Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@05:02:23 GMT

افغانستانی‌ها برای صادرات به چابهار می‌آیند

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۶۵۷۸۷

افغانستانی‌ها برای صادرات به چابهار می‌آیند

معاون بندری و اقتصادی اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان از تخلیه ۳۴۰ تن کالاهای اساسی در بندر چابهار از ابتدای مهرماه امسال تاکنون خبر داد. ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴ استانها سیستان و بلوچستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از چابهار، حسین شهدادی صبح امروز در جریان بازدید اصحاب رسانه از ظرفیت‌های بندر چابهار اظهار داشت: بندر شهید کلانتری چابهار از پیش از این نیز فعال بوده و برای شناورهای سنتی استفاده می‌شده اما برای بحث‌های کانتینری عمده فعالیت ما در بندر شهید رجایی است و در طرح توسعه نیز بندر شهید رجایی را در نظر گرفته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با عملیاتی شدن فاز اول طرح توسعه بندر چابهار ظرفیت اینجا به 80 میلیون تن کالا افزایش می‌یابد و اولویت ما با کالاهای اساسی است و این بندر دو تفاوت اساسی نسبت به دیگر بنادر دارد چرا که اولین بندری است که دهانه اقیانوسی قرار دارد و فاصله دریایی ما نسبت به مسیرهای کشتیرانی دیگر به خطوط کشتیرانی دنیا کمتر است و آبخور بندر نیز افزایش پیدا کرده؛ از طرفی ما هیچ محدودیتی برای پذیرش کالا نداریم.

معاون بندری و اقتصادی اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان افزود: پیش از این آبخور بندر چابهار 12 متر بوده و اکنون با اجرای فاز اول 1700 متر اسکله با 16.5 متر آبخور داریم که از ابتدای مهر 340 هزار تن کالاهای اساسی وارد بندر شده و هم اکنون نیز در حال تخلیه هستند و روند تخلیه بسیار مناسب است.

شهدادی ادامه داد: در بحث کالاهای فله‌ای میانگین تخلیه روزانه 12 تن است و 3 هزار و 500 کیلوگرم نیز کیسه است و حالا اتفاق خوبی که در بندر چابهار رخ داده تخلیه کالاهای اساسی در این بندر است؛ طی 50 روز گذشته 340 هزار تن کالای اساسی وارد بندر شده و این واردات کالا ادامه خواهد داشت.

فرودگاه چابهار با 550 میلیارد تومان اعتبار احداث می‌شودانتقال 4 دستگاه مکنده غلات از بندر چابهار به امام؛ قانونی یا غیرقانونی؟چالش‌های ترانزیتی چابهار| بلاتکلیفی کانتینرهای صادراتی در بندر چابهار

معاون بندری و اقتصادی اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در مورد تخلیه کالاهای اساسی نیز گفت: تاکنون جو، شکر، برنج و بخشی هم ذرت در این بندر تخلیه شده که حدود 80 درصد کالاهای تخلیه و بارگیری شده از بندر نیز خارج شده‌اند و ما دپو کردن نداریم.

وی با توضیح اینکه طرح توسعه بندر شهید بهشتی 5 فاز دارد و تاکنون فاز اول آن به صورت اجرایی در آمده، اظهار داشت: ظرفیت این بندر 8.5 میلیون تن است که 1700 متر اسکله دارد و 23 هکتار در فاز اول استحصال از دریا صورت گرفته است؛ 8 مکنده غلات با توان 600 تن بر ساعت اکنون در بندر در حال تخلیه و بارگیری هستند که با این اوصاف بندر شهید بهشتی هیچ محدودیتی برای تخلیه انواع کالا و پهلوگیری کشتی‌ها ندارد.

شهدادی در ادامه با اشاره به اینکه کشور افغانستان نیز برای صادرات کالا به چابهار آمده، ادامه داد: ما از این بندر سنگ‌های معدنی، حبوبات، میوه‌های خشک را برای کشور افغانستان صادر کرده‌ایم و خط کشتیرانی ما نیز به صورت هفتگی بین بندر چابهار و بنادر کشور هند برقرار است و تخفیفات نیز در این زمینه برقرار است که این نیز باعث شده تجار افغان به صادرات از این بندر روی بیاورند.

معاون بندری و اقتصادی اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: طی 10 روز گذشته 2 محموله تره بار کیوی و سیب از بندر صادر شده که این نیز اتفاقات خوبی است که به زودی اتفاقات خوب بیشتری برای بندر رخ خواهد داد و به توسعه این بندر همچنان امیدوار هستیم.

انتهای پیام/395/ز

R7843/P/S6,65/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۵۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برقراری پرواز گرگان - زابل و گرگان - چابهار

بر این اساس، پرواز در مسیر چابهار - گرگان - چابهار از ۱۶ فروردین، روز‌های پنجشنبه انجام می‌شود.

همچنین پرواز زابل - گرگان-زابل از ۱۹ فروردین روز‌های یکشنبه انجام خواهد شد.

در حال حاضر از فرودگاه گرگان به شهر‌های تهران، مشهد، زاهدان، عسلویه و کیش به صورت روزانه و هفتگی و دو پرواز به اکتائو قزاقستان به صورت ماهانه دائر است.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • گران‌فروشی کالاهای اساسی تخلف است؛ برخورد می‌کنیم
  • تزریق کالاهای اساسی به بازار/ضرورت جلوگیری از مصرف نامتعارف نان
  • توزیع کالاهای اساسی به نرخ دولتی در شهر قزوین آغاز شد
  • توزیع کالاهای اساسی ویژه ماه رمضان و نوروز در گناوه
  • کالاهای اساسی مورد نیاز هیات های استان تهران درلیالی قدر توزیع شد
  • جابه جایی ۴۴۶ هزار تن کالای اساسی از مبدأ بنادر کشور از طریق جاده
  • برقراری پرواز گرگان - زابل و گرگان - چابهار
  • ◄ ارتقا عملیاتی بنادر کشور و افزایش توان فنی- تعمیراتی نیروهای بومی در بزرگترین بندر تجاری ایران
  • تامین و توزیع بیش از ۲۳۰ تن کالای اساسی در هندیجان
  • تخصیص سهمیه ویژه اقلام اساسی برای استان های مسافرپذیر