Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@07:32:06 GMT

۹۸ دستگاه‌ استخراج ارز دیجیتال در گرمسار کشف شد

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۶۵۶۱۹

۹۸ دستگاه‌ استخراج ارز دیجیتال در گرمسار کشف شد

سرهنگ عبدالله حسنی روز سه‌شنبه به خبرنگاران در سمنان ابراز داشت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر نگهداری دستگاه‌های ماینر یا استخراج ارز دیجیتال، ماموران انتظامی شهرستان گرمسار موضوع را به طور ویژه بررسی و در تحقیقات بعدی مشخص شد تعداد قابل توجهی ماینر در یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی گرمسار نگهداری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسنی تصریح کرد: در بازرسی مأموران از این واحد تولیدی ۹۸ دستگاه استخراج ارز دیجیتال کشف و یک نفر نیز شناسایی و دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان سمنان خاطرنشان کرد: ارزش ریالی دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال بنا بر اعلام کارشناسان بالغ بر پنج و نیم میلیارد ریال اعلام شده است.

پول مجازی یا بیت کوین پیش از این با استفاده از رایانه های خانگی تولید می شد، اما در سال های اخیر دستگاه هایی مخصوص تولید این پول مجازی به نام ماینر ساخته شده که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.

استخراج ارزهای دیجیتال به خصوص نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد به گونه‌ای که استخراج هر واحد بیت‌کوین نیازمند ۷۲ مگاوات ساعت برق است. با توجه به قیمت پایین برق در ایران، بسیاری از استخراج‌کنندگان اقدام به استخراج ارز دیجیتال با برق ارزان می‌کنند این در حالی است که ارز دیجیتال تولید شده با این برق رایگان به بالاترین نرخ در جهان خرید و فروش می‌شود.

این چندمین بار است که ماموران انتظامی استان سمنان دستگاه تولید ارز دیجیتال در گرمسار کشف می‌کنند.

برچسب‌ها سمنان گرمسار پلیس بیت کوئین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان گرمسار پلیس بیت کوئین سمنان گرمسار پلیس بیت کوئین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۵۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی دستگاه‌ های اجرایی استان سمنان در مدیریت بحران هشدار نارنجی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در این جلسه گفت: باتوجه به ابلاغیه صادرشده از سازمان هواشناسی، از فردا سه شنبه تا بعد از ظهر چهارشنبه به مدت ۲۴ ساعت بارندگی خوبی را در استان و به ویژه در مناطق شمالی و ارتفاعات مهدیشهر و شمال شهرستان‌های دامغان، شاهرود و میام شاهد خواهیم بود.

حمیدی با اشاره به اینکه ممکن است حجم باران به ۵۸ میلیمتر هم در ۲۴ ساعت برسد افزود: در این مدت توصیه می‌شود مردم از عبور کنار معابر و مجاری آب‌ها و رودخانه‌ها که امکان سیلاب وجود دارد خودداری نمایند و ادارات کل ورزش و جوانان، آموزش و پرورش تمهیدات لازم را در اردو‌های کوهنوردی و دانش آموزی داشته باشند.

وی از آمادگی ادارات کل راهداری، راه و شهرسازی در استان و شهرداری‌ها به منظور رفع انسداد راه‌ها خبر داد و گفت: این جلسه به منظور آمادگی دستگاه‌های اجرایی مرتبط بعلت مدیریت روان آب‌هایی که در پایین دست خواهیم داشت تشکیل شده تا آسیب کمتری در جاده‌ها و تاسیسات مسیر سیلاب داشته باشیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کمک ۱۲ میلیارد ریالی خیران گرمسار برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • آمادگی دستگاه‌ های اجرایی استان سمنان در مدیریت بحران هشدار نارنجی
  • پیشگیری از وقوع جرم در دستور کار دستگاه قضایی استان سمنان است
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز دوشنبه سوم اردیبهشت
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز یکشنبه دوم اردیبهشت
  • کشف ۱۰ دستگاه ماینر قاچاق در اصفهان
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز شنبه اول اردیبهشت
  • دستاوردهای سفر رییس جمهور به استان سمنان/ تولید و مسکن جهش یافت
  • استخراج غیرمجاز ارز دیجیتال با برق سراسری
  • افتتاح خانه ها بهداشت چشمه نادی و رشمه شهرستان گرمسار توسط معاون بهداشتی وزیر بهداشت