Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران متن کامل اطلاعیه شماره ۲ ستاد انتخابات کشور به شرح ذیل است:
به آگاهی مردم شریف ایران اسلامی می ­رساند انتخابات سراسری یازدهمین دوره­ مجلس شورای اسلامی در روز جمعه مورخ ۲-۱۲-۹۸ برگزار خواهد شد.   در اجرای ماده­ ۴۵ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده­ ی ۲۱ آئین­ نامه اجرایی آن، ثبت نام از داوطلبان نمایندگی یازدهمین دوره  مجلس شورای اسلامی از روز یکشنبه مورخ ۱۰- ۹- ۱۳۹۸ تا پایان وقت اداری روز شنبه مورخ ۱۶-۹- ۱۳۹۸ جمعاً به مدت ۷ روز به عمل خواهد آمد؛ لذا داوطبان می­ توانند به منظور اعلام داوطلبی خود در مهلت تعیین شده با همراه داشتن مدارک زیر به وزارت کشور، فرمانداری­ های مراکز حوزه­ های انتخابیه، سفارتخانه­ ها، کنسولگری­‌ها یا نمایندگی ­های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مراجعه و اقدام به تکمیل فرم ثبت نام نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  اصل کارت ملی و یک نسخه تصویر آن؛
اصل شناسنامه عکس­دار و یک نسخه تصویر کلیه صفحات آن؛
یک قطعه عکس ۴*۳ جدید؛
اصل و یک نسخه تصویر آخرین مدرک تحصیلی معتبر (حداقل کارشناسی ارشد و یا معادل آن)
اصل و تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفاء و عدم اشتغال در پست و مقام و مشاغل مشمول استعفای موضوع ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی؛
اصل و یک نسخه تصویر کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا کارت معافیت دائمی و یا مدرکی معتبر دال بر روشن بودن وضعیت مشمولین خدمت وظیفه عمومی.    همچنین به استناد ماده­ ی ۲۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و تبصره­ های ذیل آن، انتخاب­ شوندگان هنگام ثبت نام باید دارای شرایط زیر باشند: اعتقاد و التزام عملی به اسلام؛
التزام عملی به  نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران؛
تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران؛
ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه؛
داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل آن؛
نداشتن سوء شهرت در حوزه انتخابیه؛
سلامت جسمی در حد برخورداری از نعمت بینایی، شنوایی و گویایی؛   حداقل سن سی (۳۰) سال تمام و حداکثر هفتاد و پنج (۷۵) سال تمام.
 الف: داوطلبان نمایندگی اقلیت‌­های دینی مصرّح در قانون اساسی از التزام عملی به اسلام، مذکور در بند (۱) مستثنی بوده و باید در دین خود ثابت­ العقیده باشند.
ب: هر دوره­ نمایندگی مجلس شورای اسلامی معادل یک مقطع تحصیلی فقط برای شرکت در انتخابات محسوب می­‌شود.
ج: ملاک محاسبه­ سن اشخاص برای ثبت نام در انتخابات، بر اساس تاریخ تولد اولیه ثبت شده در شناسنامه ­ی رسمی است و تغییرات بعدی توسط دستگاه­ های ذیربط به استثنای محاکم قضایی ملاک عمل نخواهد بود.
د: طبق ماده­ ی (۱۸) قانون تسهیلات استخدامی جانبازان مصوب ۳۱-۳-۷۴ و تبصره­ی ماده ­ی (۲۱) قانون حمایت از آزادگان مصوب ۱۳-۹-۶۸ و بند «الف» ماده­ ی (۴۴) قانون برنامه پنجم و جزء (۶) بند «ث» ماده­ ی (۸۸) قانون برنامه­ ششم، کلیه­ ی جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا و رزمندگانی که حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه دارند از یک مقطع تحصیلی بالاتر برخوردار می­ گردند.   بر اساس قانون تفسیر ماده­ ی (۲۸) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب ۹-۵-۱۳۹۰، مدرک معادل تحصیلی در هر مقطع تحصیلی، مدرکی است که واجد ارزش استخدامی باشد.
ستاد انتخابات کشور

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: وزارت کشور انتخابات انتخابات مجلس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۶۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر تقویم آموزشی مدارس؛ امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟

معاون شورای‌عالی آموزش و پرورش درباره تغییر تقویم آموزشی و احتمال آغاز فعالیت مدارس از شهریورماه در سال‌های آینده توضیحاتی داد.

به گزارش تسنیم، تغییر تقویم آموزشی مدارس (زمان آغاز و پایان سال تحصیلی) از موضوعاتی است که دستخوش سیاست‌گذاری‌های متفاوت بوده است.

با وجود تجربه شکست‌خورده دهه ۷۰ برای آغاز سال تحصیلی از اول شهریورماه، یک‌بار دیگر این موضوع در دستور کار مجلس شورای اسلامی و وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است!

پیش از این بازگشایی مدارس از شهریور منجر به نارضایتی والدین و حتی کاهش میزان یادگیری دانش‌آموزان به‌دلیل گرمای هوا شده بود، در نهایت مجلس شورای اسلامی سال ۷۶ به موضوع ورود و با قانون‌گذاری زمان آغاز سال تحصیلی را از اول مهر ماه تعیین کرد.

هم‌اکنون پرونده این موضوع یک بار دیگر باز شده است، اما باید به این نکته مهم دقت کرد که بازگشایی مدارس تمام کشور از اول شهریور ماه قطعاً باعث ایجاد مشکلاتی برای والدین، دانش‌آموزان و معلمان و در نهایت نارضایتی آن‌ها خواهد شد ازاین‌رو در صورت تصویب باید آن را برای مناطق خاصی از کشور اجرا کرد.

در همین ارتباط موسی‌الرضا کفاش؛ معاون دبیرکل شورای‌عالی آموزش و پرورش درباره تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی گفت: موضوع تقویم آموزشی مدارس سال‌هاست که مطرح بوده است و اقلیم‌های مختلف در کشور با تفاوت دمای بسیار، بازنگری در تقویم آموزشی مدارس را مطرح کرده‌اند.

وی افزود: سال ۷۶ مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای، زمان بازگشایی مدارس سراسر کشور را اول مهر، پایان سال تحصیلی را پایان اردیبهشت و زمان برگزاری امتحانات را خرداد ماه تعیین کرد و وزارت آموزش و پرورش مکلف به رعایت مصوبه مجلس به‌عنوان قانون کشور است.

کفاش ادامه داد: اخیراً ۲۷ نفر از نمایندگان مجلس، طرحی را برای مدیریت زمان آموزش و تغییر تقویم آموزشی در کشور ارائه کرده‌اند، این طرح در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است.

معاون دبیرکل شورای‌عالی آموزش و پرورش گفت: طرحی که نمایندگان مجلس ارائه کردند و در شورای‌عالی آموزش و پرورش بررسی و تأیید شد، چندین بند دارد که در یک بند به زمان آغاز و پایان سال تحصیلی اشاره می‌کند همچنین اختیاراتی به شورای‌عالی آموزش و پرورش استان‌ها، مناطق آموزش و پرورش و مدارس برای تصمیم‌گیری درباره شناور شدن آغاز و پایان سال تحصیلی، برنامه هفتگی و تعطیلات فصلی ارائه می‌کند.

امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا در ۱۴۰۳ زمان آغاز سال تحصیلی از اول شهریور است؟» افزود: این طرح فعلاً در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصویب شده است و باید در صحن علنی مجلس نیز تصویب شود بنابراین فعلاً نمی‌توانیم بگویم که زمان بازگشایی مدارس تغییر کرده است.

کفاش در پاسخ به این پرسش که «آیا ممکن است در سال‌های آینده زمان آغاز سال تحصیلی تغییر کند و به شهریور منتقل شود؟»، ابراز کرد: آغاز سال تحصیلی از شهریور در قالب چارچوبی است که شورای‌عالی آموزش و پرورش باید آن را تصویب کند و این احتمال وجود دارد که سال تحصیلی زودتر آغاز شود.

معاون دبیرکل شورای‌عالی آموزش و پرورش درباره اینکه «آغاز سال تحصیلی از مهر ماه به‌عنوان یک نوستالژی در اذهان شهروندان حک شده است، علاوه بر این تغییر زمان آغاز سال تحصیلی ممکن است خانواده‌ها را دچار مشکل کند.»، گفت: تغییر تقویم آموزشی به‌دلیل اقلیم‌های متفاوت در کشور مطالبه آموزش و پرورش است از سوی دیگر سال‌هاست شهروندان زمان آغاز سال تحصیلی را از مهر ماه می‌دانند، این موضوعات در تصمیم‌گیری و تدوین چارچوب‌ها مدنظر خواهد بود و با در نظر گرفتن تمام مسائل به‌دنبال شناور بودن زمان آغاز سال تحصیلی هستیم.

دیگر خبرها

  • تغییر تقویم آموزشی مدارس؛ امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • تغییر تقویم آموزشی مدارس/ امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • ۲۲ روز مانده تا دومین مرحله انتخابات مجلس دوازدهم
  • آغاز سال تحصیلی از مهر به شهریور تغییر می‌کند؟!
  • زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی
  • جزئیات کامل زمان‌بندی برگرازی مرحله دوم انتخابات مجلس
  • جدول زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی منتشر شد+ جزئیات
  • جدول زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی منتشر شد
  • جدول زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • اعلام زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی