Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-16@18:29:25 GMT

ریزش بورس‌های آمریکا و اروپا

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۶۵۸۷۷

ریزش بورس‌های آمریکا و اروپا

نبود خبر جدیدی از پیشرفت در روند حصول توافق تجاری بین چین و آمریکا و وضعیت هنگ‌کنگ، بیشتر شاخص‌های بورسی را در مسیر نزولی قرار داد.

به گزارش ایسنا به نقل از بلومبرگ، شاخص‌های بورسی در معاملات روز سه شنبه تحت تاثیر اخبار مربوط به جنگ تجاری و تداوم اعتراضات داخلی در هنگ‌کنگ قرار گرفتند. با وجود ابراز امیدواری ویلبر راس- وزیر تجارت آمریکا- نسبت به رسیدن چین و آمریکا به فاز نخست توافق تجاری تا پایان این ماه، هنوز دیدار جدیدی بین مقامات عالی‌رتبه دو طرف برگزار نشده است و مشخص نیست که دو طرف به جمع بندی در خصوص جزئیات رسیده باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



از سوی دیگر اعتراضات داخلی در هنگ‌کنگ که ابتدا در اعتراض به لایحه استرداد مجرمین به چین آغاز شد، بیش از پیش تشدید شده است و کری لام- رئیس اجرایی این منطقه- تظاهرکنندگان را آشوب‌طلب و اغتشاش گر خوانده است.

مت فورستر- کارشناس ارشد سرمایه‌گذاری در موسسه " بی ان وای ملون"- گفت: بازار‌ها دچار نوعی سردرگمی شده اسند. نیاز به اطلاعات بیشتری از جزئیات و زمان بندی توافق تجاری جدید بین چین و آمریکا داریم و در حال حاضر با توجه به اطلاعات ناقص معامله می‌کنیم.

در وال استریت، بیش‌تر شاخص‌ها ریزشی بودند تا جایی که به جز شاخص "داوجونز ایدانستریال اوریج" که ۰.۰۴ درصد جهش کرد و به ۲۷ هزار و ۶۹۱.۴۹ واحد رسید، دو شاخص دیگر پس از چهار صعود متوالی قرمز پوش شدند: شاخص " اس اند پی ۵۰۰" با ۰.۲ درصد کاهش تا سطح ۳۰۸۷.۰۱ واحدی پایین رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی " نزدک کامپوزیت" با کاهش ۰.۱۳ درصدی در سطح ۸۴۶۴.۲۸ واحدی بسته شد.

در معاملات بازار‌های بورس در اروپا، شاخص‌ها عملکرد مشابهی داشتند تا جایی که شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ریزش ۰.۴۲ درصدی تا ۷۳۲۸.۵۴ واحد پایین رفت، شاخص " کک ۴۰" بورس پاریس با افزایش ۰.۰۷ درصدی در سطح ۵۸۹۳.۹۲ واحد بسته شد و شاخص " دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با کاهش ۰.۲۳ درصدی و ایستادن در سطح ۱۳ هزار و ۱۹۸.۳۷ واحدی به کار خود خاتمه داد. در مادرید شاخص " ایبکس ۳۵" حدود ۰.۰۶ درصد پایین رفت و به ۹۳۸۸.۵۰ واحد رسید.

از سوی دیگر در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص " نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با جهش ۰.۵۲ درصدی تا سطح ۲۳ هزار و ۴۵۲.۰۷ واحدی بالا رفت، شاخص " هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ با افزایش ۰.۳۳ درصدی به ۲۷ هزار و ۱۰.۶۲ واحد رسید. در چین شاخص " شانگ‌های کامپوزیت " با ریزش ۰.۱۲ درصدی در سطح ۳۸۹۸.۱۵ واحد بسته شد. در استرالیا شاخص " اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۲۹ درصد کاهش وایستادن در سطح ۶۷۵۳.۰۱ واحدی به کار خود خاتمه داد.

در بازار طلای سیاه، هر بشکه نفت " وست تگزاس اینتر مدیت" با ۰.۲۶ درصد افزایش به ۵۷.۰۱ دلار رسید و نفت خام برنت دریای شمال با افزایش ۰.۳۱ درصدی به ازای ۶۲.۳۷ دلار در هر بشکه مبادله شد.

همچنین در بازار فلزات گران بها، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با کاهش ۰.۱۳ درصدی به ۱۴۵۵.۲۰ دلار رسید. هر اونس نقره با افزایش ۰.۱۴ درصدی به ازای ۱۶.۸۲ دلار مبادله شد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: آمریکا اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۵۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۳ درصدی درآمد پلیمر آریاساسول در ۱۴۰۲

مدیرعامل پتروشیمی آریاساسول با اشاره به افزایش ۲۳ درصدی درآمد این شرکت نسبت به پارسال گفت: استمرار پایداری تولید و فروش، تولید گریدهای جدید محصولات پلیمری و شناسایی بازارهای تازه صادراتی برای فروش مستقیم در سال ۱۴۰۳ هدف‌گذاری شده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پلیمر آریاساسول، محمدرضا حیدرزاده روز یکشنبه (۲۶ فروردین‌ماه) در مجمع عمومی سالانه و مجمع عمومی فوق‌العاده آریاساسول با تشریح عملکرد این شرکت در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: این شرکت با دریافت اتان از پتروشیمی پارس و تبدیل آن به اتیلن و تحویل به واحدهای عملیاتی، ظرفیت تولید سالانه ۳۷۵ میلیون تن محصول پلی‌اتیلن سبک و ۳۷۵ هزار تن پلی‌اتیلن متوسط و سنگین و ۱۰۰ هزار تن +C۳ (برش سه‌کربنه و سنگین‌تر) را فراهم می‌کند.

وی از تحویل ۱۷۵ هزار تن اتیلن به واحد EB پتروشیمی پارس خبر داد و افزود: مازاد اتیلن تولیدی شرکت به خط لوله اتیلن غرب تزریق یا با کشتی صادر می‌شود.

مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول به افزایش تولید شرکت در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: این شرکت با تولید یک میلیون و ۹۶۰ هزار و ۹۵۶ تن محصول در سالی که گذشت، ۱۰ درصد از سال ۱۴۰۱ و ۳ درصد نسبت به رکورد تولید پیشین بیشتر تولید کرده است.

حیدرزاده همچنین با اشاره به فروش چشمگیر پلیمر آریاساسول در سال ۱۴۰۲ ادامه داد: این شرکت با فروش ۳۳۸ هزار و ۸۰۸ میلیارد ریال، رشد ۲۳ درصدی درآمد نسبت به سال ۱۴۰۱ را محقق کرده است.

به گفته وی، افزایش ۳۴ درصدی سود ناخالص و ۵ درصدی سود عملیاتی در سال ۱۴۰۲ برای شرکت رقم خورده است.

مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول در تشریح عملکرد فعالیت‌های توسعه‌ای این شرکت تا پایان سال ۱۴۰۲ گفت: پیش‌بینی شده است واحد پلی‌اتیلن جدید با ۴۲ درصد در پایان شهریور ۱۴۰۴، واحد +C۳ با ۶ درصد در پایان شهریور ۱۴۰۵ و کوره دهم الفین با ۴۴ درصد در پایان اسفند ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسند.

حیدرزاده در تشریح سودآوری این پروژه‌ها افزود: سالانه ۱۰۰ میلیون دلار از واحد پلی‌اتیلن جدید و ۱۰ میلیون دلار از واحد +C۳ سودآوری برای شرکت محقق خواهد شد.

‌وی درباره اهداف پلیمرآریاساسول برای سال ۱۴۰۳ گفت: استمرار پایداری تولید و فروش شرکت، تولید گریدهای جدید محصولات پلیمری، شناسایی بازارهای جدید صادراتی برای فروش مستقیم و تعویض خط لوله آب خنک‌کننده به‌منظور پایداری در تولید از جمله اهداف سال جدید است.

مدیرعامل پلیمر آریاساسول در پایان اهداف بلندمدت شرکت را ایجاد سود پایدار، شفافیت مالی و تداوم کیفیت محصولات با محوریت عملکرد بدون حادثه و حداقل‌سازی آلایندگی‌های زیست محیطی برشمرد.

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پلیمر آریاساسول روز یکشنبه (۲۶ فروردین‌ماه) با حضور ۹۴ درصدی سهامداران در محل اصلی شرکت واقع در عسلویه، منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برگزار و در این مجمع با پرداخت ۷۲۰ تومان به ازای هر سهم موافقت شد.

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۳ درصدی درآمد پلیمر آریاساسول در ۱۴۰۲
  • سقوط شاخص بورس برخی کشورها پس از حمله ایران به اسرائیل
  • شاخص بورس سطح دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد را پس گرفت
  • گزارش بورس امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳
  • ورق بازار سرمایه برگشت | افزایش ۱۰ هزار و ۱۴۰ واحدی شاخص کل
  • بازار سهام اروپا تحت تاثیر پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی قرار گرفت؟
  • شیب ریزش شاخص بورس کند شد
  • تداوم روند نزولی بورس / ریزش ۱۱ هزار واحدی شاخص کل
  • بورس ریخت؛ سهامداران همچنان ناامید هستند
  • اثر موقت درگیری نظامی و بازگشت آرامش در بازارهای سهام