Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال و تیم ملی گفت: فوتبالی که عراق بازی می کند به چرک بازی معروف است و برای شکست دادن شان فقط باید روبرویشان با حوصله بازی کرد و اسیر چرک بازی شان نشد.

گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، مهاجم اسبق استقلال و تیم ملی در آستانه بازی تیم ملی فوتبال کشورمان روبروی عراق درباره این دیدار مهم حرف زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین از اوضاع فعلی استقلال هم ابراز رضایت داشت ولی بروز پاره ای مشکلات مالی در این باشگاه را علامت هشداری جدی برای اینده تیم می دانست. وی که از ابتدای فصل تاکنون مسابقات این تیم را زیر ذره بین دقیق خود دارد نکات فنی مربوط به تاکتیک تیمی و دلیل بردهای اخیر استراماچونی را هم بیان کرد.

گزیده حرفهای آرش برهانی با دانشجو:
*استقلال برای آسیا یک دیاباته دیگر هم لازم دارد
*زشت است بی پولی استقلال را تعطیل کند
*تیم ملی عراق چرک و کراری فوتبال بازی می کند
*طلبم را که بخشیدم مدیران باشگاه دیگر مرا نمی شناسند
*آنهایی که پورحیدری ها را نمی شناسند خودشان هم زود از یاد می روند

اوضاع استقلال نسبت به هفته های ابتدای زیر و رو شده است. دلیل این اتفاق چیست و آیا فکرش را می کردید به این روزها برسد؟
البته! اوایل فصل هم گفته بودم. تعداد زیادی بازیکن از استقلال جدا شدند و بالطبع تعدادی هم جدید آمدند و باید این نفرات با هم و البته با تفکرات استراماچونی هماهنگ شوند. طبیعی بود که این چفت شدن زمان بر است و البته در همان دوران می شنیدم که استراماچونی تمرینات بدنسازی و تاکتیکی خیلی خوبی را در تیم اجرا می کند.

چه نکاتی از تمرین شنیده بودید؟
 اینکه با خطوط مختلف به صورت اختصاصی کار می کند. گرچه در ابتدای فصل تیم کمی در اجرای تاکتیک های استراماچونی سردرگم بود. البته این سردرگمی در خود استراماچونی هم دیده می شد که تیم را گاهی با 1-3-2-4 یا در بازی هایی 2-4-4، چهاردفاعه بازی می داد تا اینکه تصمیم گرفت با 3 دفاع بازی کند. او از وقتی تیمش را با سیستم 2-5-3 به میدان فرستاد به آنچه دنبالش بود رسید و توانست استقلال را به همان سبکی که دوست داشت بازی بدهد و شکر خدا تیم هم نتایج خوبی گرفت.

 از این به بعد هم همین روش جواب می دهد؟
 قطعا بازیکنان هنوز به آن سطح از آشنایی از تاکتیک 2-5-3 نرسیده اند که گاهی در کارهای دفاعی به حریف فرصت می دهند و باز هم باید در این هفته ها تمرینات زیادی با این سیستم که به ظاهر 3 دفاعه است ولی در حین دفاع 5 نفره می شود و در حین حمله دو دفاع کناری رها شده و به خطوط جلو اضافه می شوند، انجام بدهند تا ملکه ذهنشان شود. قطعا با ادامه این روند می توان استقلال بهتری هم دید. هرچند که استقلال این روزها هم زیبا فوتبال بازی می کند و هم برد می آورد.

 استقلال با 21 گل زده در 10 بازی میانگین 2.1 گل در هر بازی را ثبت کرده و از این نظر آمار قابل توجهی دارد. در این باره توضیح می دهید علت چیست؟
خط حمله استقلال در این هفته ها شناور فوتبال بازی می کند. به نظرم در فاز حمله تک تک عناصر هجومی وظایف شان را به بهترین شکل ممکن اجرا می کنند. همین باعث شده تا در این چند دیدار اخیر 3 یا بیشتر از 3 گل بزنند.

 با این وصف استقلال باز هم مهاجم دیگری لازم دارد؟
بله! چون روی نیمکت مهاجمی ندارد که بتواند به هر دلیلی در نبود مهاجمان فعلی جای خالی آنها را پر کند. مسابقات استقلال به لیگ و جام حذفی محدود نمی شوند که نفرات جوان این خط کار استقلال را راه بیندازند. فردا که تیم راهی لیگ قهرمانان آسیا شود قطعا اوضاع متفاوت خواهد بود در آن شرایط یک بازیکن باتجربه قطعا بیشتر به درد استقلال می خورد.

تبریزی دیگر به کار استقلال نمی آید؟
اتفاقا تبریزی مهاجمی بود که شخصا همیشه بازی اش را دوست داشتم ولی نمی دانم دچار چه مشکل روحی شده است که در استقلال گل نمی زند. شک ندارم او با یک گل برمی گردد و از این وضعیت خارج می شود. چون می بینیم که زحمتش را می کشد و به خوبی در موقعیت قرار می گیرد.

دیاباته را چطور مهاجمی دیدید؟
 استقلال به دو بازیکن مانند دیاباته نیاز دارد. دیاباته از نظر بدنی شرایط خوبی دارد و فکر می کنم او روی زمین بهتر می تواند به کار استقلال بیاید تا روی هوا. در بازی اول روبروی ماشین سازی در یک صحنه او توپی را با سر بیرون زد که هر مهاجمی بود باید آن را گل می کرد. نکته مهم بازی دیاباته چارچوب شناسی اوست. در دیدار با تراکتور هم دیدیم که پاس چیپ قائدی را با ضربه چکشی به همانجایی زد که باید می زد.

 زوجش با قائدی خوب است؟
استقلال باز هم باید از این زوج سازی ها داشته باشد. در راست، در چپ و حتی در وسط باید زوج سازی کند.

 شاخصه مهم تیم استراماچونی چیست که نشریه ایتالیایی او را بهترین لژیونر فوتبال ایتالیا در 10 روز گذشته معرفی کرده است؟
از هر بازیکن در بهترین موقعیت خودش استفاده می کند. الان قائدی در پستی بازی می کند که دقیقا باید همانجا بود. علی کریمی وظایفی دارد که شاید در این چند ساله کسی از او نمی خواست. همینطور فرشید اسماعیلی، وریا غفوری و بقیه در همان جایی کار می کنند که بهترین بازده را برای استقلال دارند.

 استقلال سه روز پیش تمرین نکرد و دلیلش هم بی پولی بازیکنان و عدم پرداخت تعهدات مالی باشگاه بود. در این روزها که استقلال روند صعودی دارد این اتفاق برای تیم چه خطراتی دارد؟
 این برای تیمی به بزرگی استقلال زشت است که به جایی برسد بازیکنانش به خاطر عدم دریافت مطالبات شان قید تمرین را بزنند. تیمی که به خاطر یکسری مسایل غیرمنتظره هر هفته سورپرایز می شود باید از قبل فکر این روزها را بکند. این یک بهانه قدیمی است که "داریم طلب قدیمی ها را می دهیم و یا طلب خارجی ها را به حساب شان واریز می کنیم". هر سال باشگاه همین حرفها را بهانه می کند و پول بازیکنان و مربیان را نمی دهد و می گویند اگر فلان پول می رسید الان بدهی شان را صاف می کردند ولی همیشه همین است. من خودم بازیکن بوده ام و آنها را درک می کنم. وقتی شما روی پول تان حساب می کنید بعد یک ماه، دو ماه و سه ماه از دریافتش می گذرد قطعا تمرکزتان را از دست می دهید. معتقدم این وضعیت روی تیم تأثیر منفی می گذارد و قطار سرعت گرفته استقلال را از ریل خارج می کند.

 در مراسم سالگرد زنده یاد پورحیدری نه تنها هیچ یک از مسئولان باشگاه حضور نداشتند بلکه دسته گل هم نفرستادند! دلیلش چه می تواند باشد؟
 پورحیدری ها، مظلومی ها و حجازی ها هرگز از ذهن طرفداران واقعی استقلال بیرون نمی روند. آنهایی که باید قدر آنها را بدانند به موقع یادشان می کنند ولی کسانی که شناختی از تاریخ باشگاه استقلال ندارند و چند صباحی می آیند و در استقلال کار می کنند و می روند در نهایت خودشان هم به سرعت از یادها می روند.

 بازی تیم ملی با عراق در پیش است. پیش بینی تان از آن دیدار چیست؟
 من دو بار در استادیوم آزادی و بیرون از ایران به این تیم گل زده ام. ما فوتبالی ها درباره سبک بازی تیم هایی مانند عراق یک اصطلاح داریم و می گوییم "چرک بازی می کنند". عراق هم از این دست تیمهاست که می خواهد به هر طریقی شده از بازی دست خالی بیرون نرود. دست به هر کاری می زنند. مثالش را با حضور امثال کرار جاسم ها در فوتبال مان دیده ایم. شاید به این سبک بتوان فوتبال کراری هم گفت.

 راه شکست دادن عراق چیست؟
 اینکه روبروی این تیم با آرامش کامل بازی کنیم. حوصله مان در این بازی هر چه بیشتر باشد موفق تر می شویم و نتیجه بهتری می گیریم. نباید در زمین از نظر روحی به هم بریزیم چون عراقی ها استاد ایجاد جنگ روانی هستند. به نوعی می توان گفت در این منطقه آنها گربه سیاه ما هستند. اما اگر حوصله به خرج بدهیم حتما شکستشان می دهیم.

 ایرادهای زیادی به لیست تیم ملی گرفته شد. شما هم به این لیست ایراد داشتید؟
 انتخاب های سرمربی تیم ملی کاملا سلیقه ای است. اگر نفراتی که مدنظر من یا برخی دیگر است هم دعوت می شدند باز هم عده ای می گفتند چرا فلان بازیکن نیست. باید به ویلموتس و تصمیماتش احترام گذاشت.

 حرف آخر؟
 جالب است روزی که برای مذاکره درباره طلبم به باشگاه رفتم اینقدر از من تعریف می کردند که تو فلان کار را برای استقلال کردی و بَهمان گل را زدی و غیره تا از من تخفیف بگیرند و طلبم را ببخشم ولی در همان جلسه قول دادند مالیات پولی که هرگز به من پرداخت نشده را بدهند ولی از آن روز به بعد دیگر آن بازیکنی که از من تعریف می کردند نبودم. جالب تر این بود بازیکنانی که بعد از من طلبکار شده بودند پولشان را از باشگاه گرفته اند ولی من هنوز به خاطر مالیات پولی که نگرفته ام ممنوع الخروج و حساب هایم بسته است! باید بروم و بپرسم آن تعداد از بازیکنان چه راهی را رفتند که بعد از من پول گرفتند و من هم از همان طریق وارد شوم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آرش برهانی تیم فوتبال استقلال تیم ملی فوتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۵۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رومن رینز و پروژه‌ای بزرگ خارج از دنیای WWE

رومن رینز، قهرمان سابق کمربند آندیسپیوتد WWE به پروژه‌ای خارج از دنیای کشتی کچ مشغول است.

رومن رینز با شکست برابر کودی رودز در شب دوم رسلمنیا 40 کمربند خود را پس از نزدیک به 4 سال واگذار کرد. او اکنون در مرخصی از WWE به سر می‌برد و به نظر مدت زمان دوری او از رینگ کشتی کچ چند ماهی طول خواهد کشید.

طرفداری | رومن رینز در حال حاضر مشغول به کار در پروژه‌ای سینمایی به همراه بازیگر و خواننده محبوب آمریکایی ککه پالمر، ادی مورفی و پیت دیویدسون بوده و طبق شنیده‌ها این پروژه برای ساخت یک فیلم کمدی است. رینز از نظر بسیاری بزرگترین ستاره منفور در دوران جدید WWE به شمار می‌آید. برای 4 سال او قدرتمندترین ستاره کمپانی بود و سرانجام در شب دوم رسلمنیا 40 بود که سلطنت او به دست کودی رودز به پایان رسید.

به دنبال این شکست رومن رینز با ارسال ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی از آماده سازی خود برای یک شروع تازه پس از سوگواری بابت این شکست خبر داد. جای خالی او از همین حالا در برنامه‌های WWE حس می‌شود و هوادران مشتاق به بازگشت او هستند. هواداران زیادی انتظار دارند که این بار بازگشت رومن رینز در قالب یک کاراکتر محبوب (FACE) انجام پذیرد و رئیس قبیله با سولو سیکوا و نسخه جدید بلادلاین او وارد درگیری شود.

از دست ندهید ????????????????????????

شب دلچسب عثمان دمبله مقابل تیم سابق اشک‌های ستاره نوجوان بارسلونا بعد از حذف حمله مجازی هواداران بارسلونا به آرائوخو: برو بایرن مونیخ! مایلی کهن: قلعه نویی بابت کلمه مردک شکایت کرده اما این که معنی بدی ندارد

دیگر خبرها

  • گل گهر سیرجان ۲ - ۲ استقلال خوزستان/ آبی پوشان از شکست در کویر گریختند
  • طلسم اصفهان: رکورد خاص ذوب آهن شکست!
  • روزی که یک استقلالی جام را از پرسپولیس گرفت!
  • روزی که علیمنصور دوباره جام را از پرسپولیس گرفت!
  • پرسپولیس امیدوار به توقف استقلال
  • رومن رینز و پروژه‌ای بزرگ خارج از دنیای WWE
  • محرم تنها مربی بدون باخت؛ جواد نکونام به یحیی رسید!
  • شافعی: ترفند استقلالی ها به حاشیه بردن سرخپوشان است/ پروژه واگذاری سرخابی ها شکست می خورد
  • بازی‌های باقی‌مانده پرسپولیس/ سرخ‌ها دور رفت از این ۷ بازی یک امتیاز کمتر از استقلال گرفتند!
  • «خمز» با تیم فوتبال تراکتور چه کرد؟/ ناکام برابر تیم‌های بزرگ