Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-24@18:18:37 GMT

نخستین اقامتگاه بوم‌گردی در سلطانیه ایجاد شد

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۶۵۸۵۲

به گزارش ایلنا از زنجان، یحیی رحمتی شامگاه دوشنبه در آیین افتتاح اقامتگاه بوم گردی سلطانیه اظهار کرد: استان زنجان دارای رتبه پنجم کشوری در ایجاد خانه های بوم‌گردی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان به ایجاد خانه‌های بوم  گردی در استان زنجان اشاره کرد و ادامه داد: نخستین خانه بوم‌گردی در سلطانیه یک‌صد وهشتمین خانه بوم گردی استان زنجان محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته رحمتی، توسعه خانه های بوم گردی باعث توسعه اقتصاد در روستاها و افزایش گردشگران می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نخستین خانه بوم‌گردی سلطانیه ۳۰۰ متر مربع زیر بنا دارد و بر اساس نماد سنتی سلطانیه ساخته شده است و بیش از ۵۰ نفر ظرفیت گردشگر دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اینکه  برای ایجاد این اقامتگاه بیش از ۲۳ میلیارد ریال هزینه شده است، تصریح کرد: توسعه اقامتگاه‌های بوم گری یکی از سیاست‌های حوزه گردشگری زنجان است.

وی با اشاره به اینکه تاسیس خانه های بوم گردی از سال ۹۶ در زنجان آغاز شده است، گفت: گردشگری روستایی یکی از راه‌های توسعه پایدار استان زنجان است.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۵۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت شرکت در جشنواره «خیمه شب بازی»

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهلت شرکت در نخستین جشنواره خیمه شب بازی با توجه به استقبال گسترده علاقمندان تمدید شد وهنرمندان می‌توانند تا ۱۵ اردیبهشت آثار خود را ارسال کنند.

نخستین جشنواره خیمه شب بازی با انتشار فراخوان دعوت از گروه‌های نمایشی، کار خود را آغاز کرده است. این جشنواره به میزبانی خانه موزه خیمه شب بازی ایران از هنرمندان این حوزه در سراسر کشور دعوت می‌کند در این رویداد شرکت کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند به سایت خانه موزه خیمه شب بازی ایران با آدرس https://manacultureforum.com مراجعه کنند. شماره تماس ۰۹۱۰۴۰۳۳۵۸۷ نیز پاسخگوی سوالات خواهد بود.

آثار ارسالی پس از بررسی اولیه برای شرکت در رقابت دعوت خواهند شد وعلاقه‌مندان به شرکت در جشنواره پس از دانلود و تکمیل فرم، فرم تکمیل شده را بهمراه سایر مدارک به آدرس: بلوار کشاورز. خیابان وصال شیرازی. کوچه اسلامی ندوشن. پلاک ۶ - کد پستی: ۱۴۱۷۷۵۴۷۷۱، خانه فرهنگ مانا از طریق پست یا بصورت حضوری ارسال نمایند

لازم به ذکر است نخستین جشنواره سراسری خیمه شب بازی ایران از تاریخ ۲۸ اردیبهشت تا ۱ خرداد ۱۴۰۳ در تهران برگزار می‌شود

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت شرکت در جشنواره «خیمه‌شب‌بازی»
  • تمدید مهلت شرکت در جشنواره «خیمه شب بازی»
  • ایجاد نشاط اجتماعی در جوامع محلی با برگزاری مسابقات ورزشی
  • اجرای طرح هادی در ۶۰ درصد روستا‌های ایجرود
  • ۳۰ طرح ورزشی استان زنجان در دست احداث است
  • توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مسیر رشد ۲۵ درصدی جذب گردشگران
  • میزان صادرات زنجان در سال جاری ۶۵۸ میلیون دلار هدفگذاری شد
  • (تصاویر) معبد داش‌کَسَن، شاهکار ایلخانی در سلطانیه
  • مدارس متروکه گلستان به اقامتگاه بوم‌گردی تبدیل می شوند
  • «شبح کژدم» در خانه سینما