Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروهک تروریستی طالبان ۱۸ سال پس از سقوط حکومتشان و ۸ سال بعد هلاکت بن‌لادن هنوز رویای تجدید حیات دارند.

به گزارش شریان نیوز،منابع درآمدی طالبان مانند بسیاری از گروه‌های تروریستی از محل اخاذی، قاچاق مواد مخدر و کمک های خارجی تامین می‌شود ولی در این بین تفاوتی که میان طالبان و داعش است دسترسی داعش به منابع نفتی است در حالی که طالبان به این منابع دسترسی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 گروهک تروریستی طالبان به مدت ۵ سال نیز در افغانستان حکومت کرد و ۱۸ سال پیش با حمله آمریکا، سقوط کرد. این گروهک که داستان های عجیبی در خصوص نحوه شکل گیری و حمایت مالی برخی کشورها از جمله خود آمریکا از آن وجود دارد، در فاصله سال های حکومت خسارات عجیبی به بناهای باستانی این کشور زد. 

یکی از راه‌های کسب درآمد طالبان از محل تهدید است، به این صورت که روسای طالبان برای اینکه به اموال عمومی افغانستان آسیب نزنند از دولتمردان این کشور اخاذی می کنند و مبالغ هنگفتی را با عنوان مالیات برای حفظ اموال عمومی افغانستان دریافت می کنند و این اخاذی ها نه تنها برای عدم آسیب رساندن به اموال عمومی است بلکه برای جلوگیری از آسیب دیدن شهروندان افغان نیز صورت می‌گیرد. 

طی سال های گذشته بسیاری از شرکت ها در افغانستان به طالبان پول پرداخت کرده اند اما در حال حاضر این گروه می خواهد این مبالغ را به صورت درصدی بر روی درآمد این شرکت ها تعیین کند.

درآمد گروهک های تروریستی باید متنوع باشد و بر همین اساس بسیاری از کارشناسان اقتصادی اعضای طالبان را به عنوان متخصصان مدیریت اعمال غیرقانونی می شناسند.

بر اساس این گزارش برخی از شورشیان طالبان به کشاورزان و مزارع آن ها وابسته اند و حاضرند پاداش خوبی به کشاورزان مناطق جنوبی این کشور می دهند در صورتی که مزارعشان را برای کشت خشخاش در اختیار آن ها قرار دهند.

دلیل اینکه کشاورزان افغان تن به این کار می دهند درآمدی است که از این طریق کسب می کنند و در مقابل فروش محصولات خود در بازار سود بیشتر عایدشان می شود.

در واقع اعضای این گروهک تروریستی نه تنها از فروش مواد مخدر بلکه از طریق کنترل راه های اصلی بازرگانی و اخاذی بازرگانان نیز کسب درآمد می کنند و این امر خصوصا در حوزه دارو برای اعضاء آن‌ها  بسیار پرسود است.

برای آنهایی که از پرداخت پول امتناع می کنند چه آینده‌ای رقم خواهد خورد؟

آماری از کسانی که از پرداخت مالیات به اعضای طالبان امتناع کردند موجود است که بر اساس آن نشان می دهد کسانی که از پرداخت پول امتناع کردند از خانه هایشان ربوده شده اند و کسی از سرنوشت آنان  خبرندارد.

اعضای این گروه نه تنها مشغول صادرات مواد مخدر هستندبلکه با کاروان ها و باندهای مواد مخدر بزرگتر همکاری می کند و مانع آسیب دیدن بار آنها و باعث سالم رسیدن محموله شان به مقصد می شود و از این طریق مبالغ هنگفتی پول دریافت می کند.

تخمین رقم درآمد این گروه ها کار دشواری است ولی براساس آخرین آمارها این گروه سالانه بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلون دلار درآمد دارد.

اما این همه داستان نیست و تحقیقات نشان داده است این گروهک تروریستی تحت حمایت خارجی نیز قرار دارد و برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از کمک های مالی به این گروهک تروریستی دریغ نمی کنند به گونه ای که گفته می شود درست است که این گروه به طور مستقیم به نفت دسترسی ندارد ولی به بخشی از درآمدهای نفتی دسترسی دارد.به این ترتیب می توان گروهک تروریستی داعش را گروهی دانست که به صورت مستقیم به نفت دسترسی دارند اما طالبان به شکلی غیر مستقیم به این منابع دسترسی دارند و البته مواد مخدر مهمترین منبع درآمدی این گروه اعلام شده است.

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۵۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع پاکستان: افغانستان سرچشمه تروریسم در کشور ماست

وزیر دفاع پاکستان، افغانستان را «سرچشمه تروریسم در پاکستان» خواند و بر ضرورت اجرای اصلاحات اساسی فوری در نحوه مدیریت مرز ۲ کشور تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، «خواجه محمد آصف»، وزیر دفاع پاکستان در پستی که روز چهارشنبه در شبکه اجتماعی «ایکس» منتشر کرد نوشت: «با توجه به افزایش حوادث تروریستی تغییرات بنیادین در وضعیت مرز ضروری است.»

این وزیر دولت پاکستان از عملکرد طالبان به دلیل فقدان پیشرفت آن‌ها برای رفع نگرانی‌های امنیتی انتقاد کرد و گفت: «سرچشمه تروریسم در پاکستان در افغانستان است و کابل به رغم تلاش های ما هیچ پیشرفتی در این جهت حاصل نکرده است. با وجود اطلاع داشتن آن‌ها از مخفی‌گاه‌های تروریسم، تروریست‌ها همچنان آزادانه از خاک آن‌ها علیه پاکستان عملیات انجام می‌دهند.»

آصف اظهار کرد پاکستان ممکن است در مسیر رفع نگرانی‌های فرامرزی خود قوانین بین‌المللی را دور بزند.

به نوشته پایگاه اینترنتی «آمو تی.وی»، او توضیح داد: «مرز افغانستان و پاکستان با مرزهای سنتی دیگر جهان تفاوت دارد. در وضعیت فعلی در حالی که همکاری از سمت کابل مطرح نمی‌شود، پاکستان مقید به اجرای همه قوانین و هنجارهای بین‌المللی در این مرز نخواهد بود. ما باید جلوی جریان ورود تروریست‌ها را بگیریم. به این طریق هر دو کشور می‌توانند روابطشان را همچون همسایگان سنتی خوب پرورش دهند. تسهیلات مسافرتی را می‌توان از طریق گذرنامه و روادید ادامه داد.»

این بیانیه در پی افزایش حملات شبه‌نظامیان در داخل پاکستان مطرح می‌شود. مقام‌های پاکستان هفته گذشته دست به حملاتی هوایی در ۲ ولایت افغانستان زدند. طالبان اعلام کرد این حملات به کشته شدن هشت غیرنظامی از جمله زنان منجر شدند.

طالبان همچنین اتهام‌های مقام‌های پاکستانی علیه خود را رد و استدلال کرده اسلام آباد به دنبال نسبت دادن شکست‌های خود در زمینه مبارزه با گروه‌های شبه‌نظامی به افغانستان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع پاکستان: افغانستان سرچشمه تروریسم در کشور ماست
  • نروژ: داعش توانایی خود را در افغانستان از دست داده است
  • ارتش سوریه حمله تروریست‌ها را خنثی کرد
  • آمریکا: مبارزه با گروه‌های تروریستی به نفع حکومت طالبان است
  • شهادت یک نوزاد بر اثر تیراندازی گروهک تروریستی در جاده خاش_ایرانشهر
  • شهادت یک تکاور در درگیری با گروهک تروریستی
  • شهادت یک نفر از پرسنل یگان انتظامی خاش
  • درگیری پلیس خاش با گروهک تروریستی جیش الظلم
  • ولادیمیر پوتین: اوکراین هم‌دست تروریست‌هاست | ما می‌خواهیم بدانیم که دستور را چه کسی داده است
  • دستگیری یکی از اعضای گروهک تروریستی جیش الظلم در هرمزگان