Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس ستاد هماهنگی با تاکید بر اینکه همگان تلاش کنند که جایگاه مساجد در نظام جمهوری اسلامی ایران به عالی ترین سطح خودش برسد، گفت: همانطور که مساجد در قانون گذاری در راس است باید مساجد در اعتبارات و بودجه در راس قرار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «حجت الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی»  در همایش منادیان وحدت سیستان و بلوچستان اظهار داشت: سیستان و بلوچستان استان دارای مردمانی غیرتمند و مردم دار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه مردم شیعه و سنی استان زندگی مسالمت آمیز دارند، افزود: مدیران کانون های فرهنگی و هنری سیستان و بلوچستان چه شیعه چه سنی خالصانه کار می کنند.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان اینکه اولین شورای هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان برگزار شد، گفت: شورای هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد در راستای ارتقای سطح رسمی کانون ها تعریف شده است.

 

ارزانی با تاکید بر اینکه باید مساجد در راس امور قرار گیرد، گفت: همانطور که مساجد در قانون گذاری در راس است باید مساجد در اعتبارات و بودجه در راس قرار گیرد.

 

 سیستان و بلوچستان در سامانه بچه های مسجد در شرایط مطلوب قرار دارد و اگر فرآیند ثبت فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری این استان به خود شتاب بگیرد می تواند به عنوان کاندید پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران انتخاب شود.

 

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: هر استانی که به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد کشور انتخاب شود برنامه های ویژه برای اعتلایی کانون ها فرهنگی و هنری مساجد آن استان خواهیم داشت.   

 

ارزانی گفت: بنا نیست فعالیت کانون های فرهنگی و هنری در استانها را از مرکز دیکته کنیم بلکه براساس برنامه پیشنهادی شما عمل خواهیم کرد و از آن حمایت می کنیم.

 

وی افزود: مسجد از اهمیت خاص برخوردار است زیرا که تمامی برنامه‌ها و مناسکی که در آن انجام می‌گیرد جنبه معنوی دارد و نگاه مادی‌گرانه و دنیایی در آن وجود ندارد.

 

وی از مسجد به عنوان پایگاه وحدت، رشد و ارتقاء سطح فرهنگی، علمی، اخلاقی و بصیرتی یاد کرد و گفت: مساجد راه گشای بسیاری از آسیب ها و مشکلات اجتماعی است.

 

یادآور شد: فضای معنوی حاکم بر مساجد افراد را به سمت و سوی اخلاق اسلامی سوق داده است.

پایان پیام/291

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد هفته وحدت هفته وحدت شیراز شبستان یزد کانون های فرهنگی هنری مساجد اردبیل هفته کتاب و کتابخوانی تخصیص اعتبارات مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۵۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود بیش از ۱۴۰ هزار گردشگر و مسافر نوروزی به چابهار

سعید ریگی   اظهارکرد: علاوه بر جاذبه‌های گردشگری مناطق دیدنی و آب و هوای بهاری چابهار، انجام ویژه برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری، باعث سرگرمی و خوشحالی مسافران نوروزی این شهر شده است.

وی افزود: شهرستان چابهار در فصل نوروز، علاوه بر اینکه مقصد مسافران نوروزی شده با برپایی جشنواره‌های فرهنگی و هنری در نقاط مختلف شهر، آینهٔ تمام نمایِ فرهنگ اصیل و آدب و رسومِ مردم سیستان و بلوچستان برای مسافران نوروزی شده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار گفت: امسال فصل نوروز در چابهار برای مسافران نوروزی متفاوت‌تر از سال‌های قبل است چرا که نوروز امسال بخاطر همزمانی با ماه مبارک رمضان، مسافران بعد از افطار و در شب‌های بهاری چابهار با اجرای برنامه‌های محلی و شاد، هم با آیین‌های رمضانی مردم سیستان و بلوچستان و با فرهنگ و آدب رسوم مردم این استان آشنا خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه ورود سالانه یک میلیون مسافر و گردشگر به بندرچابهار را شاهد هستیم، افزود: این متطقه زیبای ساحلی بلوچستان ظرفیت‌های فراوانی در حوزه گردشگری، اقتصادی و تجاری دارد و بیش از ۷۰۰ اثر تاریخی، تفریحی، دیدنی و گردشگری از گواتر تا زرآباد وجود دارد که مسافران می‌توانند از زیبایی های این منطقه لذت ببرند.

ریگی اظهار کرد: سواحل بکر و زیبای مکران در شهرستان‌های بندری چابهار و کنارک واقع در جنوب شرقی ترین مرز آبی و خشکی و بهترین نقطه دسترسی کشور به آب های اقیانوسی و آزاد دنیا جذاب ترین مقصد گردشگری ایرانیان بویژه مردم استان سیستان و بلوچستان در تعطیلات نوروزی است.

وی با بیان اینکه امروز سفر به چابهار و سواحل طولانی و زیبای ۵۴۱ کیلومتری آن به عنوان بهشت گمشده و ناشناخته در ایران برای ایرانیان خوش سفر و خوش ذوق و علاقه مند به طبیعت گردی از جذابیت ویژه ای برخوردار است، تصریح کرد: وجود طبیعت بکر، روستاهای صیادی، مناطق تاریخی و تفریحی، المان ها و مردمی مهربان با فرهنگ بومی و استفاده از لباس های محلی و زبان و گویش بلوچی و محلی، چابهار را به یکی از پرجاذبه ترین مناطق برای سفر و گشت و گذار تبدیل کرده است.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار افزود: همین جذابیت ها سال به سال بر تعداد مسافران و گردشگران چابهار و سواحل مکران به ویژه در سال های اخیر افزوده است.

وی گفت: سازمان منطقه آزاد چابهار برای ایجاد شور و نشاط و خلق لحظات بیادماندنی برای گردشگران، با برپایی جشنواره بهار در بهار ۱۷ تیم هنری از استان سیستان وبلوچستان را در نقاط مختلف شهر چابهار مستقر کرده تا ضمن ارائه خدمات فرهنگی ومعرفی جاذبه‌های گردشگری چابهار به مسافران نوروزی، آداب و رسوم مردم استان را هم در قالب هنر به نمایش بگذارند.

جشنواره بهار در بهارِ چابهار

دبیر جشنواره بهار در بهارِ چابهار افزود: برای معرفی بیشتر و بهترِ آئین‌های سنتی مردمان استان سیستان و بلوچستان، جشنواره بهار در بهار را در سه بخش؛ موسیقی میدانی، تئاتر میدانی وجشنواره بهارگاهی طراحی کردیم که در جشنواره بهارگاهی هنرمندان ملی هم دعوت شده اند.

محمد دین دشتی عنوان کرد: از هفتم تا هشتم اسفند بخش اصلی جشنواره در شهرچابهار توسط هنرمندان به اجرا در خواهد آمد و گردشگران میتواند از نزدیک به تماشایِ اجرای برنامه‌هایی بنشیند که بسیار جذاب و دیدنی خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تخصیص‌ ۵۰۰ میلیارد تومان برای جبران سیل سیستان و بلوچستان
  • رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است
  • جایگاه نخست لرستان در افزایش کانون‌ فرهنگی هنری مساجد در کشور
  • لاجوردی: فرهنگ اولین قربانی در تخصیص بودجه است
  • ضرورت ایجاد بانک اطلاعات کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد
  • توسعه فعالیت‌ های قرآنی نیازمند تخصیص بودجه
  • توسعه فعالیت‌های قرآنی نیازمند تخصیص بودجه
  • ورود بیش از ۱۴۰ هزار گردشگر و مسافر نوروزی به چابهار
  • قرآن در تخصیص بودجه باید عنوان مستقلی داشته باشد
  • اجرای ویژه برنامه های فرهنگی و هنری در موزه مردم شناسی ارومیه برای کودکان