Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سازمان هواشناسی کشور گفت: جمعه سامانه بارشی به غرب کشور وارد خواهد شد و در پی آن بارش باران و برف در ۱۴ استان از جمله تهران آغاز می‌شود. تاریخ انتشار: 10:06 - 21 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۷۱۲۳

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، با اشاره به شرایط جوی کشور طی روز‌های آینده، گفت: بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی کشور امروز و فردا در اکثر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم است و در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رفیعی با بیان اینکه برای سایر مناطق بارش پراکنده پیش بینی می‌شود، افزود: روز شنبه دامنه‌های جنوبی البرز بیشترین بارش‌ها را خواهد داشت از بعدازظهر پنجشنبه تا دوشنبه در سواحل دریای خزر و اردبیل ابرناکی، بارش متناوب باران، و کاهش تدریجی دمای ۵ تا ۷ درجه‌ای پیش‌بینی شده است.


وی ادامه داد: جمعه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در استان‌های ایلام، لرستان، کرمانشاه، خوزستان، همدان و چهارمحال و بختیاری بارش‌ها آغاز می‌شود.


رفیعی افزود: شنبه آینده بارش‌ها به کل نوار غربی، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین و البرز و همچنین دامنه‌های زاگرس مرکزی در غرب اصفهان، فارس، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد گسترش می‌یابد.


این کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: بارش‌ها در استان‌های لرستان، شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه و قزوین شدت بیشتری خواهد داشت.


وی با بیان اینکه تهران آسمانی صاف همراه با غبار دارد، گفت: بیشینه دما برای تهران ۱۸ درجه پیش بینی شده و برخی از مناطق پایتخت وضعیت ناسالم برای همه گروه‌ها دارد.


کارشناس سازمان هواشناسی با تاکید بر اینکه در خصوص آلودگی هوا برای تهران و کرج اخطاریه صادر شده است، یادآور شد: شهرکرد با دمای منفی ۱۰ درجه خنک‌ترین و اهواز با دمای ۳۲ درجه گرم‌ترین مراکز استانی بوده اند.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: هواشناسی کشور دمای هوا باران در تهران خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۵۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت هوای پاک در ۶ منطقه تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد شاخص کیفیت هوای تهران بر روی عدد ۷۸ قرار دارد و هوا در وضع قابل قبول و سالم است. در ۲۴ ساعت گذشته هم شاخص کیفیت هوای تهران بر روی عدد ۷۸ قرار داشت و هوا در وضع قابل قبول و سالم بود.

بنا بر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، ۱۱ ایستگاه در وضع قابل قبول (زرد)، دو ایستگاه شهرداری‌های مناطق ۱۱ و ۱۵ در وضعت ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) و دو ایستگاه پارک سلامت منطقه ۱۷ و فرمانداری شهرری منطقه ۲۰ در وضع ناسالم برای همه (قرمز) قرار دارند.

همچنین در ۶ ایستگاه پیروزی در منطقه ۱۳، شهرداری منطقه ۲، دانشگاه شهید بهشتی در منطقه یک، دانشگاه علم و صنعت در منطقه ۴، ژئوفیزیک در منطقه ۶ و میدان امام خمینی در منطقه ۱۲ وضع پاک (سبز) ثبت شده است.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، ایستگاه پارک سلامت در منطقه ۱۷ با ثبت عدد شاخص ۱۵۷ و وضع ناسالم برای همه (قرمز)، آلوده‌ترین نقطه و ایستگاه شهرداری منطقه ۲ با شاخص ۲۱ و قرار گرفتن در وضع پاک، بهترین شرایط را در شهر تهران دارند.

در تهران از ابتدای امسال تاکنون ۵ روز هوای پاک و ۲۹ روز قابل قبول ثبت شده است؛ این در حالی است که پایتخت‌نشینان در مقایسه با سال گذشته ۶ روز هوای پاک، ۲۷ روز هوای قابل قبول و یک روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس را گذرانده بودند.

بر اساس جدول رنگ‌بندی شرکت کنترل کیفیت هوا، ایستگاه‌های سبزرنگ شرایط "پاک"، زردرنگ شرایط "قابل قبول"، نارنجی‌رنگ شرایط "ناسالم برای گروه‌های حساس"، قرمزرنگ شرایط "ناسالم" و بنفش‌رنگ شرایط "بسیار ناسالم" را نشان می‌دهد.

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی به این استان ها بارش‌های اردیبهشتی / سامانه فراگیر بارشی کی از کشور خارج می شود؟
  • هوای تهران همچنان مطلوب است
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی
  • فعالیت سامانه بارشی تا روز جمعه | افزایش تدریجی دمای هوا از پنجشنبه
  • تدوام سامانه بارشی در استان تا فردا + فیلم
  • ثبت هوای پاک در ۶ منطقه تهران
  • پیش‌بینی هواشناسی/ هوای تهران سرد می‌شود؟
  • تهرانی‌ها همچنان هوای مطلوب تنفس می‌کنند
  • سامانه بارشی در زنجان تقویت می‌شود
  • ورود سامانه بارشی به اصفهان / پیش‌بینی سیلاب و تندبادهای لحظه‌ای در استان