Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@22:05:30 GMT

لیگ کتاب‌خوانی دانش‌آموزی استان سمنان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۶۴۶۹۷

لیگ کتاب‌خوانی دانش‌آموزی استان سمنان آغاز شد

آئین افتتاحیه لیگ کتاب‌خوانی دانش‌آموزی استان سمنان در آستانه هفته کتاب و کتاب‌خوانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «سعید دهقان لو» در مراسمی با حضور علاقه‌مندان به کتاب، مسئولان نهاد های فرهنگی و آموزش و پرورش استان سمنان و جمعی از مربیان و دانش آموزان به آغاز لیگ کتاب‌خوانی استان سمنان اشاره داشت وگفت: لیگ کتاب‌خوانی دانش‌آموزی در شهرستان‌های سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار با حضور 96 نفربه مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی در سال جاری برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، بابیان اینکه لیگ کتاب‌خوانی دانش‌آموزی ویژه دانش آموزان دختر مقطع اول متوسطه برگزار می‌شود، افزود: هر شهرستان ۲۴تیم باهم به رقابت می‌پردازند و در مرحله نهایی از هر شهرستان یک تیم معرفی می‌شود و در مجمع چهار تیم یک تیم به‌عنوان برتر استانی معرفی خواهند شد.

دهقان لو،کتاب‌های «گلستان ویژه نوجوانان» و «نخل‌ها قد می‌کشند» از منابع مرحله اول و دوم لیگ کتاب‌خوانی عنوان کردو گفت: ترویج فرهنگ مطالعه از مهم‌ترین اهداف برگزاری لیگ کتاب‌خوانی است.

 

وی با اشاره به هدف از برگزاری لیگ کتابخوانی در سطح استان سمنان اظهار داشت: هدف از این لیگ ترویج و توسعه کتاب خوانی برای دانش آموزان است که برای اقشار دیگر نیز برنامه‌های دیگری پیش بینی شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان تصریح کرد:  مرحله نخست لیگ کتاب‌خوانی دانش‌آموزی استان سمنان تا یک ماه ادامه داردو در دهه مبارک فجر امسال مرحله پایانی این لیگ برگزار می‌شود.

 

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش استان سمنان نیز در این مراسم بااشاره به تاکید اسلام بر کتاب خوانی گفت: دین اسلام دین خواندن است و ما مسلمانان وظیفه  سنگینی در خصوص خواندن به عنوان الگوی مردم جهان داریم.

 

«مریم حدادی» افزود: با کتاب خواندن دانش آموزان می توانند تفکر و تعقل و اندیشه ورزی را در وجود خود شکل دهند و درستی رفتار خود را با کتاب مقایسه کنند.

 

وی بابیان اینکه دانش آموزان آینده‌سازان کشور هستند و باید در همه زمینه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و تاریخی مطالعه داشته باشند، گفت: مطالعه موجب رشد تفکر انسان می‌شود.

 

حدادی افزایش مهارت ارتباطی و اجتماعی انسان را از ویژگی های کتابخوانی عنوان کردو افزود: مطالعه موجب می‌شود انسان‌ها از تجربه‌های دیگران استفاده کند و کمتر دچار معضلات اجتماعی شوند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش استان سمنان اضافه كرد: خرید كتاب باید در سبد خانوار قرار گیرد و پدر و مادرها كودكان خود را به كتابخوانی توصیه كنند.

 

وی تصریح كرد: برنامه های قابل توجهی در چند سال گذشته برای ترویج كتابخوانی در استان سمنان برگزار شد و باید این رویه برای سال های آینده هم ادامه یابد.

 

در این برنامه از منابع لیک کتاب‌خوانی رونمایی شد و همچنین طی قرعه‌کشی نام مدرسه‌های این شهرستان که قرار است باهم به رقابت بپردازند اعلام شد.

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد هفته وحدت هفته وحدت کانون های فرهنگی هنری مساجد شیراز رفسنجان خبرگزاری شبستان شبستان یزد رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۴۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام دوره‌های مهارت آموزی نومعلمان در دانشگاه فرهنگیان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛  متن اطلاعیه دانشگاه فرهنگیان به شرح زیر است:

قابل توجه مهارت‌آموزان پذیرفته‌شده تکمیل ظرفیت رشته‌­های دبیری، آموزگاری، کد ۱۹ (گزینش دبیری و آموزگار ابتدایی)، تاخیر گزینش‌های آزمون سال ۱۴۰۰، مشمولان بند (و) و قهرمان ورزشی

معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان ضمن تبریک به پذیرفته‌شدگان فوق به اطلاع می‌رساند، تنها مرجع اطلاع‌رسانی در خصوص مسایل مرتبط با دوره مهارت‌آموزی، پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه فرهنگیان و پورتال معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی است و این دانشگاه اخبار مندرج در سایر مراجع اطلاع‌رسانی: اعم از سایت‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی را تایید نکرده و هیچ مسئولیتی در قبال آنها ندارد.

‌برنامه ثبت‌نام مهارت‌آموزان فوق دارای دو مرحله اصلی است که جزییات آن به شرح ذیل اعلام می­‌گردد:

* ثبت‌نام در دو مرحله غیرحضوری و حضوری انجام خواهد شد.

ثبت‌نام غیرحضوری‌:

معرفی‌شدگان فوق طی روزهای ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ لغایت ۰۲/۱۰/ ۱۴۰۳ به آدرس ttc.cfu.ac. ir سامانه آموزشی پذیرش مهارت‌­آموزان دانشگاه فرهنگیان (سامانه مروارید) مراجعه و برای بارگذاری مدارک و ثبت‌نام غیرحضوری خود اقدام نمایند. 

نام کاربری: شماره داوطلبی یا شماره پرونده و یا کد رهگیری می‌باشد و رمز عبور: کد ملی مهارت‌آموز می‌باشد.

‌مدارک مورد نیاز جهت بارگذاری در سامانه مروارید توسط مهارت آموزان:

‌- تصویر کلیه صفحات شناسنامه

- تصویر پشت و روی کارت ملی

- تصویر عکس پرسنلی زمان ثبت نام در آزمون استخدامی

- تصویر کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت برای برادران

- تصویر آخرین مدرک تحصیلی

- تصویر گواهی ICDL (درصورت دارا بودن).

- تصویر گواهی روخوانی و روان خوانی قرآن (درصورت دارا بودن)

- فرم تعهد (در صورت دارا بودن)

- مدارک ایثارگری (در صورت دارا بودن)

- پرداخت شهریه

‌پرداخت شهریه:

نکته: شهریه دو پودمان برای هر مهارت­ آموز ۵۴/۰۰۰/۰۰۰ (پنجاه و چهار میلیون ریال) می ­باشد که می‌بایست در فرآیند ثبت نام در سامانه مروارید در قسمت پرداخت شهریه نسبت به واریزآن اقدام شود.

نکته مهم:

شهریه پودمان اول ۲۷/۰۰۰/۰۰۰ (بیست و هفت میلیون ریال) می ­باشد که مهارت آموز باید نسبت به پرداخت این مبلغ اقدام نماید در صورت عدم پرداخت امکان انتخاب واحد میسر نمی‌باشد. باقی مانده شهریه که مربوط به پودمان دوم می‌باشد مبلغ ۲۷/۰۰۰/۰۰۰ (بیست و هفت میلیون ریال) که جهت رفاه حال مهارت آموزان تا پایان دوره (قبل از آزمون اصلح) موظف به پرداخت آن در سامانه مروارید می‌باشند.

‌- عدم ثبت نام غیرحضوری و بارگذاری مدارک تا پایان تاریخ تعیین­شده به معنی انصراف از دوره تلقی خواهدشد.

 - مسئولیت صحت و سقم ثبت­ نام، درج مشخصات و بارگذاری مدارک برعهده مهارت ­آموز است و در صورت تشخیص وجود مغایرت در مدارک ارائه­ شده تا پایان دوره، شرکت متقاضی در دوره مهارت ­آموزی کان لم یکن تلقی خواهد شد.

‌ثبت‌نام حضوری:

ثبت‌نام حضوری مهارت­ آموزان فوق الذکر از تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ همزمان با شروع دوره در پردیس/مرکز محل آموزش مهارت­ آموزان انجام خواهد شد. مهارت­‌آموزان موظف هستند در زمان ثبت ­نام حضوری شخصاً، اصل مدارک ثبت نامی را صرفا جهت تطبیق با مدارک بارگذاری شده درسامانه به همراه داشته باشند.

‌تذکر ۱: آن­ دسته از مهارت­ آموزان جامانده از سری­‌های قبل که موفق به اتمام دوره نشده اند در صورت ارائه درخواست کتبی برای ادامه و اتمام دوره به پردیس محل آموزش خود می‌توانند در این دوره شرکت نمایند. البته مشروط به اینکه از معرفی آنها به دانشگاه بیش از یکسال نگذشته باشد تذکر ۲‌: با توجه به پایین بودن تعداد معرفی­ شدگان در رشته کودکان استثنایی در برخی از استان­‌ها این رشته در استان­‌های ذیل تشکیل می­ شود. به صورت پیش فرض با توجه به هم جواری استان‌ها یکی از این استان‌ها برای مهارت ­آموز انتخاب شده است. در صورت نیاز به تغییر محل گذراندن پودمان مهارت آموز می ­­تواند با مراجعه به دانشگاه فرهنگیان استان خود نسبت به اخذ فرم انتقال و ثبت درخواست خود اقدام نماید.

‌** استان‌هایی که در آن رشته آموزش کودکان استثنایی تشکیل می‌­شود:

آذربایجان­ شرقی‌/ اردبیل/ اصفهان/ ایلام/ تهران/ چهارمحال ­وبختیاری/ خراسان­ رضوی/ خراسان شمالی/ خوزستان/ فارس/ کرمان/ کرمانشاه/ گیلان/ لرستان و یزد

‌تذکر ۳‌: با توجه به پایین بودن تعداد معرفی­ شدگان در رشته تربیت بدنی در اکثر استان ­ها این رشته در دو استان تهران و خراسان رضوی تشکیل می­ شود. به صورت پیش فرض با توجه به هم جواری استان‌ها یکی از این دو استان برای مهارت ­آموز انتخاب شده است. در صورت نیاز به تغییر محل گذراندن پودمان مهارت آموز می ­­تواند با مراجعه به دانشگاه فرهنگیان استان خود نسبت به اخذ فرم انتقال و ثبت درخواست خود اقدام نماید.

‌دوره مهارت آموزی شامل دو پودمان می ­باشد که پودمان نخست آن از سه شنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ آغاز می ­شود. مهارت­ آموزان باید پس از ثبت نام براساس برنامه اعلامی سامانه مروارید در کلاس‌های پودمان شرکت نماید. در صورتی که مهارت آموز طبق مراحل مشخص شده اقدام نکند امکان شرکت وی در پودمان و امتحانات پایانی و متعاقباً صدور حکم استخدامی توسط وزارت آموزش و پرورش وجود نخواهد داشت.

‌پودمان‌های اول و دوم این دوره به صورت حضوری برگزار می­ شود. درکنار آموزش حضوری بسته‌های یادگیری الکترونیکی که لینک آن در منوی اصلی پورتال سازمان مرکزی دانشگاه با عنوان (محتوی دوره مهارت آموزی) ایجاد شده است در دسترس می­باشد.

‌تذکر ۴: بدیهی است پاسخگویی به مشکلات پذیرفته شدگان برعهده استان محل برگزاری دوره می‌باشد لذا اکیداً از مراجعه حضوری یا تلفنی مهارت آموزان به سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان خودداری شود.

‌تذکر ۵: تشکیل کلاس در روز‌های سه شنبه / چهارشنبه و پنج شنبه براساس برنامه اعلامی پردیس محل برگزاری دوره می­ باشد.

‌تذکر ۶: نام کاربری و رمز عبور به صورت پیش فرض در زمان ثبت نام، توسط سامانه اعلام می‌گردد.

تذکر ۷: مهارت آموزانی که درخواست انتقال به استان­‌های دیگر را دارند به رابط مهارت آموزی دانشگاه فرهنگیان در استان خود مراجعه نمایند و فرم انتقال را از همکاران تحویل گرفته درخواست خود راثبت نمایند. بدیهی است انتقال یکبار و برای دو پودمان انجام می­‌گیرد و در صورت انجام انتقال به مبدا درخواستی امکان باز گشت وجود ندارد لذا از مهارت آموزان تقاضا می‌شود در این خصوص دقت کافی داشته باشند.

‌*‌تذکر خیلی مهم: مهارت آموزان محترم به هیچ وجه جهت فرایند انتقال به سازمان مرکزی دانشگاه مراجعه نفرمایید و همان طور که در بالا توضیح داده شد در این خصوص به دانشگاه فرهنگیان استان خود مراجعه نمایند.

 *‌مهارت‌آموزان محترم درخواست می‌شود به جهت اطلاع از اخبار و اطلاعیه‌های مهارت آموزی به کانال اطلاع رسانی دوره‌های مهارت آموزی ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان در پیام‌رسان ایتا به نشانی https://eitaa.com/SkillCFU بپیوندند.»

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان
  • آغاز ثبت‌نام دوره‌های مهارت آموزی نومعلمان در دانشگاه فرهنگیان
  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • ثبت سفارش کتب درسی دانش‌آموزان در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد
  • ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای این پایه‌ها آغاز شد | دانش آموزان به این سایت مراجعه کنند
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی/ اعلام قیمت کتب دوره ابتدایی
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از فردا
  • ۵ اردیبهشت؛ آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا
  • اردوگاه دانش‌آموزی در یزد ایجاد شود