Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس با عضویت ایران در موسسه بین المللی تحلیل سامانه‌های کاربردی موافقت کردند.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۱ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی با کلیات و اصل لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در موسسه بین المللی تحلیل سامانه‌های کاربردی با ۱۵۳ رأی موافق، ۶ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۰ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این نشست، ولی ملکی به عنوان مخالف کلیات لایحه مذکور گفت: یکی از ابهامات لایحه عضویت ایران در موسسه بین المللی تحلیل سامانه‌های کاربردی، مبهم بودن اعضا و موسسان آن است، زیرا در مقدمه منشور این موسسه اغلب اعضا جمهوری‌های سوسیالیستی و کمونیستی هستند که همه در ادوار گذشته تغییر ماهیت داده اند، بنابراین این موسسه از نظر قانونی ماهیت بیرونی ندارد.

همچنین سیدکاظم دلخوش اباتری به عنوان موافق کلیات لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در موسسه بین المللی تحلیل سامانه‌های کاربردی، گفت: عضویت در موسسه مذکور شرایطی دارد که اگر کشور‌ها آن را رعایت کنند می‌توانند در آن عضو شوند از این رو عضویت ایران در این موسسه در توسعه نوآوری‌های علمی و پژوهشی کمک به تقویت مدیریت انرژی، حمایت از محیط زیست، ارتقاء سطح بهداشت و ایمنی تاثیرگذار خواهد بود.

در این نشست همچنین محمدرضا صباغیان بافقی در مخالفت با کلیات لایحه مذکور، گفت: عضویت ایران در موسسه بین المللی تحلیل سامانه‌های کاربردی موجب ارتقاء نوآوری‌های علمی و پژوهشی و افزایش همکاری کشور‌های دنیا در این حوزه می‌شود، اما این موضوع باید شفاف و مورد بررسی قرار گیرد که هدف اعضا و موسسان این موسسه از نظارت بر پژوهش ها، اطلاعات و تحقیقات کشور‌های دیگر چیست؟

در این نشست حسینعلی حاجی دلیگانی به عنوان موافق کلیات لایحه مذکور، گفت: سیاست‌های کلی علم و فناوری در سال ۹۳ تهیه و ابلاغ شد حال به نظر من عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در موسسه بین المللی تحلیل سامانه‌های کاربردی می‌تواند به تحقق این سیاست‌ها کمک شایانی کند، به نظر من عضویت کشورمان در این موسسه موجب دستیابی به علوم و فناوری‌های پیشرفته دنیا، افزایش درآمد ملی، تقویت شبکه‌های ارتباطات ملی و فراملی و گسترش تعامل فعال و سازنده در حوزه علم می‌شود.

در ماده واحده لایحه مذکور آمده است: به دولت اجازه داده می‌شود در موسسه بین المللی تحلیل سامانه‌های کاربردی به شرح منشور پیوست عضویت یابد و نسبت به پرداخت حق عضویت مربوط و یا کمک، اقدام نماید.

در تبصره ۱ این ماده واحده آمده است: تعیین و تغییر دستگاه اجرایی طرف عضویت برعهده دولت است. کلیه دستگاه‌های اجرایی موظفند تمام ارتباطات و تعاملات موردنیاز خود با موسسه یاد شده را از طریق دستگاه اجرایی طرف عضویت برقرار نمایند.

براساس تبصره ۲ ماده واحده مذکور؛ رعایت اصول یکصد و سی و نهم (۱۳۹) و هفتاد و هفتم (۷۷) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به ترتیب در مورد ارجاع اختلاف به داوری، موضوع ماده ۶ و هرگونه اصلاح منشور موضوع ماده ۱۸، الزامی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی جلسه علنی مجلس مصوبات مجلس شورای اسلامی سامانه های کاربردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۶۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با 6 تکنیک کهن ژاپنی زندگی و روابط تان را متحول کنید

سواد زندگی؛ توسعه توانمندی‌های فردی؛ مریم طرزی- ژاپن کشوری است با میراث فرهنگی غنی و فلسفه‌هایی منحصربه‌فرد که پتانسیل این را دارد که نگاه ما را به جهان در جهت بهبود وضعیت زندگی تغییر دهد.

در اینجا 6 مفهوم ثابت شده طی زمان را که به نظر باورنکردنی می رسند، از این گنجینه کهن حکمت شرقی خدمت تان تقدیم می کنیم. مفاهیمی که بینش های ارزشمندی را در مورد بهزیستی، ذهن آگاهی و رشد شخصی به دست می دهند.

این مفاهیم خردمندانه کمک مان می کنند تا پیچیدگی‌های زندگی مدرن را با فضل و هدفمندی بیشتری و در کمال آرامش دنبال کنیم. با ما همراه باشید.

متن کامل را در سواد زندگی بخوانید (اینجا)

_____________________

درس های دیگری در سواد زندگی
مدرسه آموزش‌های دانش پایه و کاربردی عصر ایران

*مزایای ورزشِ مجازی برای کودکان

*کنترل روانشناختی والدین چگونه به شکست‌های تحصیلی و اجتماعی فرزندان منجر می‌شود؟

*وابستگی چيست و چگونه زندگی ما را به بند می‌کشد؟

*با کج‌خلقی کودکان چه کنیم؟ +توصیه‌های کاربردی

*تنبیه بدنی فرزندان؛ اشتباهی که نباید تکرار کرد (+ 5 روش‌ جایگزین)

*با بی‌حوصلگی بچه‌ها چه کنیم؟ + پنج گام برای رفع بی‌حوصلگی

*چرا فرزندپروری هلی‌کوپتری مردود است؟ +تست و توصیه‌های کاربردی

*هنر چگونه رشد کودکانمان را جهت می‌دهد +6 توصیه برای کارخلاقۀ کودکان در منزل

*چگونه با کودکانمان دربارۀ کرونا و خطرات آن صحبت کنیم؟

*پرورش تفکر انتقادی در کودکان: چرا باید پرسش‌های بچه‌ها را جدی بگیریم؟

کانال تلگرامی سواد زندگی: savadzendegi@

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم نامه همکاری علمی بین المللی مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت و موسسه بهداشت عمومی ادواردو سنتیای هند
  • لایحه دو فوریتی اصلاح قانون تعزیرات حکومتی به مجلس می‌رود
  • هیات وزیران با لایحه اصلاحیه سازمان تعزیرات موافقت کرد
  • روایتی حقوقی و هنری از کارگران کارخانه چیت‌سازی بهشهر 
  • قمار جنگ اسرائیل و ایران
  • موافقت وزیر صمت با حذف سامانه یکپارچه خودرو
  • مجلس با تحقیق و تفحص از سازمان حفظ نباتات موافقت کرد
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تقویت کننده‌های توان کاربردی در تجهیزات مخابراتی توسط محققان کشور
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تقویت کننده‌های توان کاربردی در تجهیزات مخابراتی
  • با 6 تکنیک کهن ژاپنی زندگی و روابط تان را متحول کنید