Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و  فناوری اطلاعات و معاونان این وزارتخانه عصر دیروز (دوشنبه ۲۰ آبان ماه) با دکتر علی لاریجانی،   رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت: وگو کردند.

دکتر علی لاریجانی در این نشست با اشاره به لزوم توسعه خدمات الکترونیک مردم محور گفت: در شرایطی که دولت با مشکلات حوزه بودجه و درآمد مواجه است، این خدمات باید زندگی مردم را تسهیل و گره از کار آن‌ها باز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در ابتدای این دیدار محمدجواد آذری جهرمی با اشاره به پیشرفت‌های اخیر حوزه فناوری اطلاعات و نیاز به هم‌افزایی بیشتر با مجلس، افزود: با توجه به شرایط دولت، در حوزه فناوری اطلاعات تلاش شد تا از بخش خصوصی بیشتر بهره‌مند شویم. در همین راستا در سال ۹۷ علی رغم رکود منفی ۴ درصدی، بخش IT بیش از ۶ درصد رشد اقتصادی را تجربه کرد.

وی تصریح کرد: در طول یکسال گذشته از مجموع ۴۲ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور حدود ۳۱ هزار روستا معادل ۷۸ درصد روستا‌های کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند که رشد دوبرابری در این زمینه صورت گرفت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اظهار کرد: در ابتدای دولت پایشی انجام گرفت تا میزان دسترسی استان‌ها به شبکه ملی اطلاعات مشخص شود، بر همین اساس برخی از استان‌ها مانند کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد از دسترسی کمتری برخوردار بودند که تلاش شد حجم سرمایه گذاری به این استان‌ها منتقل شود.

براساس این گزارش وزیر ارتباطات و معاونین وی گزارش‌هایی از پیشرفت‌ها و دستاورد‌های حوزه ارتباطات، دولت الکترونیک،  IT، توسعه زیرساخت‌های روستایی، توسعه استارت آپ‌ها، هوشمندسازی مدارس، توسعه شبکه ملی اطلاعات و استفاده از اطلاعات سازمان فضایی کشور و ساخت ماهواره به رئیس مجلس شورای اسلامی ارائه کردند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: وزیر ارتباطات محمدجواد آذری جهرمی علی لاریجانی مجلس شورای اسلامی توسعه خدمات الکترونیک بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۵۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیامک ۴ تومان گران می شود

در بودجه ۱۴۰۳ کل کشور منابع درآمدی از محل ارتباطات و فناوری اطلاعات قیمت هر پیامک در سال جدید ۴ تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش فارس، در بودجه ۱۴۰۳ کل کشور منابع درآمدی از محل ارتباطات و فناوری اطلاعات تعیین و اعلام شده است.

بر اساس جدول بودجه کل کشور در سال جاری قیمت هر پیامک در سال جدید ۴ تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

بر این اساس، پیش‌بینی می‌شود که افزایش ۴تومانی قیمت پیامک برای دولت ۸۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته باشد.

در بخش دیگری از قانون بودجه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، مقرر شده است تا دولت بابت حقوق ورودی واردات تلفن‌های همراه خارجی با قیمت بالای ۶۰۰ دلار، بیش از ۲ هزار میلیارد تومان درآمد داشته باشد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: قیمت خودروهای" سایپا " و "ایران خودرو" در بازار در 28 آبان/ افزایش قیمت تعدادی از خودروها (+جزئیات و جدول) افزایش قیمت بیش از ۵۰ درصدی اقلام مصرفی روزمره در یک سال

دیگر خبرها

  • شعار سال چگونه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات محقق می‌شود؟
  • پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی به مرحله نهایی جوایز اجلاس جامعه اطلاعاتی WSIS ۲۰۲۴ راه یافت
  • پیامک ۴ تومان گران می شود
  • پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی به مرحله نهایی جوایز اجلاس جامعه اطلاعات راه یافت
  • پروژه هوشمندسازی خدمات دانشگاهی ایران در بخش جوائز سازمان ملل منتخب شد
  • پیشتازی وزارت ارتباطات در صدور مجوز‌های الکترونیکی
  • پیشتازی وزارت ارتباطات در صدور مجوزهای الکترونیکی
  • افزایش تعاملات ایران و کره‌جنوبی در حوزه ارتباطات
  • توسعه ۲۰۰ کیلومتری فیبر نوری در قم
  • افزایش تعاملات فناورانه ایران و کره‌جنوبی در حوزه ارتباطات