Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-18@14:16:05 GMT

فرهنگ رضوی همانند یک معدن طلا باید استخراج شود

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۶۴۹۸۰

فرهنگ رضوی همانند یک معدن طلا باید استخراج شود

کریمیان با بیان اینکه فرهنگ رضوی همانند یک معدن طلا باید استخراج شود، گفت: به عنوان یک خادم باید فرهنگ ناب رضوی را در عمل خود پیاده سازی کنیم و با استفاده از هنر و رسانه ها آن را به جامعه انتقال دهیم تا در اختیار همه مردم قرار گیرد.

«مجید کریمیان» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند در خصوص برگزاری جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از وظایف ما در دستگاه های فرهنگی هنری و به عنوان یک شهروند این است که زمینه توسعه تفکرات اهل بیت علیهم السلام را در جامعه و خانواده فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل حوزه هنری خراسان جنوبی با بیان اینکه در مجاورت حرم امام رضا علیه اسلام هستیم و توفیق بهره برداری از کرامات ایشان را داریم، گفت: به عنوان یک خادم باید فرهنگ منتسب به ایشان را در عمل خود پیاده سازی کنیم و با استفاده از هنر و رسانه ها آن را به جامعه انتقال دهیم.

 

وی با اشاره به اینکه فرهنگ رضوی سرشار از احادیث و سیره عملی امام رضا علیه السلام است، ادامه داد: به نقل از مقام معظم رهبری این فرهنگ یک گنجینه غنی است و با این حال باید به این فرهنگ مانند یک معدن طلا نگاه کنیم و به استخراج آن بپردازیم تا محتوای غنی آن در اختیار همه مردم قرار بگیرد.

 

کریمیان با تاکید بر اینکه در راستای ترویج و گسترش فرهنگ رضوی باید بسیار کوشا باشیم، بیان کرد: جشنواره های رضوی در راستای ترویج این فرهنگ با ارزش در کشور برگزار می شوند و مجموعه های فرهنگی این افتخار را دارند که زیر پرچم امام رضا علیه السلام در استان های مختلف خادم ایشان در حوزه های هنری به خصوص خوشنویسی باشند.

 

مدیرکل حوزه هنری خراسان جنوبی با توجه به اینکه در حوزه هنری استان سه شنبه های شعر رضوی را برگزار می شود، افزود: تمام این فعالیت ها قطره ای از دریای عظیم رضوی است و امیدواریم در این راستا بیش از گذشته کوشا باشیم.

 

وی با بیان اینکه یکی از ظرفیت های خوب خراسان جنوبی وجود اساتید بزرگ خوشنویسی هستند، گفت: امسال کتاب خوشنویسان استان را منتشر کردیم و خوشنویسی یکی از ظرفیت های ویژه استان است چرا که می شود با به کار گیری این هنر مطالب فرهنگ رضوی را در جامعه گسترش دهیم.

 

کریمیان در پایان بیان داشت: متولیان برگزاری جشنواره رضوی باید قدردان توفیق خادمی امام رضا علیه السلام باشند و با نگاه خادمی با وجود محدودیت های بسیار بتوانند بهترین خدمات برای ترویج و گسترش این فرهنگ به جامعه ارائه دهند.

 

پایان پیام/573

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد هفته وحدت مسجد هفته وحدت رفسنجان اصفهان خبرگزاری شبستان شبستان یزد رئیس جمهور جشنواره ملی خوشنویسی رضوی خوشنویسی فرهنگ رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۴۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیلان خاستگاه متفکران و چهره‌های مهم هنر انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرنگار مهر، سید رسول منفرد عصر سه شنبه در نشست مساله شناسی هنر انقلاب اسلامی در سالن اجتماعات حوزه هنری گیلان اظهار کرد: هنگام بررسی مسائل هنر انقلاب اسلامی، زاویه نگاه ما باید بر گفتمان انقلاب اسلامی مبتنی باشد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به اهمیت و جایگاه منحصربه‌فرد این انقلاب در در تاریخ ایران اضافه کرد: انقلاب اسلامی تحول گرا بوده و به جامعه ایرانی هویت و ماهیت بخشید.

منفرد با اشاره به موقعیت هنر در دو مقطع پیش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: جامعه اسلامی به پشتوانه هنر دینی به تعالی نزدیک می‌شود و اثرگذاری این هنر در صورت در هم‌آمیزی با آموزه‌های انقلاب اسلامی مضاعف می‌شود.

هنر انقلاب اسلامی در گیلان دارای پیشینه ارزشمندی است

وی با مرور برخی از نقش‌های مهم هنرمندان در انقلاب اسلامی افزود: هنر انقلاب اسلامی در گیلان دارای پیشینه، قابلیت‌ها و توانمندی‌های ارزشمندی است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی گیلان با بیان اینکه این استان پیشینه طولانی در مبارزات انقلابی مردم ایران داشته است، گفت: گیلان مفتخر است که توانسته خاستگاه برخی از مهم ترین متفکران و هنرمندان هنر انقلاب اسلامی باشد.

منفرد با اشاره به سرمایه‌های کمتر معرفی شده هنر انقلاب اسلامی در گیلان اضافه کرد: برخی هنرمندان گیلانی در تراز ملی از لحاظ هنر قرار دارند اما گمنام هستند.

وی با بیان اینکه هنر از دیرباز در گوشت و خون جامعه ایرانی جاری بوده است، افزود: درهم آمیزی هویت ملی و دینی در هنر جامعه ایرانی ملموس بوده است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی گیلان با بیان اینکه دین و هنر در جامعه ایرانی سال‌ها قبل از انقلاب در هم آمیخته بوده است، گفت: هویت دینی جامعه ایرانی با ابزار هنر تبلور یافته است.

تاکید بر ضرورت بازسازی ساختارهای فرهنگی

منفرد با اشاره به نگاه ویژه امام خمینی به هنر بیان کرد: نگاه حضرت امام خمینی (ره) به هنر جامع و دارای ابعاد سلبی و ایجابی بوده است.

وی با اشاره به گذشت چهل و اندی سال از انقلاب افزود: هنر در ۴۵ سال انقلاب اسلامی دارای فراز و نشیب‌های فراوانی بوده است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی گیلان به تبیین و واکاوی قهرمان سازی در جامعه هنر و سینما در قبل و پس از انقلاب اسلامی پرداخت و اضافه کرد: ایده گسترش سازمان‌های فرهنگی در سال‌های پس از انقلاب اسلامی به قدر کافی نتیجه بخش نشده است.

منفرد با تاکید بر ضرورت بازسازی ساختارهای فرهنگی بیان گرد: تعدد و تکرار ناکامی‌های مدیریت فرهنگی رسمی در کشور، ضرورت بازسازی انقلابی ساختار این مدیریت را اجتناب ناپذیر ساخته است.

وی با اشاره به رویش‌ها و ریزش‌های هنر انقلاب اسلامی در این چهار دهه افزود: تحولات و پدیده‌های اجتماعی پرورش دهنده هنرمند انقلاب اسلامی است.

کد خبر 6080416

دیگر خبرها

  • هنر ظرفیت تحول یک جامعه را دارد
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی برای امیدافزایی در کردستان
  • دیدار با ۲ تن از پیشکسوتان هنر انقلاب اسلامی در خوزستان
  • ۲ هزار و ۵٠٠ برنامه فرهنگی طی کنگره ملی شهدای استان اجرا می شود
  • بانک اطلاعات مفاخر لرستان تشکیل می شود
  • گیلان خاستگاه متفکران و چهره‌های مهم هنر انقلاب اسلامی است
  • شهادت قائم مقام وزیر فرهنگ به نجابت جامعه هنری کشور
  • ۱۷ پروانه بهره‌برداری صنعتی در غرب خراسان رضوی صادر شد
  • استخراج بیش از ۲میلیون تن زغال سنگ کک شو از معادن خراسان جنوبی
  • استخراج ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تُن زغال سنگ از معادن خراسان جنوبی