Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-18@22:58:40 GMT

خشونت در خاورمیانه باید متوقف شود

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۶۵۴۸۲

به گزارش ایلنا به نقل از د نشنال، «جان راکولتا» سفیر آمریکا در امارات در حاشیه نشستی در ابوظبی با محوریت ایران گفت: من با رؤسای بسیاری از کشورها در اینجا دیدار کرده‌ام. اول این که آن‌ها به صراحت  تاکید کردند که موافق فشار حداکثری بر ایران هستند، دوم این که آن‌ها نمی‌خواهند با خشونت مشکلات را حل کنند و سوم این‌که یک راه حل سیاسی و  مذاکره تنها راه حل خروج از این بحران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در ادامه افزود: ما با همکاری با امارات تلاش می‌کنیم تا  ایران را متقاعد کنیم که تنها راه خروج  از این مسئله یک راه حل سیاسی است. رئیس‌جمهور آمریکا بارها و بارها به صراحت تاکید کرده است که تنها راه خروج از  تنش‌ها، راه حل سیاسی است. در خاورمیانه دیگر جایی برای خشونت وجود ندارد و خشونت باید متوقف شود.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران آمریکا برجام امارات متحد عربی ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۵۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: آمریکا مقصر افزایش تنش در خاورمیانه است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه یادآور شد، تشدید بحران کنونی در خاورمیانه که تاکنون بدین شکل سابقه نداشته، نتیجه ماجراجویی شکست خورده آمریکا و حمایت از اقدامات غیرقانونی اسرائیل است و گفت: شورای امنیت باید تدابیری برای جلوگیری از از وخامت اوضاع اتخاذ کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی ابراز عقیده کرد که تشدید بحران کنونی در منطقه خاورمیانه نتیجه شکست یک ماجراجویی دیگری از سوی دولت ایالات متحده است.

این دیپلمات تاکید کرد که مقامات واشنگتن مدت‌هاست که «اظهارات بی سابقه‌ای» را تبلیغ می‌کنند، مبنی بر اینکه گویا همه قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل الزام‌آور نیستند. در واقع ایالات متحده به خاطر جاه طلبی‌های خود هر کاری انجام می‌دهد تا این امکان را برای اسرائیل فراهم کند که از پیروی از قوانین بین المللی خودداری کند. زاخارووا افزود: این سیاست واشنگتن خاورمیانه را در آستانه یک بحران بسیار جدی قرار داده، بحرانی که این منطقه در تاریخ اخیر هنوز تجربه نکرده است.

او گفت: «به نظر من وضعیت کنونی در منطقه  نتیجه یک ماجراجویی دیگر از سوی ایالات متحده آمریکا است که شکست خورده و منجر به فروپاشی وضعیت متزلزل در خاورمیانه شده است.»

سخنگوی وزارت امور خارجه یادآور شد که خاورمیانه بیش از یک جنگ را تجربه کرده است، ولی تاکنون چنین "وضعیت انفجاری گسترده‌ای" هرگز در منطقه رخ نداده بود.

زاخارووا از شورای امنیت خواست تا از تشدید تنش در خاورمیانه جلوگیری کند

ماریا زاخارووا تاکید کرد که  شورای امنیت سازمان ملل باید هر اقدامی که لازم است را برای جلوگیری از تشدید تنش در خاورمیانه انجام دهد. این دیپلمات گفت: «ما واقعاً معتقدیم که وضعیت تحت هیچ شرایطی نباید در جهت تشدید بیشتر اوضاع تحریک شود. و هر کاری باید انجام شود تا شورای امنیت سازمان ملل دست به اقدامی بزند.»

به گفته وی، کار شورای امنیت به دلیل موقعیت تعدادی از کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا که "اجازه استفاده از منابع سازمان ملل را نمی دهند" پیچیده شده  و عملاً موثر نیست.

ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران روز سه‌شنبه اشاره کرد که این اقدامات مخرب آمریکا، سازمان ملل و کشورهای غربی بود که ایران را مجبور به حمله تلافی جویانه علیه اسرائیل کرد.

روز گذشته دفتر مطبوعاتی کرملین اعلام کرد که به ابتکار طرف ایرانی، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با ابراهیم رئیسی، همتای ایرانی خود گفتگویی تلفنی داشت و  سران دو کشور در خصوص تشدید اوضاع در خاورمیانه پس از حمله هوایی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق و حمله تلافی جویانه ایران به تفصیل تبادل نظر کردند.

طبق این اطلاعات، پوتین ابراز امیدواری کرد که طرف‌های درگیر  خویشتن داری بیشتری از خود نشان داده و اجازه ندهند دور جدیدی از رویارویی آغاز شود که عواقب آن برای کل منطقه فاجعه بار خواهد بود. رئیسی نیز به نوبه خود تاکید کرد که تهران هیچ هدفی برای افزایش تنش در منطقه ندارد و اقدامات ایران از روی اجبار و محدود بوده است.

روسای جمهور روسیه و ایران تأیید کردند که علت اصلی پیچیدگی اوضاع، عدم حل و فصل مناقشه دیرین بین فلسطین و اسرائیل است. علاوه بر این، دو طرف تاکید کردند که رویکردهای اصولی روسیه و ایران به نفع آتش‌بس فوری در نوار غزه، ارائه بیشتر کمک‌های بشردوستانه به مردم آن و ایجاد شرایط برای حل و فصل دیپلماتیک بحران، بر یکدیگر منطبق است.

روسیه خطاب به اسرائیل: از اقدام نظامی خودداری کنیدروسیه قصد محکوم کردن حمله تلافی جویانه ایران را نداردنماینده روسیه: نشست شورای امنیت نمایش ریاکاری غرب است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سیل در امارات / پرواز‌های فرودگاه امام به دبی متوقف شد
  • سیل در امارات، انجام پروازهای فرودگاه امام به دبی را متوقف کرد
  • آخرین جزییات از پرواز‌های دبی پس از بارش
  • پرواز‌های دبی از سرگرفته شد
  • پروازهای دبی از سرگرفته شد
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • روسیه: آمریکا مقصر افزایش تنش در خاورمیانه است
  • اردوغان: اسرائیل به دنبال تحریک درگیری‌های منطقه‌ای است
  • ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه