Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه در اجرای تبصره ماده ۱۸۲ قانون آیین نامه داخلی مجلس که در سال ۹۸ مصوب گردید، دولت مکلف شد لایحه بودجه شرکت‌های دولتی را یک ماه قبل از ارائه لایحه بودجه به مجلس جهت رسیدگی بیشتر ارسال کند، گفت: در همان حکم مقرر شده است که این لایحه بلافاصله به دیوان محاسبات ارجاع شود و دیوان محاسبات ۲۰ روز فرصت دارد به این لایحه رسیدگی کرده و گزارش خود را به کمیسیون ارائه کند تا در کمیسیون مصوب شود و به عنوان گزارش در لایحه بودجه کشور مدنظر قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این راستا دولت در چهاردهم آبان ماه سال جاری لایحه بودجه شرکت های دولتی را برای ۳۸۱ شرکت، بانک و موسسه غیرانتفاعی تهیه و به مجلس تقدیم کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه این گزارش دارای سه بخش مجزا است، اظهار داشت: بخش عملکرد شرکت‌ها در سال ۹۷، عملکرد شرکت‌ها در شش ماهه سال ۹۸ و بودجه پیش بینی شده برای سال ۹۹ این سه بخش را تشکیل می‌دهند.

حسینی گفت: علاوه بر این شرکت های زیان ده، سود ده و نقطه سربه سر، بانک ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت شامل سازمان صنایع دفاع و سازمان بنادر و کشتیرانی نیز در این گزارش تفکیک شده اند.

وی با اشاره به اینکه بودجه شرکت ها نسبت به سال گذشته ۹ درصد افزایش یافته و رشد ۱۵ درصدی برای افزایش حقوق و دستمزد در نظر گرفته شده است، افزود: بودجه شرکت‌ها یک میلیون و ۳۸۰ هزار میلیارد تومان تدوین شده است. سال گذشته این رقم یک میلیون و ۲۴۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: این لایحه دقیقا مشابه بودجه شرکت های سنوات گذشته از لحاظ شیوه نگارش، جمع آوری اطلاعات بوده و تغییری نکرده است. بر اساس حکم برنامه ششم مبنی بر بودجه ریزی بر اساس عملکرد برای شرکت ها، فعالیت ها احصاء شده، قیمت تمام شده فعالیت ها نوشته شده و به عنوان بخشی به لایحه الحاق شده است.

حسینی با تاکید براینکه تغییر یا اصلاح برجسته ای در بودجه شرکت ها نسبت به گذشته مشاهده نکرده ایم و بودجه سال ۹۸ شرکت ها تفاوت عمده‌ای با سال ۹۷ ندارد، گفت: هزینه جاری شرکت های دولتی همیشه از محل درآمدهای خودشان تأمین می شود.

وی اضافه کرد: سؤال اساسی این است که درآمدها با کدام رشد و فعالیت اقتصادی افزایش یافته است. این موضوع در بررسی اعداد و ارقام و مصوبات مجمع عمومی شرکت ها با حضور دیوان محاسبات مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم تفرش در مجلس تأکید کرد: با مشارکت دیوان محاسبات، کمیته هایی را تشکیل خواهیم داد و با استفاده از یک ماه فرصتی که قانونگذار در اختیار مجلس برای بررسی بودجه شرکت ها قرار داده است تلاش می کنیم حداقل اقداماتی را برای اصلاح و نظام‌مند کردن بودجه شرکت‌ها انجام دهیم.

حسینی گفت: در احکام تبصره ۲ قانون بودجه سال ۹۸ یکسری الزامات برای شرکت‌ها در بخش پرداخت‌ها در نظر گرفته شده بود، بر اساس این الزامات  مصوبات مجامع عمومی باید به تأیید سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد برسد. اما دولت در تهیه بودجه سال ۹۹ این الزام قانونی را رعایت نکرده است و ابهاماتی در این زمینه وجود دارد. بسیاری از این مجامع برگزار نشده است یا مصوبات مجامع نهایی نشده و به تأیید سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد و دارایی نرسیده است، در حالی که یکی از الزامات قانونی این بود که تا مصوبات مجامع به تأیید سازمان برنامه و وزارت اقتصاد نرسیده است، در لایحه بودجه سال آتی مدنظر قرار نگیرد، بنابراین الزامات لایحه بودجه سال ۹۸ برای تدوین لایحه بودجه سال ۹۹ شرکت های دولتی مدنظر قرار نگرفته است.

کد خبر 4768763

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد حسینی لایحه بودجه مجلس کمیسیون برنامه و بودجه وزارت امور اقتصادی و دارایی مجلس شورای اسلامی ایران اسحاق جهانگیری ایالات متحده آمریکا حسن روحانی لانه جاسوسی محمد جواد ظریف سازمان انرژی اتمی یوم الله 13 آبان برجام وزارت خارجه سید عباس موسوی محمدجواد ظریف علی لاریجانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۶۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری مهر، «حسین‌علی حاجی دلیگانی» در گفت‌وگویی با بیان اینکه جلسه پایانی کمیسیون تلفیق برای بررسی جدول لایحه بودجه با حضور معاونان سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اظهار کرد: نشست کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ امروز با حضور اکثریت اعضا برگزار شده و گزارش هیات رییسه کمیسیون در جلسات با کمیسیون‌های تخصصی درباره جداول بودجه قرایت شد.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای افزایش حقوق نیروهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳ اختصاص یابد.

حاجی دلیگانی گفت: همچنین بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ما به ازای دو دهم درصد از محل افزایش مالیات بر ارزش افزوده برای نوسازی مدارس اختصاص یابد، علاوه بر این بر اساس مصوبه امروز کمیسیون مقرر شد تا در بودجه سال ۱۴۰۳ یک همت در اختیار وزارت علوم و یک همت در اختیار وزارت بهداشت برای تامین نیازهای دانشگاه‌های جامع زیر مجموعه وزارت علوم و دانشگاه‌های علوم اختصاص یابد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار کرد: معاونان سازمان برنامه و بودجه که به عنوان نماینده دولت در کمیسیون حضور داشتند با این مصوبات مخالفتی نداشتند و همراه بودند؛ لذا بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ نیز در کمیسیون تلفیق به پایان رسید.

وی افزود: گزارش کمیسیون تلفیق فردا پنج‌شنبه در سیستم مجلس بارگذاری می‌شود تا نمایندگان بتوانند پیشنهادات خود را برای طرح در صحن مجلس در سامانه بارگذاری کنند و طبق تصمیم هیئت رئیسه مجلس گزارش کمیسیون تلفیق در دستور کار صحن قرار خواهد گرفت.

کد خبر 6087947 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • لایحه ممنوعیت تیک‌تاک در مجلس سنا تصویب شد
  • کاهش ۷۰ هزار میلیاردی درامدهای مالیاتی در بخش دوم بودجه
  • وزیر کار درباره تغییر در نحوه تعیین حقوق کارگران چه گفت؟
  • سقف پرداخت حقوق در شرکت های دولتی چقدر است؟
  • پرسودترین و پرزیان‌ترین شرکت‌ های دولتی مشخص شدند | سقف پرداخت حقوق در شرکت های دولتی چقدر است؟
  • تخصیص‌های بودجه‌ پیش از تصویب جداول به صورت علی‌الحساب است