Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فرانسه، عبدالله حمدوک نخست وزیر دولت انتقالی سودان که کشورش چند سالی است همراه چند کشور دیگر جهان در فهرست دولت های حامی تروریسم قرار گرفته و تحت تحریم های ظالمانه آمریکا قرار دارد، عصر دوشنبه در بروکسل مقر سیاسی و پارلمانی اتحادیه اروپا و پایتخت بلژیک از اروپائیان خواست برای برون رفت از بحران ناشی از این تحریم ها اقدامی صورت دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که به دعوت فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای شرکت در نشست این اتحادیه به بروکسل رفته است با اشاره به اینکه کشورش به دنبال همکاری با جامعه بین‌الملل است، گفت: "خارطوم در پی مشارکت راهبری با اتحادیه اروپا، از این اتحادیه می‌خواهد از حذف نام سودان از فهرست کشورهای حامی تروریسم حمایت کرده و امیدوار است آنها بتوانند از مردم و دولت جدید سودان در دوره جدید حمایت کنند.

حمدوک خروج کشورش از انزوای بین المللی و حذف نام این کشور از فهرست تروریسم و تحقق صلح فراگیر را از بزرگ ترین چالش‌های دولت خود توصیف کرد و گفت: "دولت جدید سودان در عین حال با چالش‌های مربوط به اصلاح سازمان‌های دولتی نیز مواجه هست و از آنجایی که هیچ کشوری بدون اهمیت دادن به منابع انسانی خود پیشرفت نمی‌کند، دولت موقت سودان تلاش می کند با حمایت از جوانان و تامین آینده آنها، از روند مهاجرت آنها به خارج به ویژه به اروپا بکاهد".

وی سودان امروز را میراث دار ۳۰ سال سوء مدیریت و بحران های اقتصادی دوره عمر البشیر رئیس جمهوری مخلوع این کشور خواند و اظهار داشت: به همین دلیل دولت جدید تلاش می کند کشور را در مسیر صحیح پویایی اقتصادی قرار داده و برای تحقق استقرار قانون و عدالت می کوشد از نقش عادلانه زنان در عرصه سیاسی و قضایی غفلت نکند.

نخست وزیر دولت انتقالی سودان همچنین در دیدار با اقلیت سودانی تبار ساکن بروکسل، حل بحران اقتصادی بعد از بحران سیاسی را از اولویت دوم دولتش ارزیابی کرد و گفت: "چنانچه بتوانیم  نظام اقتصادی را با حکمت و درایت اداره کنیم می‌توانیم از سد بحران ها گذشته و برای بازسازی خدمات مدنی و تحقق عدالت اجتماعی تلاش کنیم".

عمر البشیر، چند ماه پیش پس از گذشت ۳۰ سال حکومت و به دنبال اعتراضات گسترده مردمی به نابسامانی اوضاع اقتصادی، توسط ارتش سودان عزل شد و اکنون بنا به اتهاماتی از جمله فساد مالی در زندان بسر می‌برد.

بعد از خلع او بود که دوره انتقالی به مدت ۳۹ ماه از ۲۱ اوت (۳۰ مرداد) در سودان آغاز شد و قرار است طی این دوره علاوه بر برگزاری انتخابات، قدرت میان شورای نظامی و گروه‌های آزادی و تغییر تقسیم شود.

برچسب‌ها تحریم خارطوم اتحادیه اروپا ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تحریم خارطوم اتحادیه اروپا ایالات متحده آمریکا تحریم خارطوم اتحادیه اروپا ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۵۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی نخست‌وزیر مجارستان: جنگ اوکراین می‌تواند تا پایان ۲۰۲۵ پایان یابد

به گزارش قدس آنلاین، اوربان در اظهاراتی در شبکه‌های اجتماعی گفت: اگر طرفداران "صلح" و نه "جنگ"، در انتخابات ماه ژوئن (خرداد) پارلمان اروپا و انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ماه نوامبر (آبان) پیروز شوند، پایان جنگ در اوکراین امکان پذیر است.

وی ضمن تاکید بر لزوم توقف جنگ طلبان در اوکراین، افزود: جنگ در اوکراین تا پایان سال ۲۰۲۵ خاتمه می یابد.

به عقیده نخست وزیر مجارستان، چنانچه صلح طلبان در انتخابات پارلمان اروپا پیروز شوند، تصمیمات نظامی در این قاره کند، متوقف و یا حتی لغو می‌شود.

اوربان سپس در ادامه با اشاره به اینکه جو بایدن نامزد جنگ طلب و دونالد ترامپ کاندیدای صلح طلب انتخابات پیش‌روی آمریکا است، گفت: انتخابات دیگری هم در آمریکا برگزار می‌شود که یک نامزد طرفدار جنگ و دیگری طرفدار صلح است. چنانچه کاندیدای صلح جو پیروز شود، آنگاه ما از آمریکا حمایت خواهیم کرد.

وی در ادامه افزود: بنابراین پس از برگزاری این انتخابات‌ها، اگر همه چیز به خوبی پیش برود و خداوند به ما کمک کند، آنگاه رهبران سیاسی که طرفدار صلح هستند، می‌توانند در اروپا و آمریکا گام بردارند و ما می‌توانیم این جنگ را تا پایان سال به پایان برسانیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • دست خالی غرب در برابر ایران | وقتی تیغ تحریم دیگر نمی‌بُرد!
  • پیش‌بینی نخست‌وزیر مجارستان: جنگ اوکراین می‌تواند تا پایان ۲۰۲۵ پایان یابد
  • آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته | پاسخ ایران به تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا | آخرین وضعیت حقابه هیرمند
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسراییل را تحریم کند