Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونان این وزارتخانه عصر روز گذشته (دوشنبه) با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.
علی لاریجانی در این نشست با اشاره به لزوم توسعه خدمات الکترونیک مردم محور اظهار داشت: در شرایطی که دولت با مشکلات حوزه بودجه و درآمد مواجه است، این خدمات باید زندگی مردم را تسهیل و گره از کار آنها باز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آذری جهرمی: بخش IT در سال ۹۷ بیش از ۶ درصد رشد داشت

محمدجواد آذری جهرمی با اشاره به پیشرفت‌های اخیر حوزه فناوری اطلاعات و نیاز به هم‌افزایی بیشتر با مجلس، افزود: با توجه به شرایط دولت، در حوزه فناوری اطلاعات تلاش شد تا از بخش خصوصی بیشتر بهره‌مند شویم. در همین راستا در سال ۹۷ علیرغم رکود منفی ۴ درصدی، بخش IT بیش از ۶ درصد رشد اقتصادی را تجربه کرد.

 ۷۸ روستاها در سال گذشته به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

وی تصریح کرد: در طول یکسال گذشته از مجموع ۴۲ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور حدود ۳۱ هزار روستا معادل ۷۸ درصد روستاهای کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند که رشد دوبرابری در این زمینه صورت گرفت.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اظهار داشت: در ابتدای دولت پایشی انجام گرفت تا میزان دسترسی استان‌ها به شبکه ملی اطلاعات مشخص شود، بر همین اساس برخی از استان‌ها مانند کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد از دسترسی کمتری برخوردار بودند که تلاش شد حجم سرمایه‌گذاری به این استان‌ها منتقل شود.
براساس این گزارش وزیر ارتباطات و معاونین وی گزارش‌هایی از پیشرفت‌ها و دستاوردهای حوزه ارتباطات، دولت الکترونیک، IT، توسعه زیرساخت‌های روستایی، توسعه استارت آپ‌ها، هوشمندسازی مدارس، توسعه شبکه ملی اطلاعات و استفاده از اطلاعات سازمان فضایی کشور و ساخت ماهواره به رئیس مجلس شورای اسلامی ارائه کردند.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی ارتباطات و فناوری اطلاعات محمد جواد آذری جهرمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی ارتباطات و فناوری اطلاعات محمد جواد آذری جهرمی مجلس شورای اسلامی ارتباطات و فناوری اطلاعات محمد جواد آذری جهرمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۵۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برقراری اینترنت پرسرعت همراه در مسجد شکر طبس


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،همزمان با چهل و چهارمین سالگرد شکست تجاوز مفتضحانه امریکا به صحرای طبس، طرح اینترنت پر سرعت همراه اول در مسجد شکر طبس با حضور سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور برقرار شد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گفت: مسجد شکر طبس به تکنولوژی نسل چهار مجهز شده است.

بهی با اشاره به اینکه این میزان اعتبار از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تامین شده است افزود: برای این طرح ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.




دیگر خبرها

  • طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد
  • اجرای طرح ایران دیجیتال در کردستان
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • پرداخت ۱۸ میلیارد به شرکت‌های دانش‌بنیان کردستان
  • توسعه ICT سبب نجات کردستان از عقب‌ماندگی می‌شود
  • توسعه حوزه ICT راه نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی کردستان
  • وجود ۱۲۶۰ کسب‌وکار دارای نماد اعتماد الکترونیک در کردستان
  • ۱۶ شرکت دانش بنیان کردستان در حوزه فناوری اطلاعات فعال است
  • برقراری اینترنت پرسرعت همراه در مسجد شکر طبس
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی