Web Analytics Made Easy - Statcounter

با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، کارخانه اسید سولفوریک مجتمع مس سرچشمه رفسنجان با تولید سالیانه ۶۱۰ هزار تن اسید سولفوریک افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ صبح امروز و با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، کارخانه اسید سولفوریک مجتمع مس سرچشمه با تولید سالیانه ۶۱۰ هزار تن اسید سولفوریک و با اشتغالزایی مستقیم برای ۲۰۰ نفر افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای کارخانه اسید سولفوریک مجتمع مس سرچشمه ۱۱۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری ارزی و ۴۵۰ میلیارد سرمایه‌گذاری ریالی شده احداث این پروژه بزرگ در کاهش آلایندگی هوا سهم بسزایی داشته و از طرفی صنایع پایین دستی که تولید کننده کودشیمیایی است نیز تقویت خواهد شد.

پروژه افزایش ظرفیت تیکنر‌های باطله شماره یک و دو و اصلاح تیکنر شماره ۴ که ظرفیت استحصال آب از باطله کارخانجات تغلیظ به میزان ۵.۷ میلیون دیگر پروژه‌ای با سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

طرح نوسازی کوره آند و چرخ ریخته‌گری شماره ۴ کارخانجات ذوب افتتاح شد، اعتبار این پروژه ۷ میلیون یورو سرمایه‌گذاری ارزی و ۳۹ میلیارد سرمایه ریالی هزینه شده است، ظرفیت کوره تا پالایش ۲۵۰ تن در هر سیکل کار و ظرفیت چرخ به ریخته گری تا ۵۰ تن بر ساعت افزایش خواهد یافت.

پروژه افزایش ظرفیت و اصلاح سیستم نوار انتقال سنگ خردایش شده نیز ظرفیت انتقال ماده معدنی به کارخانجات تغلیظ از ۴۷۵۰ تن به ۵۵۰۰ تن در ساعت افزایش خواهد یافت که برای این پروژه ۴ میلیون یورو سرمایه‌گذاری ارزی و ۱۲ میلیارد سرمایه‌گذاری ریالی شده است.

پروژه سیستم‌های هوشمند هشدار دهنده و بهینه‌سازی و مدیریت ناوگان معدن و سیستم ضدتصادم ماشین‌آلات معدن با هوشمندسازی و مدیریت بالغ بر ۲۰ دستگاه شاول و ۱۲۰ کامیون معدنی با سرمایه‌گذاری ارزی ۳ میلیون یورو و سرمایه ریالی ۲ میلیارد ریال در مجتمع مس سرچشمه افتتاح شد.

سرمایه‌گذاری این طرح‌ها به اشتغال مستقیم ۲۰۰ نفر انجام شد و در مجموع ۱۲۴ میلیون یورو و ۷۵۳ میلیارد ریال به کار رفته است.

 

بیشتر بخوانید: اجرای طرح توسعه گروه صنعتی شیشه سهند آغاز شد افتتاح معدن سنگ گرانیت در زاهدان

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اشتغال پالایش معدن وزیر صنعت معدن و تجارت یورو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۵۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف جسددانشجوی گمشده درکوه های سرچشمه رفسنجان/آغاز تحقیقات تکمیلی

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا محمدی، دوشنبه شب به خبرنگاران گفت: در پی گزارشی مبنی بر مفقود شدن فردی به هویت (م. د) دانشجوی غیربومی رشته دندانپزشکی بلافاصله دستورات قضائی جهت پیدا شدن این فرد صادر شد.

وی افزود: سرانجام صبح امروز سوم اردیبهشت کلانتری ۱۴ سرچشمه در پی گزارش احدی از دشت بانان مبنی بر پیدا شدن خودرویی بدون سرنشین در دشتی حوالی کوه‌های مرتفع سرچشمه مراتب به دادستانی و پلیس آگاهی اطلاع داده شد.

دادستان رفسنجان ادامه داد: به محض پیدا شدن خودروی فرد گمشده بلافاصله پلیس آگاهی، گروه امدادی جمعیت هلال احمر و اکیپی از عوامل گشتی شرکت ملی مس سرچشمه رفسنجان به محل اعزام و تحقیقات جهت پیدا شدن فرد گمشده آغاز گردید که نهایتاً با استفاده از هلی شات جسد فرد در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه پیدا می‌ود.

وی خاطرنشان ساخت: بلافاصله بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب رفسنجان و پزشک پزشکی قانونی و کارگاهان پلیس آگاهی در محل حادثه حاضر می‌شوند و تحقیقات اولیه آغاز می‌گردد.

دادستان رفسنجان با بیان اینکه تحقیقات تکمیلی در این رابطه ادامه دارد، گفت: اظهار نظر نهایی در این رابطه پس از انجام تحقیقات تکمیلی از سوی بازپرس پرونده، معاینات پزشکی قانونی و کارگاهان پلیس آگاهی انجام خواهد شد، اما در حال حاضر دو مظنون در این رابطه تحت پیگرد قضائی قرار گرفته‌اند و به محض روشن شدن نتیجه پرونده به شهروندان اطلاع رسانی خواهد شد.

کد خبر 6085936

دیگر خبرها

  • کشف جسد یک دانشجو در ارتفاعات سرچشمه
  • کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی در کوه های سرچشمه رفسنجان
  • جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان پیدا شد/تحقیقات تکمیلی ادامه دارد
  • کشف جسددانشجوی گمشده درکوه های سرچشمه رفسنجان/آغاز تحقیقات تکمیلی
  • پیدا شدن جسد دانشجوی دندانپزشکی در ارتفاعات رفسنجان + توضیحات دادستان
  • واکنش دادستان رفسنجان در مورد فوت یک دانشجو
  • معرفی ٤٠٠ هزار میلیارد تومان پروژه در همایش کرمان آیدکس/ رفسنجان از گردنه توسعه استان خارج شده است
  • افتتاح ۴ پروژه در بافت و تحول در اشتغال منطقه توسط گروه مالی گردشگری
  • فراخوان جذب سرمایه برای سه پروژه شهری اهواز
  • احداث کارخانه فرآوری شرط واگذاری معادن جدید استان کرمان