Web Analytics Made Easy - Statcounter

حامد علی‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از برگزاری پیاده‌روی دانشجویان عضو حوزه‌های بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شیراز همراه با عموم دانشگاهیان خبر داد و گفت: دانشجویان سه شنبه 21 آبان از میدان ارم به سمت مرکز انتقال خون نمازی (میدان نمازی) را پیاده‌روی کرده و با مراجعه به مرکز اهدای خون اقدام به اهدای خون خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: خون و فرآورده‌های خونی یکی از مهم‌ترین نیازهای مراکز درمانی برای نجات جان آسیب‌دیدگان و مبتلایان به بیماری‌های مختلف است و تامین آن یک فوریت پزشکی محسوب می‌شود، لذا با کاهش ذخایر خونی، تامین نیاز بیماران به این ماده حیاتی با چالش مواجه می‌شود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز بیان کرد: بسیج با توجه به اخبار از مراکز انتقال خون استان فارس، مطلع شد که ذخایر گرو‌ه‌های خونی در استان فارس و شهر شیراز کاهش یافته است به همین دلیل به عنوان خادمان همیشگی مردم استان فارس، پیش قدم شده‌ایم تا با گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی، اهدای خون را در بین دانشگاهیان و مردم استان فارس همگانی کنیم.

وی با تاکید بر لزوم گسترش فرهنگ اهدای خون عنوان کرد: مسلما می‌توانیم با افزایش مشارکت انسان‌های متعهد، سالم و نیکوکار، به ویژه دانشجوبان، در این امر انسان دوستانه، پاسخ‌گوی نیاز استان فارس به خون و فرآورده‌های خونی باشیم.

علی‌زاده در پایان با اشاره به اینکه در قرآن و روایات تاکید زیادی بر انفاق و فداکاری شده است، خاطرنشان کرد: مردم ایران با روشن‌بینی دریافته‌اند که اهدای خون سالم یکی از پاک‌ترین انواع انفاق است. همچنین مجموعه بسیج دانشجویی با هدف فرهنگ‌سازی و ترویج معروف پسندیده اهدای خون، به دنبال همراه کردن دانشگاهیان و مردم استان فارس در این امرخداپسندانه است.

انتهای پیام/

300 / 320 اهدای خون کمبود خون در استان فارس بسیج دانشجویی فرهنگ سازی اهدای خون

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اهدای خون بسیج دانشجویی فرهنگ سازی اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۷۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسالت دانشجویان در راستای اجرای اهداف برنامه‌های زمین پاک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، جمعی از دانشجویان، استادان،  کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز و دوستدار محیط‌زیست به مناسبت روز زمین پاک و به‌منظور مشارکت در حفظ محیط‌زیست زباله‌های تجدید ناپذیر در مسیر ورودی دانشگاه را به‌منظور بازیافت و امحا در کیسه‌های زباله جمع‌آوری کردند.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار آنا در حاشیه  برگزاری این برنامه اظهار کرد: زباله یکی از معضلات اساسی زیستی است که جامعه بشری را از بابت آینده زمین و آلودگی آن افزایش داده و اکنون تأمین محیط‌زیست سالم برای داشتن زندگی آرام و سالم از ضرورت‌ها است که باید همه اقشار جامعه، به‌ویژه دانشگاهیان و قشر تحصیل‌کرده نسبت به موضوع حساس شده و در راستای حفاظت از محیط‌زیست مشارکت و تلاش کنند.

علی‌رضا بیابان‌نورد هدف از اجرای برنامه زمین پاک و جمع‌آوری زباله را ترویج فرهنگ مراقبت از زمین و محیط‌زیست بین دانشجویان و انجام کار تیمی موفق توسط دانشجویان دانست و ابراز امیدواری کرد که فرهنگ و نهادینه‌سازی آن با ترویج و آموزش مهارت‌هایی همانند کار تیمی در جامعه دانشگاهی منشأ اثر باشد.

وی گفت: یکی از اهداف این حرکت ارزشمند، فرهنگ‌سازی برای عدم رها کردن زباله در محیط کار و زندگی و آشتی با طبیعت سبز بوده و افزایش آگاهی و بیان اهمیت حفظ محیط‌زیست از دیگر اهداف این برنامه است. باید به همه یادآور شد که با توجه به محدودیت محیط‌زیست هیچ‌وقت زمین را فراموش نکنند و به فکر استفاده از منابع به‌گونه‌ای که منجر به تخریب آن نشود، باشند. 

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز ادامه داد: امید است اجرای این طرح‌ها مشوقی در سطح دانشگاه برای فرهنگ‌سازی استفاده درست از محیط‌زیست و حفظ آن باشد. در این برنامه، تعداد زیادی از دانشجویان عضو کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی به‌صورت خودجوش و داوطلبانه و علاقه‌مند با در دست داشتن کیسه‌های زباله و با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی، زباله‌ها و اشیای رها شده در مسیر ورودی دانشگاه را پاک‌سازی و در یک مکان مشخص جمع‌آوری کردند.

به گزارش آنا، در این حرکت ارزشمند و جهادی ۷۰ نفر از دانشجویان عضو کانون دانشجویی جوانان بانشاط، شرکت کرده و نسبت به جمع‌آوری زباله‌ها اقدام کردند. طرح جمع‌آوری زباله با هدف فرهنگ‌سازی حفاظت از محیط‌زیست در مسیر ورودی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشارکت بیش از ۷۴ هزار داوطلب در نوبت اول کنکور سراسری در فارس
  • کار سخت بسیج برای رفاقت با وزیر/ زلفی‌گل از پس مطالبات بسیج دانشجویی بر می‌آید؟
  • برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فارس
  • رسانه‌های استان سمنان روحیه بسیجی را در جامعه گسترش دهند
  • جزئیات برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در استان فارس
  • اساتید بسیجی و غیربسیجی برای کمک به ارتقای نظام حکمرانی در صحنه هستند/ برگزاری ۱۷۳ کرسی نقد و نظریه پردازی
  • رسالت دانشجویان در راستای اجرای اهداف برنامه‌های زمین پاک
  • تجلیل از دانشجویان فعال در برگزاری انتخابات اسفندماه شیراز
  • راه‌اندازی ۲ ابربیمارستان در فارس با هدف بازسازی زیرساخت‌های آموزشی و درمانی
  • نحوه محاسبه اضافه کاری پرستاران اصلاح می‌شود