Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش شهر تهران گفت: جشنواره دانایی و توانایی در تلاش برای ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه مفید در بین دانش‌آموزان است. ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴ اجتماعی فرهنگیان و مدارس نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، عبدالرسول کریمی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش شهر تهران با اشاره به اینکه جشنواره دانایی و توانایی از سطح مدارس شروع می‌شود، گفت: این جشنواره باعث عملکرد بیشتر و بهتر دانش‌آموزان و فرهنگیان در حوزه کتاب خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مسابقات دانایی و توانایی در صدد ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه مفید در بین نسل آینده‌ساز است. همچنین با برنامه‌ریزی‌ صحیح و مطلوب می‌توان گامی موثر در جهت ارتقا و گسترش نهضت مطالعه و تقویت فرهنگ انس با کتاب و کتاب‌خوانی برداشت.

کریمی با اشاره به اینکه جشنواره دانایی و توانایی برای سومین سال است که اجرا می‌شود، گفت: در فضای فعلی جامعه باید کاری کنیم که انگیزه دانش‌آ‌موزان برای کتابخوانی افزوده شود و این جشنواره بستر مناسبی است که می‌تواند دانش‌آ‌موزان را به کتاب، مطالعه، تحقیق و پژوهش علاقه‌مند کند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش شهر تهران افزود: طرح این جشنواره در سطح مدارس این مزیت را دارد که موضوع فرهنگ کتابخوانی هم دانش‌آموز و هم خانواده او را درگیر می‌کند و تجربه مشترک خانواده‌ها برای حضور در جشنواره باعث ماندگاری یک خاطره خوب از فرهنگ کتابخوانی می‌شود. یکی از دلایل پایین بودن سطح مطالعه در میان دانش‌آموزان عدم توجه خانواده‌های آنها به موضوع کتابخوانی است اگر خانواده کتاب بخواند قطعاً دانش‌آموز نیز به کتاب خواندن علاقه‌مند می شود.

مشارکت دانش‌آموزان در تصمیمات شهری با "شهردار مدرسه"هیچ دانش‌آموزی از این حقوق پنهان و پایمال شده خود خبر ندارد!

کریمی گفت: جشنواره دانایی و توانایی با جمع آوری اساتید و نویسندگان مطرح حوزه کودک و نوجوان و دیدار رودرروی نوجوانان با نویسندگان و ناشران کتاب‌هایشان، فرصتی است تا هم دانش‌آموزان پاسخ سوالاتشان را بگیرند و هم نویسندگان این حوزه با ذائقه دانش‌آموزان بیشتر آشنا شوند.

وی افزود: با توجه به ظرفیت 14 میلیونی دانش‌آموزان در آموزش و پرورش این جشنواره می‌تواند فرصتی باشد تا دانش‌آموز برای لحظات و ساعت‌هایی از دنیای مجازی که او را احاطه کرده است دور شده و به کتاب روی بیاورد.

انتهای پیام/

R1014132/P/S2,22/CT12 واژه های کاربردی مرتبط آموزش و پرورش شهر تهران مدارس دولتی دانش‌آموزان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آموزش و پرورش شهر تهران مدارس دولتی دانش آموزان آموزش و پرورش شهر تهران مدارس دولتی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۶۷۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریبف حسین رنجبر گلشواری افزود: طرح ملی «مسطورا» به منظور ترویج فرهنگ حفظ قرآن کریم در بین جامعه، دانش‌آموزان و فرهنگیان این شهرستان با بالاترین آمار شرکت کننده در سطح ۲۳ منطقه آموزش و پرورش استان هرمزگان در حال برگزاری است که اداره آموزش و پرورش قشم با استقبال خوب نوجوان و نوجوانان در جایگاه نخست بیشترین شرکت کننده در این طرح قرار گرفته است.
 
وی ادامه داد: در اجرا و برگزاری طرح زندگی با آیه‌ها در بین دانش آموزان بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس تلاش بر این است که از مفاهیم و مضامین قرآنی بیشترین بهره‌برداری به عمل آید و نسل جوان و نوجوان بتوانند آیات قرآن را به مرور فرا گرفته و با مفاهیم آن آشنا شوند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم با اشاره به اینکه قرآن کریم به عنوان کتاب انسان‌ساز و حیات‌بخش جامعه اسلامی می‌تواند بهترین و شایسته‌ترین مجموعه تربیتی و منش صحیح رفتاری در جامعه باشد، گفت: این کتاب آسمانی کار آمدترین آموزه‌ای است که جامعه بشری محتاج آن است و به یقین سلامت، رستگاری و فلاح جامعه نیز نشات گرفته از همین کتاب قابل ستایش، درخور تحسین و برتر است.
 
رنجبر گلشواری اظهار کرد: در سال جاری با برنامه ریزی های صورت گرفته توسعه آموزش های قرآنی در مدارس این شهرستان مرزی از برنامه های محوری آموزش و پرورش است که با به بار نشستن این برنامه ها در آینده نزدیک تاثیرات عملی آموزه های قرآنی را در این جزیره مشاهده خواهیم کرد.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان 
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • ترویج فرهنگ مطالعه رسالت همگانی است
  • اجرای طرح آموزش ایمنی و ترافیک در مراغه
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان
  • ترویج اهمیت درختداری بین دانش آموزان بافتی
  • آموزش فرهنگ ترافیک به دانش آموزان روستایی در مراغه
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است