Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@10:02:33 GMT

سرانه فضاهای ورزشی دانش آموزان ۳۳ صدم مترمربع است

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۶۴۵۲۷

سرانه فضاهای ورزشی دانش آموزان ۳۳ صدم مترمربع است

«محمد جعفری» در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا افزود: با فضاهای جدید که اخیرا با حضور وزیر آموزش و پرورش راه اندازی شد و تکمیل ۸۰۰ فضای نیمه کاره ورزشی این سرانه ارتقا می یابد.

وی درباره استاندارد فضاهای ورزشی برای دانش آموزان تصریح کرد: ما نمی توانیم بگوییم میزان استاندارد برای آموزش و پرورش چقدر است، چراکه میانگین را باید وزارت ورزش و جوانان اعلام کن.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: ظرفیت های متفاوتی از سالن های مختلف وزارت آموزش و پرورش، جمعیت هال احمر، سازمان بهزیستی کشور و بسیج را دارند اما مهم این است که این فضاها در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.

مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: فضاهای ورزشی این وزارتخانه و تجهیزات و فناوری براساس زیرنظام های مهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، حیاط مدرسه برای فعالیت دانش آموزان در ساعت درس تربیت بدنی و ورزش و فعالیت های فوق برنامه است.
جعفری خاطرنشان کرد: در کل کشور سه هزار و ۳۰۰ اماکن یا سالن ورزشی سرپوشیده وجود دارد که یک هزار و ۲۰۰ مورد آن درون مدارس قرار دارد و مابقی خارج از مدرسه است.
وی خاطرنشان کرد: بخاطر اینکه سرانه فضای ورزشی در مدارس را ارتقا دهیم به همین منظور طرحی تحت عنوان کلاس درس تربیت بدنی ایجاد می کنیم که در سال جاری ۳۰۰ مورد آن را با استان ها تفاهم کردیم که ۲۰۰ مورد آن در ماه گذشته یعنی مصادف با هفته تربیت بدنی به بهره برداری رسید.
مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: این طرح  با اولویت مدارس ابتدایی دخترانه بوده است که فضاهای کم یا بلااستفاده شامل زیر زمین ها و انباری ها تبدیل به کلاس درس تربیت بدنی می شود تا دانش آموزان دختر بتوانند در یک محیط امن و شاداب فعالیت ورزشی خود ادامه دهند.
جعفری اظهار داشت: هنوز به ایده ال مورد نظر برای ایجاد فضاهای ورزشی مناسب دانش آموزان فاصله داریم و طی توافق نامه ای که در وزارت آموزش و پرورش انجام شده است سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایجاد فضاهای ورزشی ۱۸۰ متر مربع کلاس درس تربیت بدنی ویژه مدارس جدیدالاحداث را متقبل شده است که امیدواریم برای جبران کمبود فضاهای های ورزشی چنین اتفاقی رخ دهد.
وی تصریح کرد: در هفته گذشته از فضاهای ورزشی نیمه تمام در کشور که حدود ۸۰۰ فضا است، ۱۴۲ سالن ورزشی و ۱۶ استخر با حضور محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد که همه این تلاش ها در راستای ایجاد فضای مناسب ورزشی برای دانش آموزان در حال انجام است.
مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در راستای تجهیزات ورزشی نیز برای دومین سال پیاپی در قالب پروژه مهر کاروان تجهیزات ورزشی مهر بانشاط را راه اندازی کردیم که هم از ابلاغ اعتبارات وزارت آموزش و پرورش و هم اعتبارات استانی و درآمدهای اختصاصی استان ها و مشارکت خیران با اولویت مدارس محروم و کم برخوردار چنین کاری را انجام دادیم.
جعفری خاطرنشان کرد: در صورت جذب اعتبارات جدید تجهیزات ورزشی با اولویت مدارس محروم اختصاص می یابد.

براساس اعلام وزارت آموزش و پرورش، ۱۵ میلیون و ۱۳۸ هزار و۵۲۳ نفر دانش آموزان در سامانه سناد (سامانه نام نویسی الکترونیکی دانش آموزان) ثبت نام کرده اند که از این آمار، هشت میلیون و ۲۷۸ هزار و ۲۸۲ نفر در دوره ابتدایی، سه میلیون و ۴۳۷ هزار و ۶۷۳ نفر در دوره متوسطه اول و دو میلیون و ۶۸۹ هزار و ۳۴۴ نفر در دوره متوسطه دوم تحصیل می کنند  
همچنین از میان آمار کل دانش آموزان ثبت نام شده؛ در دوره پیش دبستان ۷۳۳ هزار و ۲۲۴ نوآموز، در شاخه نظری یک میلیون و ۷۴۴ هزار و ۷۱۹ نفر، در هنرستان های  فنی و حرفه‌ای ۴۲۴ هزار و ۲۷ نفر و در هنرستان های شاخه کار دانش ۵۲۰ هزار و ۵۹۸ نفر مشغول به تحصیل هستند.  

برچسب‌ها ورزش وزارت آموزش و پرورش دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان ورزش وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۴۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط استفاده دانش آموزان از " تک ماده " امتحانات نهایی

براساس اعلام آموزش و پرورش، شرط ۲ عنوان درس نهایی و دو عنوان درس غیرنهایی برای استفاده از تک‌ماده حذف شد و دانش آموزان می‌توانند تا ۴ درس را بدون درنظر گرفتن نهایی و یا غیرن‌هایی تک ماده کنند.   به گزارش ایرنا، در این راستا، محمود امانی طهرانی امروز درباره امکان تک‌ماده در امتحانات نهایی دانش‌آموزان اظهار کرد: پیشتر گفته شده بود که ۲ درس با امتحانات نهایی و ۲ درس با امتحانات غیرن‌هایی می‌توانند از تک ماده استفاده کنند، اما پس از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و نهایی شدن همه امتحانات دوره متوسطه دوم، استفاده از تک ماده برای ۴ درس امتحان نهایی میسر شد.   وی افزود: بسیاری از مصوبات اخیر در باب ایجاد سابقه تحصیلی در جهت تسهیل مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره سنجش و پذیرش دانشجو است.   دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: ضوابط در آیین نامه آموزش دوره دوم متوسطه مشخص شده است که ۲ درس از امتحانات نهایی و ۲ درس در امتحانات داخلی مدرسه بود، اما اکنون همه امتحانات از داخلی تبدیل به نهایی شده است و در واقع این یک مصوبه ویژه به حساب نمی‌آید. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سیرجان فاتح مسابقات فوتسال دانش آموزان پسر استان کرمان
  • سرانه فضای ورزشی آذربایجان غربی به ۲۰ سانتی متر رسید
  • سرانه فضاهای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • فضای ورزش آذربایجان غربی به ١٠٧ هزار مترمربع افزایش یافت
  • سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور در برنامه هفتم یک متر مربع تعیین شده است
  • فضاى ورزش دانش آموزى استان آذربایجان‌غربی ١٠٧ هزار مترمربع افزایش یافته است
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • شرایط استفاده دانش آموزان از " تک ماده " امتحانات نهایی
  • آغاز طرح ملی مهارت آموزی رشته‌های ورزشی در مدارس شهرستان گناوه
  • معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش: آزمون های شبه نهایی از ۹۰ درصد محتوای برنامه و کتاب درسی است