Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی ساری عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت و گو با جام جم آنلاین در خصوص اقدامات صورت گرفته توسط دولت برای پیشگیری از وقوع سیل در استان خوزستان و شهر اهواز و مشابه حوادث تلخی که در سال گذشته رخ داد، تصریح کرد: متاسفانه اقدامات دولت در زمینه پیشگیری از وقوع سیل راضی کننده نیست.

وی با بیان اینکه لایروبی کارون حتی یک درصد هم پیشرفت فیزیکی نداشته و لایروبی کرخه نیز اساسا راضی کننده نبوده تاکید کرد: طبق پیش بینی های صورت گرفته توسط هواشناسی ما بارندگی هایی مشابه آنچه در سال گذشته رخ داد را امسال نیز خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این شرایط فعلی، مشابه حوادث ناگواری که از وقوع سیل استان خوزستان و شهر اهواز سال گذشته متحمل شد مجددا تکرار خواهد شد و عدم تحقق این رخداد ناگوار عزم جدی مسئولین دولتی را می طلبد.

نماینده مردم اهواز و عضو اصلاح طلب مجلس از دولتی ها خواست با شفاف سازی در این زمینه به طور مشخص اعلام کنند که چرا براساس قراردادها و وعده ها اقدامات برای پیشگیری از سیل مجدد از جمله لایروبی ها و ایجاد سیل بندهای حرفه ای به خوبی پیش نمی رود.

ساری ادامه داد: آقایان سخن از کمبود اعتبارات می کنند اما نمی آیند به شکل شفاف بگویند مشکل دقیقا از کجاست و در کدام بخش با کمبود اعتبارات روبرو هستیم.

ساری رهاسازی پیش از موعد آب پشت سدها را از معدود اتفاقات رضایت بخش از سوی دولت در مسیر پیشگیری دانست و گفت: رهاسازی پیش از موعد با اینکه باید زودتر از اینها صورت می گرفت اما انجام شد، هرچند اظهارات متناقضی از میزان انجام این مهم از سوی دولتی ها مطرح می شود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: سیل لایروبی کارون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۴۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی سپاهانی‌ها از تکرار اتفاقات ناگهانی در اهواز

به گزارش "ورزش‌سه"، آخرین هفته رقابت‌های لیگ دسته اول با یک اتفاق نادر روبرو شد و مصاف دو تیم استقلال آبی پوش ملاثانی و فجرشهید سپاسی که نتیجه آن اهمیت بسیاری در جدول رده بندی مسابقات و به ویژه تعیین سهمیه صعود به لیگ برتر دارد، به دلیل عدم همکاری باشگاه استقلال خوزستان که حاضر نشد در استادیوم غدیر را به روی بازیکنان و سایر اعضای دو تیم باز کند، برگزار نشد.

حالا و در شرایطی که تکلیف این مسابقه مشخص نشده، به زودی باید یک دیدار حساس دیگر در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار شود؛ دیداری که بار دیگر استقلال خوزستان در آن نقشی نخواهد داشت و تیم فوتبال استقلال آبی پوش ملاثانی باید از سپاهان در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی میزبانی کند.

در این شرایط مسئولان باشگاه سپاهان که تمام کارهای لازم نظیر رزرو هتل، انتخاب محل تمرین، رزرو بلیت پرواز و سایر اقدامات لازم برای سفر به اهواز را برنامه‌ریزی کرده‌اند، از این هراس دارند که مبادا اتفاقات دیدار لغو شده فجر و استقلال ملاثانی برای آنها تکرار شود.

رقابت‌های جام حذفی در روزهای پنج شنبه و جمعه هفته جاری با برگزاری 8 مسابقه در شهرهای مختلف کشور آغاز می شود و در یکی از این مسابقه استقلال ملاثانی باید در ورزشگاه غدیر اهواز از سپاهان میزبانی کند.

دیگر خبرها

  • ۸ مصدوم در سه حادثه در کارون و اهواز
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر رودخانه‌های استان قزوین برای پیشگیری از سیل
  • نگرانی سپاهانی‌ها از تکرار اتفاقات ناگهانی در اهواز
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات نوروز
  • ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی، جان باختند
  • اجرای بخش دوم لایروبی رودخانه کارون
  • تقدیر شهرداری اهواز از حمایت‌های شركت نفت و گاز كارون
  • هشدار وزیر نیرو نسبت به وقوع سیل در هفته جاری
  • پرشدگی ۶۲ درصد سدها در کشور