خطرناک دانست و تاکید کرد: سوء استفاده مدام برخی کشور‌ها از شورای امنیت و آژانس هسته‌ای، این نهاد‌ها را بی‌اعتبار می‌کند.   آل‌حبیب در نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت: نهاد‌های بین‌المللی استاندارد‌های دوگانه و سیاسی را کنار بگذارند و با همه کشور‌ها بی‌طرفانه و فنی برخورد کنند.   آل حبیب با بیان اینکه ایران به تنهایی بار اجرای برجام را بر دوش نمی‌کشد افزود: اتحادیه اروپا به جای ابراز نگرانی درباره کاهش تعهدات برجامی، سکوت مرگبار خود را درباره تسلیحات هسته‌ای رژیم صهیونیستی بشکند.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: آژانس بین المللی انرژی اتمی گزارش ایران پروتکل الحاقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۴۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران خواستار تشکیل گروه تحقیق بین‌المللی درباره جنایات اسرائیل در بیمارستان الشفا شد

وزیر خارجه ایران به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت «زمان آن رسیده است که تدابیر تنبیهی علیه رژیم اسرائیل اتخاذ شده و یک گروه تحقیق بین‌المللی در خصوص جنایات این رژیم از جمله در جنایات ترکیبی در بیمارستان الشفای غزه تشکیل شود».

در گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، آخرین وضعیت موضوعات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین مناسبات ایران و اتحادیه اروپا مورد بررسی و تبادل‌نظر قرار گرفت.

طرفین در این گفتگو به اهمیت تداوم گفتگو میان جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا و تداوم تماس‌ها و دیدار‌ها برای لغو تحریم‌ها تاکید کردند. 

امیرعبداللهیان در این تماس با اشاره به وضعیت جاری در غزه و دریافت گزارش‌های تکان‌دهنده از اعدام فلسطینیان در بیمارستان الشفا و قتل عام زنان و کودکان از سوی ارتش اشغالگر صهیونیستی اظهار داشت: «متاسفانه نتانیاهو، پرونده غزه و حتی منافع ملی آمریکا را گروگان منافع شخصی خود گرفته است و تداوم بحران انسانی و گرسنه نگاه داشتن مردم غزه از سوی رژیم اسرائیل، وضعیت غزه را به "بحران واقعی قرن" تبدیل کرده است». 

وزیر خارجه ایران از دیدگاه بورل مبنی بر ضرورت توقف جنگ و ارسال کمک‌های انسانی فوری به غزه قدردانی کرد و با یادآوری مسئولیت جامعه جهانی و اتحادیه اروپا در موضوع فلسطین گفت: «زمان آن رسیده است که تدابیر تنبیهی علیه رژیم اسرائیل اتخاذ شده و یک گروه تحقیق بین‌المللی در خصوص جنایات این رژیم از جمله در جنایات ترکیبی در بیمارستان الشفای غزه تشکیل شود». 

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در ادامه، ضمن اشاره به تلاش‌های دیپلماتیک بورل برای کمک به پایان بحران غزه، از استاندارد‌های دوگانه و متناقض غرب در قبال فلسطین و اوکراین انتقاد کرد.

امیرعبداللهیان تداوم ارسال سلاح از سوی آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی به رژیم صهیونیستی برای نسل‌کشی در غزه را در کنار ارسال نمایشی کمک‌های انسانی، نمونه‌ای از این رویکرد متناقض برشمرد.

وزیر خارجه ایران خاطرنشان کرد: «جمهوری اسلامی ایران از ابتدا موضعی روشن در موضوعات منطقه‌ای داشته و به صراحت گفته‌ایم توسل به جنگ راه حل نیست».

او تکرار ادعا‌ها در مورد ارسال سلاح ایرانی برای استفاده علیه اوکراین را داستان‌سرایی و ادعایی کسل‌کننده و فاقد پایه و اساس خواند.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با اشاره به مذاکرات و تماس‌های مستمر «انریکه مورا» و «علی باقری» مذاکره‌کنندگان ارشد اتحادیه اروپا و ایران، تصریح کرد: «جمهوری اسلامی ایران مصمم به تداوم همکاری سازنده با آژانس بین المللی انرژی اتمی است و متقابلا انتظار جدی دارد طرف‌های غربی در قبال تعهدات خود در موضوع مذاکرات هسته‌ای و رفع تحریم‌ها کاملا پایبند باشند». 

بورل نیز در این گفتگو، فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و سال نو را به وزیر امور خارجه ایران تبریک گفت. 

او با بیان این که به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای همچنان از اولویت‌های اتحادیه اروپاست، بر ضرورت تداوم پیگیری گفتگو‌های هسته‌ای و رفع تحریم‌ها تاکید کرد.

مقام عالی‌رتبه اروپایی در موضوع فلسطین، برنامه اتحادیه اروپا را تداوم ارسال کمک‌های انسانی به غزه و حمایت از اقدامات «آنروا»، حمایت از تلاش‌های سازمان ملل متحد و دبیرکل آن برای دستیابی به آتش‌بس دائمی و همکاری با مقامات تشکیلات خودگردان فلسطینی عنوان کرد و ضمن ابراز مخالفت مجدد با حمله اسرائیل به رفح، از سیاست این رژیم در گرسنگی دادن به غیرنظامیان انتقاد کرد. 

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به نقش و جایگاه مهم ایران در منطقه، خواستار تداوم تلاش‌ها برای کاهش تنش‌ها در منطقه شد.

در این گفتگو برخی موضوعات مورد علاقه از جمله کنسولی نیز مورد توجه قرار گرفت.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • اعتبار فرانسه زیر اهرم فشار کسری بودجه بالا
  • توافق وزرای اروپایی برای کاهش خشم کشاورزان
  • رسانه اتریشی: مظنونان تروریستی از اوکراین به اتحادیه اروپا می‌آیند
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تداوم دیدارها برای لغو تحریم‌ها
  • امیرعبداللهیان از استاندار‌های دوگانه غرب انتقاد کرد
  • امیرعبداللهیان از استاندارهای دوگانه غرب انتقاد کرد
  • روایت بورل از تماس تلفنی با امیرعبداللهیان
  • تاکید بر تداوم دیدار‌ها برای لغو تحریم‌ها
  • ایران خواستار تشکیل گروه تحقیق بین‌المللی درباره جنایات اسرائیل در بیمارستان الشفا شد
  • تداوم گفت‌وگوها و دیدارهای ایران و اروپا برای لغو تحریم‌ها