Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@09:21:23 GMT

ورزش جانبازان و معلولان زنجان در انتظار اتوبوس

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۶۵۳۵۹

ورزش جانبازان و معلولان زنجان در انتظار اتوبوس

کمال عشق، شامگاه روز دوشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته پارا المپیک در مجموعه ورزشی ولیعصر زنجان برگزار شد، افزود: اتوبوس ویژه معلولان در زنجان رونمایی شد اما به منظور بهره‌برداری تا زمان حاضر رنگ حقیقت به خود نگرفته است.

اوایل دی‌ماه سال ۹۷، رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری زنجان به خبرنگار ایرنا گفته بود: یکی از نیازهای جامعه معلولان نبود وسلیه نقلیه مناسب برای تردد در سطح شهر بود که با کارهای انجام گرفته نخستین اتوبوس معلولان در زنجان رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
سید اسماعیل موسوی اضافه کرده است: برای ایجاد رمپ و تغییر ساختار اتوبوس با هدف استفاده معلولان از این وسیله نقلیه در مجموع ۹۰ میلیون تومان هزینه شده است.  
وی اظهار داشته است: امکان بهره‌مندی  ۶ ویلچری و ۱۲ غیر ویلچری از این اتوبوس که به صورت مسیر ویژه در سطح شهر تردد خواهد کرد وجود دارد.  
وی اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های عمده این هیات، عملی نشدن بخشنامه‌ شورای عالی انقلاب فرهنگی ویژه حمایت از ورزش جانباران و معلولان است که بیش از یک سال از امضای آن توسط رئیس‌جمهوری می‌گذرد.

عشق، تصریح کرد: اگر ۵۰ درصد از موارد قید شده این بخشنامه، عملی شود در این صورت عمده مشکلات ورزش جانباران و معلولان استان زنجان برطرف می‌شود.  

وی افزود: مناسب‌سازی محیط، اختصاص سالن های ورزشی و جابجایی ورزشکاران ازجمله موضوعات مصوب شده در این بخشنامه است که با اجرایی آن می‌توان به آینده خوب ورزش جانبازان و معلولان زنجان، امیدوارتر شد.   ‌

رئیس هیات ورزش جانبازان و معلولان استان زنجان نیز گفت: ازجمله وظایف شهرداری و شورای شهر، کمک به جابجایی ورزشکاران جانباز و معلول به سالن‌های ورزشی می‌باشدکه متاسفانه تا به امروز محقق نشده است.

مهدی مرادی با بیان اینکه ورزشکاران جانباز و معلول باید از مزیت‌های بخشنامه شورای عالی انقلاب فرهنگی بهره‌مند شوند، افزود: با اجرای این بخشنامه، بستر و مسیر برای رشد و شکوفایی این رشته ورزشی زنجان فراهم‌تر می‌شود.  

وی به برنامه‌های هفته پارا المپیک اشاره کرد و اظهار داشت: هفته پارا المپیک، مهر ماه هر سال برگزار می‌شود اما امسال به دلیل تقارن این هفته با ماه‌ محرم و صفر، مقرر شد تا برنامه‌های در نظر گرفته شده از ۱۶ تا ۲۲ آبان‌ ماه، اجرا شود.

مرادی با بیان اینکه برنامه‌های تدوین شده با همکاری اداره آموزش و پرورش استثنایی، اداره کل ورزش و جوانان، سازمان اجتماعی،  فرهنگی و ورزشی شهرداری و اداره کل بهزیستی،   برگزار می‌شود، افزود: یکی از برنامه‌هایی که به جد توسط هیات ورزش‌های جانبازان و معلولان زنجان دنبال می‌شود جنبش پارا المپیک است که این برنامه با هدف شناساندن رشته‌های مختلف ورزشی و ترغیب معلولان و خانواده‌ آنان به فعالیت‌ در عرصه ورزش است.

رئیس هیات ورزش جانبازان و معلولان به منفک شدن برخی رشته‌های ورزشی از این هیات اشاره کرد و گفت: رشته‌های قایقرانی، بدمینتون، پینگ پنگ، تیراندازی با کمان، تنیس، تکواندو و دوچرخه‌سواری از این هیات منفک شد.

مرادی با بیان اینکه در زمان حاضر این هیات در ۱۲ رشته قهرمانی و پنج رشته همگانی مردان و زنان فعالیت دارد، افزود: قریب ۷۵۰ ورزشکار زن و مرد به صورت سازمان یافته در این رشته‌های ورزشی، فعال هستند و زیر نظر ۴۰ مربی و کمک‌مربی، آموزش دیده و تمرین می‌کنند.   

وی حمایت از ورزشکاران جانباز و معلول را یکی از رویکردهای اصلی این هیات اعلام کرد و اظهار داشت: پارسال توانستیم برابر با تمامی هیات های ورزشی زنجان، ورزشکار به بازی‌های پاراآسیایی اعزام کنیم و این رکورد بسیار خوبی بود که نتیجه آن کسب هشت مدال بود.

مرادی با بیان اینکه این هیات در سال گذشته ۲۸ مورد اعزام ورزشکاران به رقابت‌های مختلف برون‌مرزی را داشت که منجر به کسب ۲۵ مدال رنگارنگ شد، افزود: اجاره‌ای بودن مجموعه فرهنگی - ورزشی ولیعصر زنجان، باعث شده است تا بخش زیادی از درآمد هیات صرف اجاره بهاء شود و نتوانیم همانند گذشته از ورزشکاران حمایت کنیم.

وی نبود حامی مالی مناسب را از دیگر مشکلات ورزش جانبازان و معلولان ذکر کرد و اظهار داشت: نبود حامی مالی باعث شده است تا در برخی از مقاطع شاهد حضور ورزشکاران زنجانی به تیم‌های سایر استان‌ها بپیوندند.

مرادی با تاکید براینکه بانوان معلول زنجان، سهم ارزنده‌ای در کسب مدال‌ها و موفقیت‌ها دارند، افزود: بی‌شک کسب سهمیه پارا المپیک ۲۰۲۰ توکیو از سوی رقیه شجاعی ورزشکار ملی‌پوش زنجانی فعال در رشته تیراندازی با تفنگ را باید یکی از مهم‌ترین توفیقات ورزش این استان دانست و حضور لیلا عباسی و رقیه امیری در اردوی تیم‌ملی بسکتبال با ویلچر و سمیرا خالقی در والیبال نشسته نیز از دیگر موفقیت‌های بخش بانوان است.

وی افزود: در حال حاضر ۶ ورزشکار جانباز و معلول این استان به عنوان لژیونر در بسکتبال باویلچر لیگ‌های اروپایی ازجمله آلمان، انگلیس و ایتالیا مشغول به بازی هستند که این نشان از توانمندی بالای ورزشکاران این رشته ورزشی زنجان است.

برچسب‌ها پارالمپیک ورزش معلولان زنجان ورزشی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پارالمپیک ورزش معلولان زنجان ورزشی پارالمپیک ورزش معلولان زنجان ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۵۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوی تیم ملی تیراندازی جانبازان و توان یابان از ۱۶ فروردین

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فدراسیون ورزش‌های جانبازان و توان یابان، چهارمین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی تیراندازی برای حضور در مسابقات جام جهانی کره جنوبی، از شانزدهم فروردین تا یکم اردیبهشت در کمپ تیراندازی مجموعه ورزشی آزادی برگزار می‌شود.   نسرین شاهی (خراسان‌رضوی)، رقیه شجاعی (زنجان)، ساره جوانمردی (فارس)، فائزه احمدی و سیدمحمدرضا میرشفیعی (تهران) ملی پوشانی هستند که زیر نظر حسین امیری سرمربی، زینب آقاعلی‌اکبری، ابراهیم رحیمی‌سنگری مربیان تیم ملی به تمرین می‌پردازند.   حجت‌الاسلام احمد داعی به عنوان مربی فرهنگی در این اردو ملی پوشان را همراهی می‌کند.   کبری کلوانی سرپرستی این اردو را بر عهده دارد.   گفتنی است؛ تیم ملی تیراندازی کشورمان دوم اردیبهشت راهی کره جنوبی می‌شود و مسابقات از سوم تا دوازدهم اردیبهشت برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • بخشی از درآمد معدنی در یزد به ورزش اختصاص می‎یابد/سهم ورزش از بودجه استان افزایش می‌یابد
  • بخشی از درآمد معدنی در استان به ورزش اختصاص می‎یابد/سهم ورزش از بودجه استان افزایش می‌یابد
  • جهش تولید در بخش ورزشی با مشارکت مردم انقلاب ایجاد می‌کند
  • ورزشکاران مازندرانی ۸ سهیمه المپیک پاریس را کسب کردند
  • ۸ ورزشکار مازندران سهمیه المپیک پاریس را کسب کردند
  • تجلیل از روسای هیات‌های ورزشی سپیدان
  • ورزشکاران بیماران خاص اردبیل ۱۵ مدال کشوری کسب کردند
  • اردوی تیم ملی تیراندازی جانبازان و توان یابان از ۱۶ فروردین
  • سطح ووشو ایران در مجامع بین‌المللی مطلوب است
  • نگاه به هیات‌های ورزشی و سمن ها برابر خواهد بود / تاکید بر حضور سمن ها در شوراهای تخصصی