Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@08:29:38 GMT

آغاز فاز نخست پروژه میدان تا میدان در اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۶۶۲۰۸

آغاز فاز نخست پروژه میدان تا میدان در اصفهان

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان گفت: فاز نخست پروژه بزرگ میدان تا میدان که از انتهای بازار باغچه عباسی آغاز و به طول تقریبی ۳۶ متر آغاز شد.

محمد فیض در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از آغاز عملیات اجرایی فاز نخست پروژه میدان تا میدان خبر داد و اظهار کرد: دو عنصر اصلی و شاخص اصفهان یعنی میدان‌امام(ره) و میدان‌امام علی(ع) از طریق بازار بزرگ به یکدیگر می‌رسد و این موضوع اهمیت بازار بزرگ اصفهان را به عنوان محور تجاری گردشگری بیشتر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این پروژه به طول تقریبی ۳۶ متر در حال اجرا است، افزود: در حال حاضر عملیات تخریب، حفر کانال‌های ناکش و چاه‌های جذبی دیواره چینی و لوله‌گذاری و ... انجام و مراحل اولیه سنگ‌فرش کف نیز شروع شده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: ساماندهی بازار اصفهان شامل کف‌سازی، بدنه‌سازی و سقف بازار است که در این مرحله کف‌سازی در حال اجرا است و در قسمت‌های دیگری از بازار مشغول مرمت سقف بازار هستیم.

وی گفت: امیدوارم این همکاری در تمام زمینه‌ها و تا آخرین مرحله ساماندهی و بهسازی پروژه بزرگ میدان تا میدان ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه بازار اصفهان یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین بازارهای ایران است که موقعیت گردشگری ممتازی دارد، تصریح کرد: ساخت بنای اصلی این بازار و بخش‌های مختلف آن از سده دهم الی سیزدهم خورشیدی به طول انجامیده و در دوره‌های صفویه و قاجاریه تکمیل شده است.

فیض ادامه داد: بخشی از این بازار با عنوان "بازار قیصریه" شناخته می‌شود که ورودی آن در میدان نقش جهان، توسط سردری زیبا مشخص شده است، همچنین راسته‌های اصلی و فرعی زیادی در این بازار وجود دارد که از میان آن‌ها می‌توان به سماور سازها، مَخلص، مقصودبیک، هارونیه، نیم‌آورد گلشن و ... اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: در این مجموعه مدارس مذهبی و مساجدی همانند دیگر بازارهای ایران دیده می‌شود که از جمله آن‌ها مدارس مذهبی "جده بزرگ و کوچک"، "نیماور"، "هارونیه"، "صدر"، "کاسه‌گران" و "مسجدهای ذوالفقار"، "جارچی" و "شیشه" به جای مانده از دوران صفوی است و بنای بی‌نظیر "عصارخانه شاهی" در میانه راه بازار بزرگ مربوط به این دوره است که وظیفه اصلی آن تهیه روغن چراغ جهت روشنایی عمارت‌های حکومتی در مجموعه دولتخانه صفوی بوده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان افزود: با قدم گذاشتن در این بازار می‌توان جریان زندگی را لمس کرد و علاوه بر دیدن جلوه‌های معماری و تاریخی از تماشای عبور و مرور مردم، صنایع دستی و ... نیز لذت برد.

کد خبر 396219

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کلانشهر شهروند نوسازی و بهسازی میدان امام علی ع ميدان نقش جهان بازار اصفهان شهرهاي ايران پروژه هاي عمراني مرمت و بازسازي شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۶۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه عمرانی ۲۱۹ میلیارد تومانی منطقه ۶ قم در سال گذشته

مدیر منطقه شش شهرداری قم از صرف ۲۱۹ میلیارد تومان بودجه برای اجرای پروژه‌های عمرانی منطقه در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: بهسازی ۱۵ هزار متر مربع از پیاده‌روهای سطح منطقه انجام شد.

احمد ترکمن در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به اینکه درصد بالایی از منطقه ۶ بافت فرسوده است، اظهار کرد: ۹۹ درصد پروژه‌های عمرانی انجام شده در سال گذشته بازسازی بوده است.

وی افزود: در سال گذشته ۲۱۹ میلیارد تومان به منظور اجرای پروژه‌های فنی و عمرانی در منطقه شش شهری صرف شده است.

مدیر منطقه ۶ شهرداری قم با اشاره به پروژه‌های فنی و عمرانی انجام شده در منطقه خاطرنشان کرد: احداث و بهسازی پیاده رو به طول ۱۵ هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان، احداث سالن فرهنگی شهریار با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان و احداث ایستگاه سوم آتش‌نشانی و خدمات ایمنی با اعتباری بیش از ۱۴ میلیارد تومان از جمله پروژه‌های اجرا شده در منطقه است.

ترکمن از توزیع ۲۱ هزار و ۵۰۰ تن آسفالت در منطقه خبر داد و تاکید کرد: در سال گذشته پروژه احداث و بهسازی شوارع فرعی شامل زیرسازی، جدول گذاری، لکه‌گیری و آسفالت، به طول ۲۱۰ هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان در منطقه ۶ اجرا شده است.

وی اضافه کرد: به دنبال اجرای پروژه احداث و بهسازی نهر و کانال‌های دفع آب‌های سطحی و حفر چاه، در سال گذشته ۵۳ حلقه چاه در منطقه ۶ حفر شد.

مدیر منطقه ۶ شهرداری قم گفت: پروژه احداث و بهسازی نهر و کانال‌های دفع آب‌های سطحی و حفر چاه به طول ۲۳ کیلومتر مربع با اعتباری بالغ بر ۴۶ میلیارد در منطقه صورت گرفت.

ترکمن هزینه ۲۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های ترافیکی منطقه را مورد توجه قرار داد و افزود: در راستای اجرای پروژه‌های ترافیکی ۸۲ کیلومتر از معابر منطقه ۶ شهر قم در سال گذشته خط‌کشی شد.

کد خبر 747272

دیگر خبرها

  • با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید | آغاز تا انجام اومااویا
  • اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریالی برای افزایش ایمنی تردد شهروندان در منطقه ۷ اصفهان
  • میدان امام (ره) اصفهان جمعه میزبان همایش بزرگ «پهلوان ایرانی»
  • بودجه عمرانی ۲۱۹ میلیارد تومانی منطقه ۶ قم در سال گذشته
  • احیای ساختمان قدیمی شهرداری تهران تا شهریور امسال | تغییرات جدید در ورودی بازار بزرگ تهران
  • احداث یک مجموعه ورزشی در محله امامزاده یحیی تا دهه فجر/ بازدید اهالی رسانه از بلدیه
  • ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی
  • ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل خانه بلدیه نیاز است | تغییرات جدید در سبزه میدان بازار
  • آغاز طرح بهسازی ابتدای بزرگراه قم- جعفرآباد
  • پیشنهاد بزرگان اهل تشیع به آغاز پروژه‌ای عمرانی در غرب کابل