Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-03-29@11:05:56 GMT

چه چیزی موسیقی را به ابتذال می‌کشاند؟

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۶۴۶۲۳

چه چیزی موسیقی را به ابتذال می‌کشاند؟

به اعتقاد چنگیز حبیبیان؛ آنچه موسیقی را به ابتذال می‌کشاند کلام است. بخشی از گفتگوی با این خواننده را در ادامه می‌خوانید. 

چه چیزی باعث به ابتذال موسیقی می‌شود؟

آنچه موسیقی را به ابتذال می‌کشاند کلام است. کلام یکی از مقولات بسیار مهم است که از ابتدا تاکنون حائز اهمیت بوده و پیشینیان نیز بر آن تاکید داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلام حتی در عرصه‌های دیگر نیز مهم و با اهمیت است. سخنرانان، گویندگان، مجریان، خطبا نیز مقوله کلام را جدی می‌گیرند.

از دهه هفتاد به این‌سو در بخش کلام ضعف‌هایی ایجاد شده و هنرمندان عرصه موسیقی در این بخش ضعیف عمل کرده‌اند و در حال حاضر نیز این کاستی همچنان وجود دارد. به اعتقاد من اگر مقوله کلام را جدی بگیریم و کیفیت اشعار و ترانه‌ها را بالا ببریم بخشی از مشکلات کیفی آثار پاپ و دیگر گونه‌ها حل خواهد شد. این را هم بگویم از آن مقطع تاکنون اتفاقات عدیده‌ای نیز در بخش موسیقی رخ داده است. به طور مثال از برهه‌ای به بعد موسیقی الکترونیک مورد توجه قرار گرفت و اتفاقا کارهای خوبی در این زمینه تولید شد و این روند همچنان ادامه دارد.

متاسفانه ادبیات موسیقایی و کلامی ما طی این سال‌ها به دختربچه‌ها و پسربچه‌های نوجوانی که به درستی راهنمایی نشده‌اند و آموزش ندیده‌اند،‌ سپرده شده است. منظورم این نیست که آن افراد آگاهی ندارند و اگر چنین است ما به آنها آگاهی درست نداده‌ایم. از سویی رسانه‌ها نیز برای حل این معضل تلاشی نکرده و نمی‌کنند.

۲۴۱۲۴۱

کد خبر 1320171

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: فارغ التحصیل قرآن مداحان موسیقی موسیقی پاپ کنسرت حسن روحانی باشگاه پرسپولیس تیم ملی فوتبال ایران باشگاه استقلال کاریکاتور زلزله بازیگران سینما و تلویزیون ایران ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۴۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرص کاهنده کلسترول در ژاپن ۲ نفر را به کام مرگ کشاند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ای‌اف‌پی، مرگ دو نفر و بستری شدن ۱۰۰ تن دیگر در بیمارستان به دلیل مصرف مکمل رژیمی کاهنده کلسترول در ژاپن، هراس‌ها را درباره سلامت تولیدات یک شرکت داروسازی تشدید کرد.

شرکت داروسازی «کوبایاشی» به ای‌اف‌پی گفته که از مرگ دو نفر به‌دلیل مصرف احتمالی قرص‌های بدون نسخه تولید این شرکت مطلع است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از این شرکت نوشته که سه محصول مکمل با سه نشان تجاری متفاوت که حاوی نوعی برنج تخمیرشده با مخمری به نام «بِنی کوجی» هستند را فراخوانده است.

در تحقیقات پزشکی بنی کوجی جایگزینی برای استاتین‌های کاهنده کلسترول بالا توصیف و درباره مخاطرات آن برای اعضای بدن به دلیل ترکیبات شیمیایی‌اش، هشدار داده شده است.

شماری از رسانه‌های ژاپنی گزارش کرده‌اند که شمار افراد بستری شده در بیمارستان به دلیل مشکل کلیوی ناشی از مصرف این قرص، به ۱۰۶ نفر رسیده است.

شرکت داروسازی مذکور «بنی کوجی» را برای حدود ۵۰ شرکت دیگر در ژاپن و دو شرکت در تایوان تامین کرده است.

کد خبر 6063388

دیگر خبرها

  • نمونه هایی از کلام علما درباره مسجد مقدس جمکران | مسجد جمکران 1072 ساله شد
  • مراسم جمع خوانی قرآن کریم در جمع دوستداران کلام وحی در مهاباد
  • آزادی زندانیان به برکت کلام وحی
  • ارومیه با پیروزی کار را به بازی سوم کشاند
  • لیگ برتر والیبال؛ ارومیه کار را به بازی سوم کشاند
  • شهرداری ارومیه کار را به بازی سوم کشاند
  • شیرینی تلاوت کلام وحی در ماه عسل بندگی
  • قرص کاهنده کلسترول در ژاپن ۲ نفر را به کام مرگ کشاند
  • بلع مواد مخدر جوان ۲۵ ساله را تا یک قدمی مرگ کشاند
  • «زندگی با آیه‌ها» تفسیر کلام الله مجید