Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نخستین مرکز آموزش بین المللی مین زدایی بشر دوستانه با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افتتاح شد. تاریخ انتشار: 10:32 - 21 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۷۱۳۷

گروه سیاسی خبرگزاری میزان؛ مرکز آموزش بین المللی مین زدایی بشر دوستانه با هدف آموزش‌های مرتبط با فعالیت‌های مین زدایی بشردوستانه برای کشور‌های درگیر با معضل مین و مواد منفجره به جا مانده از جنگ در جهان و همچنین توسعه و ارتقاء سطح علمی آموزش‌های مرتبط با مین زدایی بشردوستانه در سطح منطقه و جهان تأسیس شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارگاه‌های آموزشی پاکسازی مین، مهمات و تجهیزات کشف، حفاظت فردی و مکانیزه پاکسازی، سالن نمایشگاهی دستگاه‌های انفجاری ابتکاری موسوم به IED، سالن شبیه ساز میدان مین مجهز به اتاق کنترل استاد و امکان شبیه سازی منطقه عملیاتی و کنترل فعالیت‌های دانش پذیر با استفاده از مین‌ها و مهمات شبیه سازی شده الکترونیکی از امکانات این مرکز بین المللی به شمار می‌رود.

این مرکز آموزش بین المللی در بخش آموزشی با استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی توانسته است با امکان ایجاد سناریو‌های مختلف آموزشی، فضای منطقه عملیاتی جنوب غرب کشور شامل انواع موانع و آلودگی‌های ناشی از جنگ را برای دانش پژوهشان به خوبی شبیه سازی نماید. گفتنی است امکانات اقامتی، درمانی و حمل و نقل فرودگاهی نیز از دیگر امکانات به روز این مرکز آموزشی به شمار می‌رود.

جمهوری اسلامی ایران رفع کامل تهدید مین و مهمات به جا مانده از هشت سال دفاع مقدس را چشم انداز خود قرار داده و برای دستیابی به کشوری عاری از تهدید مین و مهمات عمل نکرده تمام تلاش خود را معطوف نموده تا از این رهگذر شرایط زندگی ایمن و توسعه اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی را در این مناطق آلوده فراهم نموده و در تعامل با سایر کشور‌ها تجارب ارزنده خود را در اختیار سایر کشور‌ها قرار دهد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مین زدایی وزارت دفاع وزیر دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۶۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نوبت اول کنکور/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ صبح امروز با رقابت داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی آغاز شد.   هزار و ۶۴۲ نفر در رشته ریاضی و ۵ هزار و ۶۳۷ نفر در رشته انسانی با هم رقابت می‌کنند.   آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی هم عصر امروز برگزار می‌شود.   ۹۹۰ نفر در رشته زبان و ۶۲۶ نفر در رشته هنر شرکت کرده اند.   گروه آزمایشی علوم تجربی هم صبح جمعه با شرکت ۶ هزار و ۶۴۷ داوطلب برگزار می‌شود.   آزمون سراسری در موسسه آموزش عالی کارقزوین - البرز، موسسه آموزش عالی غیاث الدین جمشید کاشانی آبیک، مرکز آموزش علوم و فنون -قزوین- محمدیه، دانشگاه آزاد اسلامی بوئین زهرا، آموزش و پرورش تاکستان، دانشگاه پیام نور مرکز قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و دانشگاه بین المللی امامن خمینی (ره) برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • آغاز نوبت اول کنکور/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • تصویب نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر در آذربایجان غربی برگزار می شود
  • وزیر دفاع اسبق لبنان: اسرائیل عامل انفجار بندر بیروت بود
  • راه اندازی نخستین درمانگاه تخصصی بچه های اوتیسم تا مهرماه
  • افتتاح اولین پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سهند با حضور وزیر راه
  • افتتاح ۱۱۷ طرحِ محرومیت زدایی در بم
  • فرانسه: حضور ما در خاورمیانه باعث مهار تنش است!