Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@17:43:16 GMT

رشته مهندسی صنایع مبلمان ملایر هنوز دانشجو ندارد

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۶۵۰۱۱

رشته مهندسی صنایع مبلمان ملایر هنوز دانشجو ندارد

ایسنا/همدان رئیس ‏مؤسسه آموزش عالی ایمان و اندیشه ملایر گفت: مجوزهای لازم برای راه اندازی رشته مهندسی صنایع مبلمان در این مؤسسه از وزارت علوم دریافت شده اما هنوز دانشجویی پذیرش نداشته ایم.

حجت الاسلام والمسلمین علی امامی فر در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه مهمترین وظیفه دانشگاه ها در عصر حاضر تولید علم مفید و تربیت نیروهای کارآمد برای تحقق اهداف متعالی مراکز آموزش عالی و جوامع بشری است، اظهار کرد: چشم انداز ما تبدیل کردن این مرکز به یک مجموعه علمی و اخلاقی بزرگ برای تربیت نیروهای متخصص، با اخلاق و کارآمد است و طی سال های اخیر گام های مثبتی در راستای تبدیل شدن به دانشگاه کارآفرین برداشته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طی هفت سالی که از فعالیت این ‏مؤسسه می گذرد، حدود ۹۰۰ دانشجو فارغ التحصیل شده اند، ادامه داد: در حال حاضر حدود ۳۰۰ دانشجو در ۱۵ کد رشته شامل مدیریت، حسابداری، حقوق قضایی، کشاورزی، مهندسی نرم افزار، مهندسی صنایع مبلمان، مهندسی عمران، برق و مکانیک، در مقاطع کاردانی و کارشناسی مشغول تحصیل بوده که بیشتر دانشجویان بومی شهرستان و روستاهای اطراف آن هستند و تعداد قابل توجهی دانشجو نیز از شهرهای بروجرد، نهاوند، تویسرکان، اراکو تهران داریم.

امامی فر افزود: با توجه به اینکه اکثر دانشجویان ما بومی شهرستان هستند پس نیازی به خوابگاه نیست اما برای رفاه حال دانشجویانی که از شهرهای و استان های اطراف به این مؤسسه رفت و آمد دارند، با رایزنی با سایر دانشگاه های ملایر چون دانشگاه ملی و دانشگاه آزاد، امکان استفاده از خوابگاه های آنها برای دانشجویان ما فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از آزمایشگاه های تخصصی رشته ها را داخل مرکز داریم و در صورت نیاز دانشجویان می توانند با هماهنگی به عمل آمده از آزمایشگاه های تخصصی سایر مراکز آموزش عالی ملایر نیز بهره مند شوند، خاطرنشان کرد: در این مرکز ۶۰ درصد شهریه وزارت علوم را از دانشجویان دریافت می کنیم و حتی در دریافت شهریه برخی رشته ها تا ۵۰ درصد نیز تخفیف می دهیم. این مرکز امکان ادامه تحصیل را برای کارمندان و سایر شاغلان فراهم کرده است چرا که بیشتر کلاس های مؤسسه در روزهای پنج شنبه و جمعه دایر است و علاقمندان به ادامه تحصیل می توانند با فراغ بال ثبت نام کنند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه ملایر شهر ملی مبل منبت و در آستانه جهانی شدن است بنابراین با توجه به وجود رشته مهندسی صنایع مبلمان در این مؤسسه چه گامی در این زمینه برداشته شده است؟ گفت: محل این مرکز در شهرک مبل قرار گرفته که مزیتی بزرگ محسوب می شود، از سوی دیگر با توجه به زیرساخت های موجود مجوزهای این رشته از وزارت علوم دریافت شده اما هنوز دانشجویی پذیرش نداشته ایم.

امامی فر به وجود یک مشکل اساسی در جذب دانشجو در این رشته اشاره کرد و افزود: وزارت علوم پیش نیاز جذب دانشجو را داشتن مدرک دیپلم ریاضی فیزیک و یا مدرک پیش دانشگاهی درنظر گرفته این درحالیست که رشته مهندسی صنایع مبلمان بیشتر به حوزه کاری هنرستان ها و فنی و حرفه ای نزدیک است.

وی با تأکید بر اینکه وزارت علوم باید انتخاب این رشته دانشگاهی را برای دانش آموزان هنرستان ها لحاظ می کرد نه رشته های نظری، اضافه کرد: به همین علت هنوز پذیرش دانشجو نداشتیم و درصدد اصلاح و رفع این مشکل هستیم.

رئیس ‏مؤسسه آموزش عالی ایمان و اندیشه ملایر بیان کرد: براساس ضوابط وزارت علوم، مؤسسه باید زیر نظر و با تصمیمات هیئت امنا، اداره و مدیریت شود به همین علت اعضای هیئت امنا را علاوه بر خودم شامل حجت الاسلام احسان ترکاشوند، دکتر فرشاد دشتی، دکتر محسن ذوالفقاری، دکتر محمد ملکی، دکتر سعید باقری و دکتر حسن ساری‌خانی به وزارت علوم معرفی کرده و پس از تأیید از سوی وزیر علوم، نخستین جلسه هیئت امنا را در مهرماه تشکیل دادیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه مهمترین هدف ما در حال حاضر ارتقای کیفیت آموزش و پژوهش در این مرکز این، تصریح کرد: به تعبیر و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، دانشگاه ها باید تمدن ساز باشند و این مهم جز با ارتقای کیفیت آموزش و پژوهش محقق نمی شود.

وی با بیان اینکه دریافت مجوز رشته های حقوق، مدیریت، مهندسی کامپیوتر و حسابداری در مقطع کارشناسی ارشد یکی دیگر از اهداف امسال مرکز به شمار می رود و در این راستا با وزیر علوم ملاقاتی داشتیم و قول مساعد را از وی گرفتیم، اظهار کرد: امروزه جوامع به دانشگاه های نسل سوم نیازمند هستند تا متناسب با نیازمندی ها، پتانسیل ها و ظرفیت موجود در آن منطقه با استفاده از تخصص و دانش علمی اساتید و دانشجویان به سمت کارآفرینی پیش بروند بنابراین ما نیز در این مؤسسه در رشته های مکانیک و کشاورزی به دنبال کارآفرینی هستیم.

امامی فر یادآور شد: به همین منظور طبق توافق صورت گرفته با سازمان فنی و حرفه ای مقرر شده است در کنار آموزش تخصصی ما، کلاس و کارگاه آموزشی یک سری دروس مشترک توسط این سازمان برای دانشجویان برگزار و در پایان برای دانشجویان گواهی مهارت صادر شود که با این اقدام دانشجویان هم مدرک کارشناسی معتبر را از این مؤسسه و هم گواهی مهارت های مختلف را از فنی و حرفه ای دریافت می کنند که در جذب بازار کار شدن و حتی کارآفرینی آنها نقش مهمی ایفا می کند.

رئیس ‏مؤسسه آموزش عالی ایمان و اندیشه ملایر در بخش دیگری از سخنانش درباره نیازمندی ها و کمبودهای این مرکز نیز خاطرنشان کرد: زمین و ساختمان این مؤسسه متعلق به ما نبوده و استیجاری و ملک سازمان فنی و حرفه ای است که امیدواریم مسئولان شهرستان مساعدت لازم را در زمینه اختصاص زمینی به این مؤسسه مبذول دارند البته به تازگی در نشستی با فرماندار ملایر قول مساعد وی را گرفتیم که با همکاری سایر نهادها و ادارات این مهم محقق شود.

‏مؤسسه آموزش عالی ایمان و اندیشه ملایر در ابتدای مهرماه سال ۹۱ تأسیس شد، این مرکز، ‏یک مؤسسه غیرانتفاعی و خودگردان بوده و هیچ گونه بودجه و اعتبار دولتی دریافت نمی کند و زیر نظر وزارت علوم مدارک دانشجویان صادر می شود.

انتهای پیام‏

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی وزارت علوم مبلمان دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۵۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای بیش از ۱۷۰۰ جلد کتاب به کتابخانه عمومی دانشجو ملایر

ایسنا/همدان مسئول کتابخانه دانشجو ملایر از اهدای یک هزار و ۷۹۴ جلد کتاب به این کتابخانه در سال گذشته خبرداد.

مریم هنرجو در این باره اظهار کرد: در سال گذشته اهداکنندگان دانایی ۱۷۹۴ کتاب به این کتابخانه اهدا کردند و سالی خوب در سنت حسنه وقف را رقم زدند.
وی با بیان اینکه این کتابخانه با اجرای ۱۶۰ برنامه فرهنگی توانست میزبان علاقمندان به کتابخانه شود، گفت: در حال حاضر این کتابخانه دارای ۱۴۶۶ عضو فعال با حدود ۱۴ هزار و ۶۰۰ نسخه کتاب است.
هنرجو همچنین رونمایی کتاب «فریدون محمودی»، برگزاری دوره‌های آموزش نوشتن خلاق توسط «غلامرضا بکتاش» نویسنده کودکان و نوجوانان، برگزاری جلسات یک روز با حافظ، نشست کتابخوان فرهنگیان، برگزاری منظم جلسات کانون شعر و ادب رضوی با همکاری انجمن معراج، قصه گویی و معرفی کتاب در بخش کودک، برگزاری بیش از ده نشست کتابخوان را از جمله برنامه‌های شاخص اجرایی در سال گذشته برشمرد.


مسئول کتابخانه توحید شهر سامن نیز از برگزاری سه دوره کلاس آموزشی و دو نمایشگاه در راستای اجرای طرح کسب و کارهای کوچک در کتابخانه توحید شهر سامن در سال گذشته خبر داد.

سکینه تاجوک با بیان اینکه سه دوره کارگاه قالی بافی با همکاری اداره فنی و حرفه‌ای در این کتابخانه برگزار شد، گفت: در هر دوره ۲۰ نفر ثبت نام کرده و در پایان  مدرک معتبر قالی بافی را دریافت کردند. 

تاجوک افزود: درحال حاضر علاوه بر کلاس‌های قالی بافی دوره‌های خیاطی و قلم زنی هم با همکاری اداره فنی و حرفه ای و کمیته امداد امام خمینی(ره) ویژه بانوان تحت پوشش این کمیته در کتابخانه دایر است. 

وی به برپایی دومین نمایشگاه کسب و کارهای هنرجویان دوره‌های فوق در کتابخانه سامن در اسفند ماه سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: این نمایشگاه مورد استقبال قابل توجهی قرار گرفت و در این نمایشگاه که بازدید عموم و دانش آموزان را در پی داشت بازدیدکنندگان با مشاغل مختلف آشنا شدند.

مسئول کتابخانه‌های یادگار امام(ره) روستای انوج و شهید مومنی روستای طجر نیز از برگزاری دوره های کسب و کار در این دو کتابخانه خبر داد.

مهدی شیراوند اظهار کرد: در سالی که گذشت با اجرای طرح کسب و کارهای کوچک به صورت کلان در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در دو کتابخانه روستایی اقدام به برگزاری دوره‌هایی برای نیل به هدف توانمند سازی اقشار مختلف جامعه برگزار شد.

شیراوند با بیان اینکه در دوره‌های خیاطی، نقاشی و قلاب بافی حدود ۴۰ نفر در هر دو کتابخانه به یادگیری مهارت پرداختند، مطرح کرد: قرار است در سال جاری نمایشگاهی از آثار این هنرجویان در معرض دید عموم برپا شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان همدان، وی از برگزاری دوره آموزشی تابلو فرش در سال آتی خبر داد و استقبال مخاطبان را یکی از عوامل تداوم این کلاسها دانست و  افزود: امروزه کتابخانه‌ها به مکانی برای تبادل اطلاعات و مهارتها تبدیل شده و پویایی این مراکز به خوبی مشهود است.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انجام پایان‌نامه‌های ارزان‌قیمت و مشکلات دانشجویان
  • تاسیس دانشکده داروسازی در کردستان به زودی
  • اهدای بیش از یک هزار و ۷۰۰ جلد کتاب به کتابخانه عمومی دانشجو در ملایر
  • شرط حذف کنکور؛ حل چالش اشتغال است
  • دانشکده داروسازی در استان کردستان تاسیس می شود
  • اهدای بیش از ۱۷۰۰ جلد کتاب به کتابخانه عمومی دانشجو ملایر
  • رشته‌های اشتغال‌آفرین در اولویت دریافت بودجه دولت
  • دانشگاه‌های دولتی و رشته‌های اشتغال‌آفرین در اولویت دریافت بودجه
  • پذیرش دانشجوی داروسازی در کردستان + فیلم
  • ۵۰ درصد از ظرفیت علوم پایه باید صرف بررسی چالش‌های آینده شود