Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@02:00:22 GMT

بندر دیر در محاصره زباله

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۶۶۰۹۱

بندر دیر در محاصره زباله

مردم بندر دیر از اصولی و بهداشتی نبودن دفع پسماندها و وضعیت نابسامان محل آن نگران و خواستار رسیدگی جدی مسئولان در این زمینه هستند. 

یکی از اهالی شهر دیر گفت: انباشت زباله‌ها در حاشیه شهر جلوه ناپسندی برای طبیعت ایجاد کرده و به دلیل بادهای غالب شمالی بوی بد و دود آن ما را آزرده کرده‌است.

علی مومنی افزود: انتظار داریم که مسئولان شهری با تصمیم‌های صحیح و اصولی به خواسته قانونی مردم و حفظ محیط زیست اهتمام جدی داشته باشند و به این مساله در شهر دیر هر چه زودتر رسیدگی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: زباله‌های شهر دیر فقط جمع‌آوری می‌شو و هیچ جانمایی مشخصی ندارند و در اطراف شهر مانند دیوار روی هم انباشته می،شود که باید با کمک دستگاه‌های مسئول نسبت به ایجاد سایت  پسماند بصورت تفکیک از مبدا اقدام شود.

رئیس خانه مشارکت مردمی در سلامت شهرستان دیر گفت: شهرداری‌های این شهرستان برای جانمایی سایت‌های پسماند تاکنون همکاری نکرده‌اند و دفع زباله‌ها در این شهرها بویژه بندر دیر غیر بهداشتی است.

محسن خیراندیش افزود: کانال آب‌های سطحی شهر دیر و پراکنده شدن زباله‌ها و بو و دود ناشی از آتش زدن آنها در هنگام وزش باد بیشتر فضای شهر را فرا می‌گیرد و بو و برای سلامتی مردم مشکل ایجاد کرده‌است.

وی گفت: هجوم سگ‌های سرگردان در ساحل ناشی از وجود پسماندها است که امنیت جانی مردم بویژه کودکان را تهدید می‌کند.

رئیس خانه مشارکت مردمی در سلامت شهرستان دیر بیان کرد: وضعیت نخاله‌های ساختمانی در کنار ساحل چهره شهر را نازیبا و باعث  وفور جانوران موزی و گزنده شده‌است.

وی گفت: برای رعایت مسائل بهداشتی در سطح شهرباید شهرداری در رعایت بهداشت پیشقدم باشند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: مشکل بهداشتی در این شهرستان به فاضلاب‌ها، پسماندها، گردخاک و زیست محیطی است که اولویت توجه به دفع بهداشتی پسماندها در این شهرستان است.

احمدآخوندی افزود: پسماندهای غیرعفونی در شهرستان دیر به عنوان یک مشکل بهداشتی شناسایی شده‌است که به دلیل رعایت نکردن دفن بهداشتی آن سلامت مردم به خطر افتاده‌است.

وی گفت: موضوع پسماندها چند بار در شورای سلامت شهرستان مطرح اما هیچ کاری برای جانمایی آن نشده و اکنون دفع آنها بهداشتی نیست.

آخوندی بیان کرد: خانه مشارکت مردمی در سلامت به عنوان بازوی پرتوان شبکه بهداشت و درمان برای خدمات دهی به مردم در حوزه سلامت و انعکاس مشکلات بهداشتی در شهرستان بسیار موثر است.

وی ادامه داد: انباشت زباله‌ها بصورت روباز در حاشیه شهر و سوزاندن آنها برخی محله‌های شهر دیر از جمله فرهنگیان و کوی جانبازان که در مجاورت آن قرار دارند را به دلیل بوی بد و دود ناشی از آن برای شکایت به شبکه بهداشت کشانده‌است.

شهردار بندر دیر گفت: اکنون دفن زباله ها بصورت سنتی است و اگر دود ناشی از زباله‌ها مشاهده می‌شود هیچ ارتباطی با زباله‌های شهرداری دیر ندارد و مربوط به پسماندهای متفرقه در منطقه است.

وی گفت: مجوز محیط زیست برای مدیریت پسماندها بصورت تفکیک از مبدا اخذشده که امیدواریم این کار هرچه زودتر به کمک مسئولان و سایر شهرداری‌ها انجام گیرد.

شهردار بندر دیر یادآورشد: هم‌اکنون روزانه ۴۰ تن زباله از سطح شهر دیر توسط شهرداری جمع‌آوری می‌شود.

برچسب‌ها شهرداری پسماند دفع زباله بندردیر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری پسماند دفع زباله بندردیر شهرداری پسماند دفع زباله بندردیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۶۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نایین گفت: در راستای اجرای طرح تشدید کنترل نظارت بهداشتی دامپزشکی ویژه ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳، ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی توسط این نهاد معدوم شد.

بهزاد متولی‌زاده نائینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در نائین اظهار کرد: در راستای اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ در شهرستان نائین، شبکه دامپزشکی این شهرستان نیز هم‌زمان با سراسر کشور و با بهره‌گیری از یک اکیپ ثابت و یک اکیپ سیار اقدام به نظارت بهداشتی بر کلیه واحدهای عرضه فراورده‌های خام دامی از تاریخ ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۲ تا پایان روز ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ کرد.

وی ادامه داد: با انجام بازرسی‌های مستمر از کشتارگاه دام و فروشگاه‌های عرضه فرآورده‌های خام دامی، مقدار ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی ضبط و معدوم و ۳ واحد متخلف به مراجع قضائی معرفی شدند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نائین از شهروندان خواست فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را تنها از فروشگاه‌های مجاز عرضه تهیه و به برچسب دامپزشکی، تاریخ تولید و انقضا محصول و همچنین رعایت شرایط نگهداری آن توجه کنند.

کد خبر 747690

دیگر خبرها

  • ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد
  • افتتاح ۲ طرح بهداشتی در جوین
  • سیلاب از ۴ طرف کاشان را محاصره کرد + فیلم
  • تعامل مدیریت شهری ساوه برای دفع بهداشتی زباله‌ها ضروری است
  • کشف ۷۵ کیلومتر لوله انتقال سوخت قاچاق در بندر کلاهی میناب
  • پلمب یک واحد قصابی در شهرستان آوج
  • شهرداری‌های کردستان مدیریت دفن بهداشتی زباله را ندارند
  • بانه ، قطب تولید گوشت مرغ در استان
  • فاجعه بهداشتی در بجنورد؛ کشف ۸۰ خاور زباله از یک منزل
  • جذب ۷۰۰ نیروی جدید در شبکه بهداشت اصفهان