Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام ارشد پنتاگون، جزئیاتی از نگرانی و سردرگمی در دستگاه امنیت ملی آمریکا بعد از اینکه کاخ سفید کمک نظامی به اوکراین را بدون توضیح به حالت تعلیق درآورد، فاش کرد.

به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ این مطالب جدید از شهادت مقام‌ها آمریکایی است که روز دوشنبه هیات استیضاح کنگره آمریکا درباره دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   

شهادت لورا کوپر،‌ معاون وزیر دفاع آمریکا جزو تازه‌ترین مطالبی است که دسیسه داخلی دولت واشنگتن را در شرایطی فاش می‌کند که ترامپ تاکید داشت حدود ۴۰۰ میلیون دلار کمک به اوکراین در ازای اجرای تحقیقات علنی رئیس‌جمهوری اوکراین علیه جو بایدن، معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا معلق شود. ‌

روز دوشنبه همچنین میک مولوینی،‌ رئیس موقت ستاد کارکنان کاخ سفید از طرح شکایت مشترک علیه درخواست کنگره برای شهادت در پرونده ترامپ عقب‌نشینی کرد و در عوض تصمیم گرفت تا شکایت خودش را ارائه دهد.

هیات کنگره آمریکا همچنین روز دوشنبه شهادت کاترین کرافت و کریستوفر اندرسون، از مشاوران کورت ولکر،‌ نماینده ویژه کاخ سفید در امور مذاکرات اوکراین را منتشر کرد. این مقام‌ها نگرانی خودشان را درباره سیاست دولت ترامپ در قبال اوکراین بازگو کرده‌اند. ولکر ماه سپتامبر از مقامش استعفا داد.

انتشار متن شهادت‌های جدید دو روز پیش از آن انجام شد که قرار است تحقیقات استیضاح کمیته‌های مجلس نمایندگان آمریکا (تحت رهبری دموکرات‌ها) وارد فاز جدید و مهمی شود. اولین دادرسی علنی که پخش تلویزیونی دارد، در روزهای آتی آغاز خواهد شد و بر اتهاماتی علیه ترامپ در بحث اوکراین متمرکز است.

روز چهارشنبه و جمعه، دیپلمات‌های آمریکایی شامل ویلیام تیلور، جورج کنت و ماری یووانوویچ علنا درباره نگرانی‌هایشان صحبت خواهند کرد. آن‌ها پیشتر پشت درهای بسته شهادت داده و تاکید کرده‌اند که ترامپ و دولت او به دنبال گروکشی در بحث کمک امنیتی در ازای تحقیقات علیه خانواده جو بایدن به اوکراین بودند تا مزیتی در انتخابات دوباره در سال ۲۰۲۰ کسب کند.  /ایسنا

 

بیشتر بخوانید/زلنسکی تحت فشار قرار گرفتن توسط ترامپ را رد کرد

  11:23 :: 1398/7/4

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۵۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده کنگره آمریکا : نباید به اسرائیل برای کشتار بی‌گناهان کمک کنیم

آنتونی بومن نماینده دموکرات کنگره آمریکا از ایالت نیویورک روز یکشنبه (به وقت محلی) با انتقاد از تصویب طرح تامین مالی رژیم صهیونیستی در مجلس نمایندگان آمریکا، گفت: نباید با دادن میلیاردها دلار به (رژیم) اسرائیل، به تل‌آویو برای کشتار بی‌گناهان کمک کنیم.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، بومن با بیان اینکه ما نباید تسلیحات بیشتری به رژیم صهیونیستی ارسال کنیم، اظهار کرد: ما باید در خصوص درگیری‌ها در خاورمیانه رویکردی را در پیش بگیریم که به تقویت صلح و جلوگیری از تشدید تنش‌ها بینجامد.

 مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه به اتفاق آرا برنامه کمک‌های خارجی ۹۵ میلیارد دلاری آمریکا را تصویب کرد. این کمک‌ها، ‌شامل حدود ۶۰ میلیارد دلار برای اوکراین، ۱۴ میلیارد دلار برای رژیم صهیونیستی و مقدار کمتری برای تایوان و دیگر متحدان آمریکا در اقیانوس آرام خواهد بود.

رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که نمایندگان جمهوری‌خواه این کشور در مورد تصویب بسته حمایتی از (رژیم) اسرائیل و اوکراین در کنگره دچار اختلاف شدند چون به‌رغم همراهی بسیاری از آنها با دموکرات‌ها برای تخصیص بودجه به کی‌یف و تل آویو، ‌همچنان نداهای مخالفت با این طرح از سوی راست‌گراها شنیده می‌شود.

در همین حال، وزارت بهداشت فلسطین در یکصد و نود و هشتمین روز از جنگ علیه ساکنان نوار غزه اعلام کرد که شمار شهدای فلسطین از آغاز تجاوزگری ارتش رژیم صهیونیستی (هفتم اکتبر ۲۰۲۳) به این منطقه به ۳۴ هزار و ۹۷ نفر افزایش یافت.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • پرونده قضایی جدیدی علیه دینا قالیباف تشکیل شد | قالیباف: هیچ‌گونه تجاوزی انجام نشده است
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ
  • نماینده کنگره آمریکا: نباید به اسرائیل برای کشتار بی‌گناهان کمک کنیم
  • نماینده کنگره آمریکا : نباید به اسرائیل برای کشتار بی‌گناهان کمک کنیم
  • اعلام طرح آمریکا برای اعزام مشاوران نظامی به اوکراین/ تصرف بخش های دیگری از خاک اوکراین توسط روسیه
  • مدودف خطاب به آمریکایی‌ها: حرامزاده‌ها فقط جنگ را طولانی می‌کنید
  • سرمایه فرزندانمان را خرج امنیت کشورهای دیگر می‌کنیم
  • انتقاد سناتور آمریکایی از تصویب لوایح کمک‌های خارجی