Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@16:38:41 GMT

بحران آب در کرمان جدی است

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۶۵۴۱۶

بحران آب در کرمان جدی است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسین امیری خامکانی رییس مجمع نمایندگان استان کرمان صبح امروز ۲۱ آبان ماه در جلسه شورای اداری استان کرمان با حضور رییس جمهور گفت: در استان کرمان چالش‌هایی داریم که فقط با ورود دولت حل می‌شود و مسئله آب بحثی نیست که در استان بتوان آن را حل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیری افزود: مردم مشکلات دولت را در جنگ اقتصادی درک می‌کنند و مسئولان با همه سختی ها، جنگ اقتصادی را مدیریت کرده و نگذاشتند کشور خالی شود.

اوتصریح کرد: در همه نهاد‌ها و در راس آن‌ها دولت باید مراقب باشیم که چالش‌های جنگ اقتصادی و نبرد طولانی با دشمن ما را از برخی زیرساخت‌ها و نقاط آسیب پذیر غافل نکند که خبر خوب حمایت از ۱۸ میلیون خانوار و حل مشکل آب از این موارد است.

نماینده زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در استان کرمان چالش‌هایی داریم که فقط با ورود دولت حل می‌شود و مسئله آب بحثی نیست که در استان بتوان آن را حل کرد، افزود: امروز در برخی شهرستان‌ها آخرین قطرات منابع آبی بی کیفیت از اعماق بیش از ۳۰۰ متری زمین برای شرب مردم استفاده می‌شود.

او بیان کرد: تابستان امسال در مرکز استان آب جیره بندی شد و در شهرستان‌های زرند، رفسنجان، بم و تقریبا همه شهرستان‌های استان مشکل اساسی در آب را داشتیم.

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: باید ماموریت و کمک ویژه‌ای از سوی دولت به وزیر نیرو داده شود که برخی مشکلات در کوتاه مدت با بهره برداری برخی سد‌ها رفع شود.

اوافزود: زغالسنگ استان کرمان کمک دولت را نیاز دارد، زیرا این بخش می‌تواند بیکاری منطقه را حل کند، اما زغالسنگ هر سال بی رمق‌تر شده و هیچ برنامه مدونی برای زغالسنگ کشور در زنجیره فولاد و ... وجود ندارد.

امیری با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل ریلی با توجه به بار زیادی که در استان وجود دارد، خط ریلی «بافت – سیرجان» و خط بم به جیرفت باید تسریع شود تصریح کرد: در بحث گازرسانی، استان کرمان پایین‌تر از میانگین کشوری است و در جنوب استان بخش زیادی باقی مانده و حتی برخی نقاط سردسیر استان نیز تحت پوشش گاز قرار نگرفته است.

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: اجرای طرح جامع یکپارچه سازی باغات و مزارع برای اجرای آبیاری مکانیزه، تعیین تکلیف اسناد اراضی ملی که سال‌ها زیر کشت و حتی سکونت قرار دارد، ساماندهی صادرات و بازار محصولات گلخانه‌ای و جالیزی جنوب استان کرمان، تکمیل بیمارستان‌های بم و عنبرآباد، تامین اعتبار بیمارستان زرند، ریزگرد‌ها و نیاز به کمک دولت برای مالچ پاشی از دیگر مواردی است که نیاز به کمک دولت دارد.

اوافزود: خطر بیکاری تعداد زیادی از نیرو‌های خودروسازی‌های استان کرمان جدی است و نیاز به مساعدت دولت در این زمینه وجود دارد.

امیری بیان کرد: بدهی بنیاد شهید به بیمه دی و مراکز دانشگاهی مشکل ساز شده به ویژه بیمه تکمیلی و درمان این افراد دچار مشکل است و مرکز توانبخشی ایثارگران استان با پیشرفت ۷۰ درصدی نیاز به اعتبار برای تکمیل دارد.

نماینده زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: ساماندهی اتباع بیگانه خواسته مردمی است که این افراد بیش از ۱۰ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند و در شهر‌های شمالی استان هزینه زیادی را ناخواسته به استان تحمیل می‌کنند که بار‌ها با وزیر کشور این موضوع را مطرح کرده ایم و باید برای این موضوع فکری بشود.

او بیان کرد: افزایش مالیات استان کرمان بیش از عدد مصوب بودجه چالش دیگر استان است که این پایه برای سال‌های بعد می‌شود و فشار زیادی را به اصناف و واحد‌های تولیدی وارد می‌کند.

انتها‌ی پیام/ی

افزایش مالیات استان کرمان بیش از عدد مصوب بودجه چالش دیگر استان است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حسن روحانی نمایندگان مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۵۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب بهاری در جاده سه چاهون بافق+فیلم

به دلیل بارش شدید باران بهاری در مسیر جاده سه چاهون بافق سیل به راه افتاد.

روز گذشته مدیرکل مدیریت بحران استان یزد اعلام کرد؛ دستگاه‌های اجرایی عضو مدیریت بحران استان در حالت آماده‌باش هستند.

وی همچنین در خصوص احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها در اکثر شهرستان‌های استان هشدار داد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی در رفسنجان
  • پس از باران/ جاده -یزد مهریز+فیلم
  • مدارس زرند فردا تعطیل است
  • سیلاب بهاری در جاده سه چاهون بافق+فیلم
  • بارش شدید باران در روستاهای انار
  • ترک فعل احتمالی در مدیریت بحران پیگیری می‌شود
  • پایان روز دوم مسابقات ورزشی کارکنان دولت در کرمان
  • ببینید | هشدار جدی مدیریت بحران به مردم تهران!
  • بارش های شدید در راه تهران؛ هشدار مدیریت بحران