Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا نقوی، شهردار میبد در گفت و گو با   خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، با اشاره به برگزاری همایش بین المللی شهرداران شهر‌های جهانی زیلو در چین، گفت: تنها شهری که از ایران توانست به معرفی صنعت دستی خود با فیلم‌های تهیه شده به زبان انگلیسی بپردازد، شهر جهانی زیلو میبد بود.

او همایش شهرداران شهر‌های جهانی صنایع دستی را فرصتی ارزشمند برای عرضه هنرصنعت زیلو به جهان دانست و افزود: در این همایش با مستند‌های تهیه شده نحوه‌ی بافت زیلو، کاربرد‌ها و فرآیند جهانی شدن آن به نمایش گذاشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نقوی با بیان اینکه نمایندگان ۲۰ کشور در این همایش حضور داشتند، اظهار داشت: در کنار این همایش نمایشگاهی برگزار و صنایع دستی جهانی در آن ارائه شد که غرفه زیلو مورد استقبال مردم چین و دیگر کشور‌ها قرار گرفت.

شهردار میبد با اشاره به وجود مدارس صنایع دستی در چین، افزود: در ایران کمتر کودک و نوجوانی با صنایع دستی آشنا هستند، در این مدارس به گونه‌ای هدایت می‌شود که کودکانشان در کنار علم و دانش با فرهنگ و صنایع دستی نیز آشنا می‌شوند.

نقوی ایجاد یک مرکز آموزشی بافت زیلو برای کودکان را از برنامه‌های ضروری میبد دانست و گفت: یکی از مزیت‌های این کار حفظ فرهنگ و زنده نگه داشتن آن در نسل‌های آینده است، وظیفه ما است که دانش صنایع دستی را از گذشته باقوت به نسل‌های بعد منتقل کنیم.

او ارتباط بیشتر میبد با شهر‌های جهانی صنایع دستی را از مزایای این همایش عنوان کرد و اظهار داشت: باید زیرساخت‌ها و فرهنگ پذیرش دیگر فرهنگ‌ها را در میبد ایجاد کنیم تا بتوانیم میزبان رویداد‌های بین المللی صنایع دستی در این شهر باشیم.

همایش شهرداران شهر‌های جهانی زیلو آبان ماه امسال با حضور ۵ شهردار از شهر‌های جهانی ایران شامل شهرداران شهر‌های مریوان، لاله‌جین، میبد، سیرجان و سراوان به نمایندگی از روستای کلپورگان در شهر اکسی چین برگزار شد.

همچنین ۹ نفر هنرمند شاخص صنایع‌دستی از شهر‌های تبریز، اصفهان، مشهد، آباده، میبد، سیرجان، مریوان، لاله‌جین و روستای کلپورگان با همراهی هیأتی ۴ نفره از مسئولان معاونت صنایع دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این همایش حضور داشتند.

انتهای پیام/ی

تلاش برای معرفی هنرصنعت زیلو به جهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنایع دستی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۵۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: سریال «نون خ» در ترویج صنایع دستی، مناطق گردشگری و آداب و روسوم مردم موفق بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عزت‌الله ضرغامی صبح امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در حاشیه جلسه هیئت دولت اظهار کرد: جا دارد از سازمان صداوسیما به‌خاطر انعکاس خوب در حوزه صنایع دستی و سنت‌های بومی مردم در سریال نون خ تشکر کنم، در نمایش دادن سبک زندگی مردم و برنامه‌های محلی و سنتی و ترویج این زندگی پاک خیلی موفق بودند و تصور من این است که اگر این‌ها به صورت فیلم‌های کوتاه دربیاید، در حوزه تولید شادی و روحیه برای مردم، می‌تواند خیلی مؤثر باشد.

وی درباره مقایسه موزه ملی با موزه لوور افزود: از من در مورد قیمت بلیت‌ها سوال شده بود و من گفتم رقم ۳۰,۰۰۰ تومان که سال‌ها تغییر نکرده بود، رقمی بسیار پایین و از همه دنیا ارزان‌تر است حتی من گفتم که نمی‌خواهیم خودمان را با موزه لوور مقایسه کنیم که ۲۲ یورو و معادل ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: خدمات خاصی در موزه لوور داده نمی‌شود و تقریباً همه موزه‌ها شبیه هم هستند و ما کارشناسان خیلی خوبی داریم.

این خبر در حال تکمیل است...

منبع: ایرنا

کد خبر 747457

دیگر خبرها

  • ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز
  • گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است
  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است
  • 43 دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار شد
  • هفته‌ فرهنگی اصفهان فرصتی برای معرفی هنرمندان و اندیشمندان است
  • برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • اعزام حسن یزدانی و کامران قاسمپور به تورنمنت رنکینگ جهانی
  • شهر خلاق، فرصتی برای مشارکت مردم